Gjest vil være anonym Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Håper du kan svare meg på dette! For et noen dager siden oppdaget jeg en kul øverst i skjeden, eller fremst er kanskje det rette ordet. Sånn ca. ved urinrørsåpningen. Denne ble mer og mer irritert og til slutt fikk jeg hull på den, og det virket som om det var en kvise for det kom ut både gulhvitt hard materie, samt endel gulgrønn materie, blodblandet. Var det en kvise, eller hva kan det ha vært? I går fikk jeg det samme bak øret mitt, og har fått klemt det ut i dag, samme type materie. Jeg begynte for en uke siden å ta Bio-E-vit på 350 mg i håp om at det skal hjelpe meg med å bli gravid. Kan det ha noe med disse byllene/kvisene å gjøre? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24473-infeksjon-i-skjeden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Slik du beskriver kan det godt være en infeksjon med pussdannende bakterier, f. eks. gule stafylokokker leller streptokokker. Det er vanlig ved disse infeksjoner at det dannes en lokal prosess med puss, omgitt gjerne aven betennelsesreaksjon med vondt, rødt og gjerne varmt område. Jeg tror ikke det er spesielt heldig å tykle med det selv, når du åpner slike s.k. absesser, kommer det ut puss, som inneholder bakterier, og som kan føres videre til andre steder i kroppen. Det er sannsynligvis riktig å behandle slike tilstander med antibiotika, men viktigst å skaffe kontrollert drenering. En alternativ diagnose kan være talgansamling som regnes ikke som smittsom, men som kan smittes med bakterier som forekommer normalt på det området, og som kan tilføres når du åpner det. Mitt råd er at hvis det ikke gir seg meget snart bør du vise det til en lege. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24473-infeksjon-i-skjeden/#findComment-102534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.