tskogset Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei, jeg har en datter som i vår fikk konstatert sterk allergi mot kanin. Vi har hatt kanin i 3 år, men hun har ikkje bodd hjemme fast i denne tiden. Hun bruker for tiden medisinene Pulmikort, Floradil og Flutikazon. Ventolin brukes i tillegg for å åpne opp når det tettes til. Før hun kom hjem i sommer hadde vi storrengjøring, men hun hadde likevel en reaksjon de første dagene. Har så langt jeg ser to opsjoner : omplassere kaninen eller beholde den og sette den bort når hun kommer på besøk. Om vi omplasserer kaninen : hvor lang tid vil det ta før hun må slutte å ta ekstra doser forebyggende for å unngå problemer når hun kommer hjem ? Er dette noe hun må føle seg fram på eller kan det sies noe generelt ? Om vi beholder kaninen må hun ta forebyggende doser før hun kommer hjem. Vil dosene bli de samme uavhengig av om det er rengjort eller ikkje ? Hva er konsekvensene/bivirkningene for henne når ekstra store doser må tas forebyggende ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244872-konsekvens-av-kaninallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GoodTimes Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hvordan kan du sette kaninen foran datteren din? Det er IKKE nok å gjøre godt rent før hun kommer. Hun har IKKE godt av å øke dosene med medisin. Unnskyld at jeg blir forbanna her, for det ble jeg da jeg leste innlegget ditt, men jeg skjønner ikke at du kan spørre om noe så dumt engang. Lån en bok om astma på biblioteket og lær deg litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244872-konsekvens-av-kaninallergi/#findComment-1909253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 De som reagerer kraftig på dyr, som katt eller kanin, vil nok reagere selv om dyret er ute av huset da det alltid vil ligge igjen reter av flasset som fører til reaksjon. Det tar noe tid før alle spor etter dyret er vasket bort, akkurat hvor lang tid er vanskelig å si. Hvis dere velger å beholde kaninen er det nok lurt at de som reagerer på den tar ekstra medisin, både forebyggende og anfallsmedisin, før de kommer på besøk. Hvor lenge hun må ta ekstra medisiner når dyret er omplassert må hun nok føle seg frem på, det er vanskelig å si noe generelt. Ekstra doser forebyggende skal prinsipielt alltid tas i forverrelsesperioder, dette er en del av behandlingsopplegget. Men det er her som ellers selvfølgelig best å bruke akkurat så mye(eller lite) medisin at symptomene holdes i sjakk og vedkommende kan leve et normalt liv. Vi anbefaler alltid å i størst mulig grad unngå det som utløser plager, som f.eks. dyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244872-konsekvens-av-kaninallergi/#findComment-1910698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.