Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 29 som i den siste par ukene har fått små kløende prikker over hele kroppen. Ikke sånn at det vises, men en her og en der. Nok til at det klør, masse. Jeg har ingen allergier (som jeg vet om) fra før....Let's go: -De siste par ukene har jeg: -Brukt varmvann fra springen til å lage kaffe med. Er det farlig? Kan det ha noe med saken å gjøre? -Jeg har fått Somadril hos legen, for en muskelskade. Har tatt ca 5-6 stk i løpet av 2 uker. (Har også tatt de en gang før uten komplikasjoner, men har lest at somadril kan gi allergiske reaksjoner.) -Det bør også tas med at på de 4-5 siste gangene jeg har drukket alkohol, har jeg spist Zyrtec før festen startet. Ble tipset om dette av en venn. De virker oppsiktsvekkende bra mot "dagen derpå." - Prikkene ser ikke ut til å forvinne så jeg begynner å bli litt bekymra, desuten klør jeg som en gal. Kan du hjelpe meg?

Mvh

goR

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24472-varmvann-somadril-og-zyrtec/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål ang. dette med Zyrtec og alkohol: Jeg reagerer på enkelte typer rødvin (+ andre ting) og

Bruker Zyrtec v/ allergiske reaksjoner.

Er det ikke slik at Zyrtec ikke skal tas sammen med alkohol? Eller er dette feil? Er det OK så lenge man slutter å drikke alkohol etter man har tatt tabletten?

Har også hørt om bruk av Zyrtec for å motvirke fyllesyke...men hvis denne medisinen ikke bør tas sammen med alkohol er vel ikke det så lurt?

Et spørsmål ang. dette med Zyrtec og alkohol: Jeg reagerer på enkelte typer rødvin (+ andre ting) og

Bruker Zyrtec v/ allergiske reaksjoner.

Er det ikke slik at Zyrtec ikke skal tas sammen med alkohol? Eller er dette feil? Er det OK så lenge man slutter å drikke alkohol etter man har tatt tabletten?

Har også hørt om bruk av Zyrtec for å motvirke fyllesyke...men hvis denne medisinen ikke bør tas sammen med alkohol er vel ikke det så lurt?

Det står i felleskatalogen at Zyrtec ikke potenserer effekten av alkohol. -For meg var forskjellen dagen derpå som heaven & hell :)

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære goR

Varmt vann fra springen til kaffe er ikke direkte farlig, men ikke egentlig å anbefale. Det er neppe årsaken til de kløende prikkene dine. Jeg ville nok heller tro at Somadril kan være årsaken - selv om du ikke er allergisk ellers kan du godt reagere med kløe og utslett på legemidler. Prøv å smøre med en kortisonkrem som du kan få uten resept på apoteket - og du kan godt prøve å ta Zyrtec mot kløen - noen ganger hjelper det. Utslettet forsvinner, men det kan ta noen tid - hvis det er Somadril som er årsaken kan det ta opp til noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...