Gå til innhold

Vekten av 50 liter jord


Gjest hobbygartneren

Anbefalte innlegg

Gjest hobbygartneren

Noen som vet? Jeg trenger jord til min vesle hage og å få kjørt bort endel søppel og kommer til å leie bil for å få jobbene gjort. Men - jeg har ikke kjørt bil på noen år nå og er litt utrygg...vil derfor ikke leie for stor bil? Toyota Hiace føles litt for stor...?Eller? Er en Toyota Hiace komplisert å kjøre?

Spørsmålet er altså - om jeg leier en liten bil størrelse Toyota Yaris, hvor mye jord kan jeg ta med meg i bilen av gangen og hvor mange kubikk lasterom har jeg i en så liten bil? Jeg har tenkt meg til Plantasjen på Skullerud for å hente jorden.

Derfor dette spørsmålet - hvor mye veier 50 liter jord og hvor mange sekker kan jeg ta med av gangen uten å ødelegge bilen i første fartsdump?

Noen av dere synes sikkert dette er et veldig hjelpeløst spørsmål, men på den annen side vet jeg det er mange smarte og praktiske folk her inne, så kanskje noen kan gi meg noen gode råd om hvordan å få kjørt bort søppel og hentet plantejord uten å ødelegge leiebilen og uten å betale for høy pris for bilen.

Så tilleggsspørsmålet er med andre ord - noen gode tips om gode priser i Osloområdet? På meg ser det ikke ut som om Rent-a-Wreck er så mye billigere enn endel andre firmaer, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hobbygartneren

50 kilo jord kan du fint ha i en Yaris:-)

Smiiil...

Tilsvarer 50 liter jord 50 kilo? På Plantasjen koster 5 sekker, 250 liter jord, 100 kroner. Men hvor mange sekker kan jeg laste bak i en Yaris av gangen? Altså, hvor mange kilo kan man laste i en slik bil av gangen, og tilsvarer kilo det samme som liter? Jeg tror ikke det, for jeg løfter jordsekkene så lett at jeg ikke tror det kan dreie seg om 50 kilo i hver sekk...

Får visst ta med meg badevekta neste gang jeg er på Plantasjen og veie både sekken og meg samtidig, trekke fra egen vekt og så se? Kanskje er min vekt i forsetet en større belastning for en Yaris enn jorda bak? Ja, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiiil...

Tilsvarer 50 liter jord 50 kilo? På Plantasjen koster 5 sekker, 250 liter jord, 100 kroner. Men hvor mange sekker kan jeg laste bak i en Yaris av gangen? Altså, hvor mange kilo kan man laste i en slik bil av gangen, og tilsvarer kilo det samme som liter? Jeg tror ikke det, for jeg løfter jordsekkene så lett at jeg ikke tror det kan dreie seg om 50 kilo i hver sekk...

Får visst ta med meg badevekta neste gang jeg er på Plantasjen og veie både sekken og meg samtidig, trekke fra egen vekt og så se? Kanskje er min vekt i forsetet en større belastning for en Yaris enn jorda bak? Ja, hvem vet?

Jeg tror heller ikke at 50 liter jord er det samme som 50 kg, men det vet jeg ikke.

Du kan nok lesse inn noen sekker, den tåler da litt da:-)

Du ser det på bilen bak om den begynner å bli "si i rævva"...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...