Gå til innhold

stress og arytmi

Anbefalte innlegg

Gjest petronella2

Jeg er en kvinne på 39 år som nettopp (for 12 uker siden) har født mitt fjerde barn. Jeg lever med mye stress i privatlivet nå og har vel egentlig gjort det en stund. Mange ville vel kanskje sagt at vi fikk dette fjerde barnet for å redde ekteskapet, men slik er det ikke. Dette barnet kom til verden av helt andre grunner, og vi er svært glade i ham. Men, mye av stresset, som jeg ikke kan gå nærmere innpå nå fordi dette da ville blitt en hel bok, ser ut til å ha kommet for å bli en stund, ihvertfall... Det som bekymrer meg nå og som jeg ikke har lyst til å snakke med fastlegen om, er at jeg reagerer på at jeg daglig og hyppig i løpet av dagen har uregelmessig hjerterytme. Jeg tror dette kalles arytmi. At man får midlertidig hjerteklapp, og det kommer vel nærmest bare jeg tenker på noe ubehagelig, og det er det dessverre mye av i livet mitt nå av forskjellige grunner. Jeg tolker det slik at jeg ikke tåler stress lenger? Jeg får legge til at svangerskapet var tøft for meg, og at jeg bla. var igjennom en knallhard infeksjon i 3. trimester... Er det grunn til bekymring? Jeg synes forøvrig trening som sykling og særlig svømming hjelper, da merker jeg at stressnivået i kroppen synker og alt føles lettere både fysisk og psykisk. Men det er ikke alltid lett å finne tid til å drive med trening i en så hektisk hverdag som jeg har nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244862-stress-og-arytmi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres absolutt ut som det er din stressende hverdag som gir deg symptomene, ja. Er nok ikke noe å bekymre seg i forhold til hjertet, men du må virkelig ta signalene fra kroppen din på alvor og prøve å stresse ned. Er ikke det mulig å gjøre noe med livssituasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244862-stress-og-arytmi/#findComment-1907247
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...