januarmamma Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Jeg har en sønn på 3 måneder og en hund (rottweiler) på 3 år. Gutten har vært i kontakt med hunden hele livet og aldri reagert noenting. Hunden har fått lov å hilse med snuten og med slikk men jeg har passet på å tørke Oscar med våtserviett etterpå. I går hadde vi vært hos foreldrene mine som har passet hunden vår noen dager. De har også hund (labrador) men han har ikke villet hilse på babyen så de har ikke vært i kontakt med hverandre før. Da vi kom hjem hadde Oscar røde flammer rundt øynene. De gikk vekk etter kort tid så jeg tenkte ikke mer over det. I dag hadde vi besøk av en tredje hund (også labrador) og hun fikk hilse på Oscar og kvitterte med et lite slikk i panna. Jeg vasket han som vanlig med våtserviett etter en slik hilsning. Etter kort tid fikk han rød flamme i panna med hvite blemmer. Den forsvant etter ca 10 minutter. Det er trolig at han reagerte på hundens spytt. Men han har ikke reagert på vår hund og heller ikke på foreldrene mine sin tidligere. Kan han reagere på den ene hunden? Etterpå fikk jeg vite at begge hundene hadde fått tørrfisk i går og det fikk også den tredje hunden da hun kom til oss i dag. Kan han reagere på tørrfisken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24449-baby-allergisk-mot-hunder-eller-t%C3%B8rrfisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 Kjære januarmamma Jeg har vondt for å tro at Oscar har reagert på tørrfisk som hundene hadde spist. Det ville også være svært spesielt om han skulle ha reagert på hund. Babyhuden er svært ømfindtlig og det er ikke vanskelig å tenke seg at hundeslikk kan skape en lokal reaksjon som den du observerte. Hvis Oscar ellers er sunn og frisk og ikke viser tegn til problemer med hunden deres ville jeg fortsette som dere har gjort. Men det kan nok være lurt og ikke la fremmede hunder slikke ham, selv om det bare er for å hilse på. Dette gjelder for så vidt også deres egen hund og dine foreldres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24449-baby-allergisk-mot-hunder-eller-t%C3%B8rrfisk/#findComment-102899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.