Gjest skal Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Tøff kveld eter angst og tannlege (som jeg forøvrig bet!!) og blir en laang natt! :/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kjære deg skal, Ja, jeg har trøst til overs, og sender mange, mange varmer klemmer og tanker i din retning! Hvordan har natten din vært? Jeg skulle gjerne ha sett dette før, og fått en liten prat med deg før jeg tok kvelden. Når tok angsten av? Før eller under tannlegebesøket? Jeg håper du har en forståelsesfull tannlege, som er raus nok til å forholde seg til alle pasienter på en tålmodig måte...også dem som setter "spor" etter seg Har du noen "krykker" tilgjengelig, som kan ta toppene av den værste angsten? Det er tøffe tak å baske med slike ting som du gjør nå. Jeg håper da også det er noen rundt deg som forstår nettopp dette. Med dette sender jeg de beste ønsker for dagen din, og kommer innom senere i dag for å se hvordan det går Take care! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1907086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kjære deg skal, Ja, jeg har trøst til overs, og sender mange, mange varmer klemmer og tanker i din retning! Hvordan har natten din vært? Jeg skulle gjerne ha sett dette før, og fått en liten prat med deg før jeg tok kvelden. Når tok angsten av? Før eller under tannlegebesøket? Jeg håper du har en forståelsesfull tannlege, som er raus nok til å forholde seg til alle pasienter på en tålmodig måte...også dem som setter "spor" etter seg Har du noen "krykker" tilgjengelig, som kan ta toppene av den værste angsten? Det er tøffe tak å baske med slike ting som du gjør nå. Jeg håper da også det er noen rundt deg som forstår nettopp dette. Med dette sender jeg de beste ønsker for dagen din, og kommer innom senere i dag for å se hvordan det går Take care! klem fra Takk skal du ha! Fikk heldigvis en lang prat på msn før natten, men blir lang natt når det er sånn. Kroppen klarer liksom ikke å stenge av. Men det har egentlig gått bra etter forholdene! Har snill tannlege, men hun var stresset i går og det ble dårlig kombinasjon med at mine gamle forsvarsverk ikke virker som før. For henne og.. Tar på kreftene, men nå er det helg og jeg har vært hos orakelet og er ved godt mot! Hvordan går det med deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1907915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Takk skal du ha! Fikk heldigvis en lang prat på msn før natten, men blir lang natt når det er sånn. Kroppen klarer liksom ikke å stenge av. Men det har egentlig gått bra etter forholdene! Har snill tannlege, men hun var stresset i går og det ble dårlig kombinasjon med at mine gamle forsvarsverk ikke virker som før. For henne og.. Tar på kreftene, men nå er det helg og jeg har vært hos orakelet og er ved godt mot! Hvordan går det med deg? Godt å høre! Det er mye hjelp i en liten debriefing før natten! Bra også at du har vært hos orakelet, og at det har gitt en oppdrift! Det betyr så mye når man er på "nett". Man kan virkelig leve lenge på en porsjon menneskelig varme og nærvær. Jeg har vært hos min i dag, det var ikke fullt så hyggelig. Da blir jeg satt litt ut kjenner jeg. Ubehaget henger i lenge. Jeg har bare lyst til å sove når det er slik. Jeg har spist litt risengrøt, eller "comfort-food", som en ernæringsvenninne kaller det. Risengrøt og middagslur er tingen når man skal få igjen gangsynet. Derfor inntar jeg nå horisontalen...og håper jeg våkner til en ny og sprudlende tilværelse! Ha en god ettermiddag kjære deg! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1908059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Godt å høre! Det er mye hjelp i en liten debriefing før natten! Bra også at du har vært hos orakelet, og at det har gitt en oppdrift! Det betyr så mye når man er på "nett". Man kan virkelig leve lenge på en porsjon menneskelig varme og nærvær. Jeg har vært hos min i dag, det var ikke fullt så hyggelig. Da blir jeg satt litt ut kjenner jeg. Ubehaget henger i lenge. Jeg har bare lyst til å sove når det er slik. Jeg har spist litt risengrøt, eller "comfort-food", som en ernæringsvenninne kaller det. Risengrøt og middagslur er tingen når man skal få igjen gangsynet. Derfor inntar jeg nå horisontalen...og håper jeg våkner til en ny og sprudlende tilværelse! Ha en god ettermiddag kjære deg! klem Da sender jeg over litt trøst og! Ta godt vare på deg selv i dag. Håper du bevilger deg sjokolade i kveld! Det har du fortjent! Og hvis froskens grønne stjerner bare kan omsettes i appelsiner o.l. får du herved noen i gull og sølv av meg! *fredagsklem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1908101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Da sender jeg over litt trøst og! Ta godt vare på deg selv i dag. Håper du bevilger deg sjokolade i kveld! Det har du fortjent! Og hvis froskens grønne stjerner bare kan omsettes i appelsiner o.l. får du herved noen i gull og sølv av meg! *fredagsklem* Hei kjære deg skal, Hvordan går det med deg? Jeg håper du har fått vind i seilene igjen, og at du har det bra! Kanskje er du som meg, oppe i nattens mulm og mørke, og leter etter et livstegn av det riktig gode slaget? Det hadde i alle fall vært hyggelig med en våken sjel akkurat nå. Jeg skal i alle fall realisere ditt råd om å innta noe saliggjørende og godt. Jeg bevilger meg en kopp deilig engelsk te, samt en ingefærfyltsjokoladekjeks (dyslektikere; her var det noe å bryne seg på!). Men, lød ikke dette fristende da? Jeg er skikkelig overaktivert og stresset for tiden...faktisk helt uten grunn. Det er litt slitsomt fordi det blir litt magert med søvn og hvile. I forsøket på å sovne, eller i alle fall å hvile meg, ligger jeg å gjennomgår alle gode råd jeg har fått fra helsevesenet. Da dukker det et fantastisk komisk uttrykk opp, et uttrykk som er så gammelmodig og konstruert, at jeg må le høyt for meg selv. Ta en titt på dette ordet "Søvnhygiene"!!! Det er så til de grader 40-50-talls, og jeg ser for meg brune og kjedelige lærebøker for velmenende og tjenende sykepleiere, som står andektige og klare til å realisere sitt kall. Slik det kanskje var den gangen?! Vel, jeg har da forsøkt å praktisere søvnhygiene nå, uten at det har gitt de helt store og overbevisende resultater. Kaldt på soverommet, litt kamillete før sengetid, nyluftet sengetøy, puter i riktige farger og fasonger, rolig, avdempet musikk i ørende, og bena litt høyt, 30 graders vinkel. Hadde dette inngått i en praktisk prøve innen faget "søvnhygiene" ville jeg garantert fått en sekser!!! You bet! Vel, her sitter jeg, like våken, og like klar for litt moro og friske sosiale innspill fra det ytre rom. Hvor er alle folk da??? Vel, kanskje er du oppe å trasker du også! Det hadde vært hyggelig! Take care, og på snarlig gjensyn! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei kjære deg skal, Hvordan går det med deg? Jeg håper du har fått vind i seilene igjen, og at du har det bra! Kanskje er du som meg, oppe i nattens mulm og mørke, og leter etter et livstegn av det riktig gode slaget? Det hadde i alle fall vært hyggelig med en våken sjel akkurat nå. Jeg skal i alle fall realisere ditt råd om å innta noe saliggjørende og godt. Jeg bevilger meg en kopp deilig engelsk te, samt en ingefærfyltsjokoladekjeks (dyslektikere; her var det noe å bryne seg på!). Men, lød ikke dette fristende da? Jeg er skikkelig overaktivert og stresset for tiden...faktisk helt uten grunn. Det er litt slitsomt fordi det blir litt magert med søvn og hvile. I forsøket på å sovne, eller i alle fall å hvile meg, ligger jeg å gjennomgår alle gode råd jeg har fått fra helsevesenet. Da dukker det et fantastisk komisk uttrykk opp, et uttrykk som er så gammelmodig og konstruert, at jeg må le høyt for meg selv. Ta en titt på dette ordet "Søvnhygiene"!!! Det er så til de grader 40-50-talls, og jeg ser for meg brune og kjedelige lærebøker for velmenende og tjenende sykepleiere, som står andektige og klare til å realisere sitt kall. Slik det kanskje var den gangen?! Vel, jeg har da forsøkt å praktisere søvnhygiene nå, uten at det har gitt de helt store og overbevisende resultater. Kaldt på soverommet, litt kamillete før sengetid, nyluftet sengetøy, puter i riktige farger og fasonger, rolig, avdempet musikk i ørende, og bena litt høyt, 30 graders vinkel. Hadde dette inngått i en praktisk prøve innen faget "søvnhygiene" ville jeg garantert fått en sekser!!! You bet! Vel, her sitter jeg, like våken, og like klar for litt moro og friske sosiale innspill fra det ytre rom. Hvor er alle folk da??? Vel, kanskje er du oppe å trasker du også! Det hadde vært hyggelig! Take care, og på snarlig gjensyn! *klem* *klemmer bibben flat i natten* Tankeleser! Hadde akkurat gitt opp å treffe noen kjente, måtte bare trykke eeen gang til på oppdater og hva skjer?? Nå ble jeg glad! Blir lange netter her. Døgnrytmen har forskjøvet seg kraftig og jeg har hverken krefter eller viljestyrke til å gjøre noe med det nå. Men snart.. Ellers så går det bedre for tiden. Har litt mer ro og mindre angst for det meste. Det er godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei kjære deg skal, Hvordan går det med deg? Jeg håper du har fått vind i seilene igjen, og at du har det bra! Kanskje er du som meg, oppe i nattens mulm og mørke, og leter etter et livstegn av det riktig gode slaget? Det hadde i alle fall vært hyggelig med en våken sjel akkurat nå. Jeg skal i alle fall realisere ditt råd om å innta noe saliggjørende og godt. Jeg bevilger meg en kopp deilig engelsk te, samt en ingefærfyltsjokoladekjeks (dyslektikere; her var det noe å bryne seg på!). Men, lød ikke dette fristende da? Jeg er skikkelig overaktivert og stresset for tiden...faktisk helt uten grunn. Det er litt slitsomt fordi det blir litt magert med søvn og hvile. I forsøket på å sovne, eller i alle fall å hvile meg, ligger jeg å gjennomgår alle gode råd jeg har fått fra helsevesenet. Da dukker det et fantastisk komisk uttrykk opp, et uttrykk som er så gammelmodig og konstruert, at jeg må le høyt for meg selv. Ta en titt på dette ordet "Søvnhygiene"!!! Det er så til de grader 40-50-talls, og jeg ser for meg brune og kjedelige lærebøker for velmenende og tjenende sykepleiere, som står andektige og klare til å realisere sitt kall. Slik det kanskje var den gangen?! Vel, jeg har da forsøkt å praktisere søvnhygiene nå, uten at det har gitt de helt store og overbevisende resultater. Kaldt på soverommet, litt kamillete før sengetid, nyluftet sengetøy, puter i riktige farger og fasonger, rolig, avdempet musikk i ørende, og bena litt høyt, 30 graders vinkel. Hadde dette inngått i en praktisk prøve innen faget "søvnhygiene" ville jeg garantert fått en sekser!!! You bet! Vel, her sitter jeg, like våken, og like klar for litt moro og friske sosiale innspill fra det ytre rom. Hvor er alle folk da??? Vel, kanskje er du oppe å trasker du også! Det hadde vært hyggelig! Take care, og på snarlig gjensyn! *klem* Og du - jeg HAR dysleksi, men kunne se at det var sjokolade i de kjeksene alikevel! Men nyt de, det er deg vel unt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 *klemmer bibben flat i natten* Tankeleser! Hadde akkurat gitt opp å treffe noen kjente, måtte bare trykke eeen gang til på oppdater og hva skjer?? Nå ble jeg glad! Blir lange netter her. Døgnrytmen har forskjøvet seg kraftig og jeg har hverken krefter eller viljestyrke til å gjøre noe med det nå. Men snart.. Ellers så går det bedre for tiden. Har litt mer ro og mindre angst for det meste. Det er godt! Godt å høre fra deg. Godt å høre at du har litt mere ro i sjelen og i mageskinnet....men det er ikke stas med forstyrret døgnrytme. Vel, nå har vi litt tråder og svar liggende på forskjellige steder du og jeg, men det går vel greit det også...vi har jo vært ute en vinternatt før vi...ikke sant! Hvis du også har litt problemer med dyklesi, ble du kanskje pådyttet velmenende pedagoger i skoletiden som brukte en slik vanvittig lesemaskin??? Jeg måtte igjennom ett par slike sessions! Gud bedre. Det var helt på trynet, og ekstremt undervurderende. Det var da også en underlig tendens til å plassere elever med adferdsvansker sammen med elever med lese- skrivevansker. Det interessante for min del, er at min psykolog nå mener at disse lese- skrivevanskene var der pga stress og kaos i oppveksten. jeg er tilbøyelig til å være enig. Ja, for jeg er jo ikke plaget med dette nå. Skriver uten problemer, leser også helt greit...men da ikke under stress. Hva gjør du nå om natten for å roe deg ned og sove??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Godt å høre fra deg. Godt å høre at du har litt mere ro i sjelen og i mageskinnet....men det er ikke stas med forstyrret døgnrytme. Vel, nå har vi litt tråder og svar liggende på forskjellige steder du og jeg, men det går vel greit det også...vi har jo vært ute en vinternatt før vi...ikke sant! Hvis du også har litt problemer med dyklesi, ble du kanskje pådyttet velmenende pedagoger i skoletiden som brukte en slik vanvittig lesemaskin??? Jeg måtte igjennom ett par slike sessions! Gud bedre. Det var helt på trynet, og ekstremt undervurderende. Det var da også en underlig tendens til å plassere elever med adferdsvansker sammen med elever med lese- skrivevansker. Det interessante for min del, er at min psykolog nå mener at disse lese- skrivevanskene var der pga stress og kaos i oppveksten. jeg er tilbøyelig til å være enig. Ja, for jeg er jo ikke plaget med dette nå. Skriver uten problemer, leser også helt greit...men da ikke under stress. Hva gjør du nå om natten for å roe deg ned og sove??? øh.. henger på dol..? Nei.. Har en sånn søvn CD, den hjelper når døgnrytmen er på plass, men nå er det egentlig bare å vente på kroppen. Den blir søvnig sånn litt etter fire, og da sovner jeg hvis jeg ikke er urolig eller noe annet tull. Vet at jeg må ta et tak med lysbehandling og melatonin for å snu det igjen, men da må jeg ha litt krefter - ellers bærer det rett ned i kjelleren igjen, for det er tøft. Pleier å grine meg gjennom første kaffen.. Men håper at når det nå blir litt roligere at jeg skal klare å ta et tak. Når det gjelder dyskleksien, så klarte jeg å "lure" de til jeg begynte på universitetet. Ble bare tatt for å være litt lat.. Men der gikk det ikke mer. Har og diskutert med psyk at det kan henge sammen med "belastninger", for den er blitt mistenkelig mye bedre siste året. Slet du masse med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 øh.. henger på dol..? Nei.. Har en sånn søvn CD, den hjelper når døgnrytmen er på plass, men nå er det egentlig bare å vente på kroppen. Den blir søvnig sånn litt etter fire, og da sovner jeg hvis jeg ikke er urolig eller noe annet tull. Vet at jeg må ta et tak med lysbehandling og melatonin for å snu det igjen, men da må jeg ha litt krefter - ellers bærer det rett ned i kjelleren igjen, for det er tøft. Pleier å grine meg gjennom første kaffen.. Men håper at når det nå blir litt roligere at jeg skal klare å ta et tak. Når det gjelder dyskleksien, så klarte jeg å "lure" de til jeg begynte på universitetet. Ble bare tatt for å være litt lat.. Men der gikk det ikke mer. Har og diskutert med psyk at det kan henge sammen med "belastninger", for den er blitt mistenkelig mye bedre siste året. Slet du masse med det? Ja, jeg slet mye med det på barne- ungdomsskolen, ja i studiesammenheng óg for den del. Det er værre med lesing enn med skriving, og som nevnt stress og prestasjonsrelatert. Men jeg synes jeg har klart skolegangen så bra, at jeg ikke gjør annet enn å flire av de velmenende sesialpedagogene som satt der med lesemaskinen og meg. Det kunne egnet seg til en fornøyelig liten kortfilm!!! Jeg skal nå innta kopp te nr. to, og prøve meg med litt musikk igjen. Du har åpenbart en magisk grense ved 4-tiden, ja, nå nærmer det seg, og kanskje skulle vi begge to si god natt snart. ....ja og på snarlig gjensyn også. det er alltid hyggelig å høre fra deg! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ja, jeg slet mye med det på barne- ungdomsskolen, ja i studiesammenheng óg for den del. Det er værre med lesing enn med skriving, og som nevnt stress og prestasjonsrelatert. Men jeg synes jeg har klart skolegangen så bra, at jeg ikke gjør annet enn å flire av de velmenende sesialpedagogene som satt der med lesemaskinen og meg. Det kunne egnet seg til en fornøyelig liten kortfilm!!! Jeg skal nå innta kopp te nr. to, og prøve meg med litt musikk igjen. Du har åpenbart en magisk grense ved 4-tiden, ja, nå nærmer det seg, og kanskje skulle vi begge to si god natt snart. ....ja og på snarlig gjensyn også. det er alltid hyggelig å høre fra deg! *klem* Takk i lige! Fire nærmer seg heldigvis ja. Håper det blir søvn på deg etterhvert og. Urolige netter e bare noe man helst vil klare seg uten! Veldig kjekt å prate med deg igjen! God natt!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Takk i lige! Fire nærmer seg heldigvis ja. Håper det blir søvn på deg etterhvert og. Urolige netter e bare noe man helst vil klare seg uten! Veldig kjekt å prate med deg igjen! God natt!! Sov godt skal, snakkes kanskje igjen i morgen! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244947-noen-som-har-litt-tr%C3%B8st-til-overs/#findComment-1928776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.