Gå til innhold

muskelspenninger?

Anbefalte innlegg

har veldig mange plager kun på høyre side av hodet.

alt starta litt snikende i jan. 2004 med gyngende svimmelhet, nummnhet i tinning som etterkvart spredte seg til panne, hodet ,øret og kinn av og til kunne det kjennest ut som om eg hadde ei klo på hodet.

tok ct og mr,var også til nevrolog og fysioterapeut i 2004 alt var bra unntatt kronsik bihulebetennelse, forteninger og ei ufarleg cyste høgre side, tok bihuleoperasjon og har vore bra i bihulene etterpå. er fortsatt tett i nesa og dott i øret på høgre side, var til øre nese hals lege nå som anbefalte operasjon av neseskillevegg og fjerne litt av nesemusling, han trudde det ville hjelpe på dott i øret, han meinte eg var så tett at eg fekk nedsatt livskvalitet, men er lite lysta på ein slik opersjon, har hørt om mange som ikje blir bedre.Det at eg er så tett kan det gi smerte/plager?

Har også gått til behandling hos tannlege i eit år for skjeivt bitt, han har retta og bygd opp bittet mitt, han meinte bittet var skyld i mine hode og ansiktsplager, er ferdig hos tannlegen nå og har blitt mykje bedre enn eg var, har perioder som er gode og føler at dei blir lengre og lengre, men når eg har dårlige perioder( d.v.s. ca. 1 veke m/hodepine, nummenhet , ekle drag, beveger eg kjeven sidelengs drar det frå kinnet over tinning og opp i hodet) lurer eg på om eg burde ta oppfølgins ct og mr bilder av hodet mitt eller er dette garantert muskelspenninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244584-muskelspenninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det høres ut som du er veldig godt utredet, og at "farlige" diagnoser er utelukket. Det at du har gode perioder taler mot f.eks svulster. Synes du skal be tannlegen din om egen-øvelser for kjevemusklene. Kanskje kan du også få henvisning til en fysioterapeut som kan massere i nakken/kjeven og vise deg avspenningsøvelser. Dersom du fremdeles er endel tett i nesen, kan du forsøke cortison-holdig nesespray om dette ikke er gjort. Så bør du være litt "detektiv" mtp å finne ut hva du gjør riktig i livet i de periodene du er bra, og omvendt. Jeg synes ikke det er grunn til nye bilder medmindre du får smerter som gradvis øker på og/eller endrer karakter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244584-muskelspenninger/#findComment-1905199
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...