Gjest en likesinned Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Takk for svar. Jeg har fulgt litt med på sykdomshistorien din (er en relativt fast DOL'er, men orker ikke bruke nicket mitt nå), og jeg er glad du er bedre. Og du har rett i at man ikke bør gi opp. Men jeg føler bare at jeg ikke klarer mer. Tårene triller flere ganger om dagen. All ære til samboeren min som holder ut. Jeg hadde ikke orket. Når jeg leser innlegget ditt, så er det så likt mitt eget liv at jeg blir nærmest litt sjokkert over likhetene. Lurte først på om det var et innlegg jeg selv hadde skrevet for en stund siden og selv glemt det;). har i likhet med deg opplevd år med smerter og ubehagl. Smerter som man ikke kan fjerne med smertestillende for det gjør det enda verre. Jeg har måttet true med selvmord ovenfor helsevesenet for å bli tatt alvorlig. Nå har jeg fått sprøytet inn Bootex inn i lukkemuskelen fordi det var for stramt der inne. Fikk stadig forstoppelsessmerter og kvalme pga at at det var for stramt der inne. Nå har jeg gått en uke uten forstoppelse og smerter og krysser fingrene og ber til Gud om at det skal vare. Man blir ganske så desperat av å ha det sånn. Jeg hadde også utbytte av fysioterapi, såkalt bindevevsterapi, hvor fysioterapeuten ved hjelp av fingrene lager "riper" på rygg og mage som øker blodsirkulasjonen rundt tarmen. det hjalp meg også å ha noen samtaler med ernæringsfysiolog. Selv om jeg selv er ekspert på hva jeg tåler, så kan man få noen råd om hva slags mat som kan gi ulikt utfall i tarmen. Men slik som du har det nå, så vil jeg anbefale deg å skrike høyt.Dette høres ikke veldig konstruktivt ut, men du bør si at du absolutt ikke takler mer pga dette, at du er i ferd med å gjøre deg selv noe og at du er villig til å prøve absolutt alt av operasjoner og undersøkelser for å få tilbake livet ditt. Forstår deg så inderlig godt. ikke gi deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg orker ikke mer snart Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Når jeg leser innlegget ditt, så er det så likt mitt eget liv at jeg blir nærmest litt sjokkert over likhetene. Lurte først på om det var et innlegg jeg selv hadde skrevet for en stund siden og selv glemt det;). har i likhet med deg opplevd år med smerter og ubehagl. Smerter som man ikke kan fjerne med smertestillende for det gjør det enda verre. Jeg har måttet true med selvmord ovenfor helsevesenet for å bli tatt alvorlig. Nå har jeg fått sprøytet inn Bootex inn i lukkemuskelen fordi det var for stramt der inne. Fikk stadig forstoppelsessmerter og kvalme pga at at det var for stramt der inne. Nå har jeg gått en uke uten forstoppelse og smerter og krysser fingrene og ber til Gud om at det skal vare. Man blir ganske så desperat av å ha det sånn. Jeg hadde også utbytte av fysioterapi, såkalt bindevevsterapi, hvor fysioterapeuten ved hjelp av fingrene lager "riper" på rygg og mage som øker blodsirkulasjonen rundt tarmen. det hjalp meg også å ha noen samtaler med ernæringsfysiolog. Selv om jeg selv er ekspert på hva jeg tåler, så kan man få noen råd om hva slags mat som kan gi ulikt utfall i tarmen. Men slik som du har det nå, så vil jeg anbefale deg å skrike høyt.Dette høres ikke veldig konstruktivt ut, men du bør si at du absolutt ikke takler mer pga dette, at du er i ferd med å gjøre deg selv noe og at du er villig til å prøve absolutt alt av operasjoner og undersøkelser for å få tilbake livet ditt. Forstår deg så inderlig godt. ikke gi deg! Tusen takk for svar. Jeg tror vi er mange i omtrent samme båt. Jeg er som sagt villig til å prøve alt, men det er så utrolig vanskelig å vite hvor man skal begynne. Vil bare legge meg ned og forsvinne av og til. Jeg har prøvd bl.a. akupunktur, uten at jeg syntes det hjalp noe. Hvor lang tid etter merket du bedring da du begynte med behandling? Jeg håper den behadlingen du nå har fått med sprøyte, varer og at du får det bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg orker ikke mer snart Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Da noterer jeg meg ned det. Man blir jo så hemmet av magetrøbbel, holder på og klikke jeg... Hemmet? Jeg kan ikke engang dra på fest f.eks. Skal være klassefest til helgen, og jeg har så utrolig lyst til å dra. Men hva gjør jeg om et anfall kommer og jeg blir bortevekk av smerter i en time, for så å sitte på do i en time? Ikke sjans. Men prøv Appital. Det gjør det i allefall ikke verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hemmet? Jeg kan ikke engang dra på fest f.eks. Skal være klassefest til helgen, og jeg har så utrolig lyst til å dra. Men hva gjør jeg om et anfall kommer og jeg blir bortevekk av smerter i en time, for så å sitte på do i en time? Ikke sjans. Men prøv Appital. Det gjør det i allefall ikke verre. Jeg skulle vært i bryllup i helga, men i stedet satt jeg hjemme, så jeg kjenner følelsen, og den er ikke noe god! Hvor får jeg kjøpt Appital? Apotek? Helsekost? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg orker ikke mer snart Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg skulle vært i bryllup i helga, men i stedet satt jeg hjemme, så jeg kjenner følelsen, og den er ikke noe god! Hvor får jeg kjøpt Appital? Apotek? Helsekost? Nei, det er en trist følelse. Både helsekost og apotek selger det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en likesinnet Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tusen takk for svar. Jeg tror vi er mange i omtrent samme båt. Jeg er som sagt villig til å prøve alt, men det er så utrolig vanskelig å vite hvor man skal begynne. Vil bare legge meg ned og forsvinne av og til. Jeg har prøvd bl.a. akupunktur, uten at jeg syntes det hjalp noe. Hvor lang tid etter merket du bedring da du begynte med behandling? Jeg håper den behadlingen du nå har fått med sprøyte, varer og at du får det bedre. hei. jeg merket bedring ganske raskt etter den behandlingen. Men alt er individuelt. mitt problem sitter nederst i tarmen. Det er knipe og lukkemuskulaturen som er for svak hos meg. Jeg trenger derfor hjelp til å få ting ut. har du forresten sjekket om endetarmen er ok? At den sitter på plass der den skal?. Ofte kan forskyvninger eller at den bikker over lukkemuskelen føre til voldsommem smerter og forstoppelse. Jeg gikk rundt med det i 7 år, før legene forsto problemet mitt. Når du har slike kramper i tarmen, så ville jeg passet på å ikke spise for mye fiber. Ofte er fiber bra, men for en del tarmlidelser så kan det være tvert om. Spesielt kli og andre frøtyper. Noe fiber må en ha for å holde tarmfunksjonen i gang, men å ta for mye kan få motsatt effekt.i perioder har jeg droppet all fiberrik mat og heller spist et eple når jeg fikk forstoppelse. jeg har også lært meg å drikke mye vann. to liter hver dag for at maskineriet skal fungere. Når det gjelder urinveisinfeksjonene, så er det også noe jeg har slitt med. Har vel hatt ca 20 infeksjoner dette året. Jeg tar tranebærkapsler hver dag. i tillegg må jeg passe veldig på når jeg har løs mage at det ikke smitter over. Det kan være lurt å bruke våtservietter når du er på do. Ikke greit dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244410-hjelp/page/2/#findComment-1900639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.