Siasi Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 efter som mange besøknig til min fast lega og forklarte disse symptomana som eg har ..han sa eg kan ike finna ka du har ..!men symptomana var veldi plaglig og eg tvingte mg å reise till sverige eftersom eg e der i fra...og der eg gick til syckhus og de har gørt masse undersøklse av kroppen.. .de sa allt fungerea bra ,hjerta.lever.magen..men du trenge å snake med en syckolog så dei sente mg till pyskiatisk klinik ...ettar eg har førklarte ka kjede med mg så syckologen sa den som du har nå den kalles flashback og der fick eg 4 tablettar som heter Lergigan...og når eg reiste til bake til fastlega i Norge og forklarte til han at i Sverige fant at eg har fåt flashback s¨legen sa eg e helt enige med dem..! eg sjol sa till legen att eg trenger antideprassiv tabletter.. og nå ettar fyra uka behandling med cipralex eg føler mg veldi betre men kor lenge till man må ta tablettane? og komer att den symptomne forsvinner helt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244548-hej-igen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Fint at du har fått snakke med en psykolog; jeg synes det høres ut som du bør fortsette med dette, selvom anti-depressive medisiner begynner å hjelpe. Flashbacks er betegnelse vonde minner som dukker opp i bruddstykker; ofte nesten ubevisst for den det gjelder. Resultat kan bli angst, stress, mareritt og depresjon. Ofte skjønner ikke pasienten selv hva som foregår; idet kroppslige plager som muskelverk, hodepine, magsmerter etc kan føles som det værste. Disse reaksjonene kan man ofte se ved en såkalt "post traumatisk stress-lidelse". Krigsopplevelser, vonde barndomsminner og ulykker kan være årsak. Samtale om slike opplevelser er viktig ved siden av medisiner. Når man først har begynt med medisiner; bør man bruke det i minst 9 måneder, dette er hovedregelen. Og når du en dag skal avslutte, skal det skje langsomt, og i samråd med lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244548-hej-igen/#findComment-1905187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.