Gå til innhold

Konfrontere overgriperen?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri konfrontert overgriperen min med overgrepet, og har holdt hele hendelsen for meg selv. Dermed har jeg jo måtte omgås han som om ingenting har skjedd i alle disse årene, i ulike situasjoner. Jeg har selvfølgelig merket på kroppen at det føles ubekvemt, men får å skåne resten av familien osv. har jeg gjort det. Og av andre årsaker så er det ikke så ofte jeg ser han, kanskje 2-3 ganger i året. Kan jeg komme videre, slippe skamfølelsen ved å få hjelp med meg selv uten å konfrontere han? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244743-konfrontere-overgriperen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Det kan gå

Jeg selv konfronterte en av mine overgripere i sommer. Han også har alltid latet som ingeting, men det viste seg at han faktisk har tenkt mye på dette. Jeg fikk også en forklaring på hvorfor det skjedde og et løfte på at det aldri ville skje igjen. Han fortalte også hva han hadde gjort til konen. For meg førte dette til at jeg fikk svar på mye jeg har grublet på i årevis, og det stille tausheten ble brutt.

Jeg selv konfronterte en av mine overgripere i sommer. Han også har alltid latet som ingeting, men det viste seg at han faktisk har tenkt mye på dette. Jeg fikk også en forklaring på hvorfor det skjedde og et løfte på at det aldri ville skje igjen. Han fortalte også hva han hadde gjort til konen. For meg førte dette til at jeg fikk svar på mye jeg har grublet på i årevis, og det stille tausheten ble brutt.

Og når overgriperen er ens egen far? Ikke så lett....?

Noen?

Gjest hardetgreitnå

Jeg har også alltid latet som ingenting. Har spilt en rolle som sterk, modig og "jeg lar meg ikke knekke av dette"-rolle på en måte.

Det har funka det.

Det er jo han som har problemer, ikke jeg. Og han som bør ha dårlig samvittighet.

Men mora mi er skilt fra mannen nå da, så jeg slipper å møte han så ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...