Gå til innhold

Vondt i hodet/nakke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i perioder plaget med veldig vondt i hodet/nakke når jeg sover. Dette er lokalisert i bakhodet/nakken, og kjennes ut som stive muskler. Det er i hvertfall tydelig at det er par punkter i nakken som er veldig smertefulle når jeg trykker på de. Dette kommer når jeg sover om natten, og våkner med vondt i hodet nesten hver dag. Har prøvd forskjellige typer hodeputer, men uten at dette hjelper nevneverdig. Har dere noen tanker om hva dette kan skyldes ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244936-vondt-i-hodetnakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

En bukende mellomvirvel-skive kan være årsak; denne kan presses bakover mot nervene i spesielle hodestillinger. "bare nakkesmerter" regnes ikke som så alvorlig som dersom det er nakkesmerter med utstråling til arm. Veldig krumning av nakken vil være uheldig, likeledes å ligge på magen med hodet vridd til siden. Synes du kan be fastlegen din om en henvisning til en fysioterapeut; gjerne en med tilleggs-utdanningen manuell terapi. Denne kan undersøke, og gi deg egenøvelser og treningsprogram som stabiliserer og styrker de dype musklene. Dersom du ikke har effekt av behandling, kan det bli aktuelt med et bilde. Dersom du har vært utsatt for skade av nakken, eller du har utstrålende smerter bør dette også vurderes. Akupunktur kan også forsøkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244936-vondt-i-hodetnakke/#findComment-1908246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...