Gå til innhold

FU: Barn som klipper håret selv - både gutter og jenter?

Anbefalte innlegg

Inspirert av annen tråd lurte jeg på om dette med selvgjort hårklipping er noe typisk for jenter?

Alle vi søstrene har klipt oss selv og/eller hverandre i oppveksten, og et par nieser har også hatt slike påfunn. Men verken min sønn eller noen av nevøene mine har bedrevet den slags (bortsett fra en veldig liten lillebror som ble klippet av storesøster.....)

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lekte frisør på meg selv, og ville lage lugg.

Resultat ble ikke så veldig bra, da jeg hadde, og har veldig tykt hår.

Men det vokser ut igjen :o)

Jeg vet om flere jenter som har gjort det, men ingen gutter. Så du er kanskje inne på noe der.

Nevøen min skamklippet seg, med hjelp fra en kompis, to-tre ganger i barnehagen. Han ville ha lik sveis som onkelen, som på det tidspunktet hadde kort-kort hår. Tror søsteren min ble glad da onkel sparte ut til en litt lengre frisyre...

Selv klippet jeg øyenvippene mine, av alle ting. Var såååå fornøyd da jeg kom ned til mor for å vise at jeg hadde funnet løsningen på vippene mine som alltid vrengte seg inn på øyet. Mor ble _ikke_ glad, kan man si. Og øyenvippene ble aldri helt seg selv igjen :-(

Og så har jeg klippet ei venninne. Husker moren syntes det var såååå skjevt, men ikke jeg. Så en et par dager etterpå kom jeg på besøk, kikket på venninna mi og sa "ok, jeg ser det er skjevt nå". Og hun begynte å skrattle, for da hadde moren benket på min skamklipping. Hehe...

Jeg er nr 2 av 3 søsken. 2 gutter og ei jente. Alle hadde skamklipt seg til den store dagen da 6-årsbildet skulle taes. Og det vises rimelig godt på alle sammen. Morsomt å se.'

Min sønn satt på en formingstime og puslet med en saks oppi håret i 1.klasse. Morsom sveis ble det =0)

Nest yngste jenta mi ble frisert av en venninne rett før hun skulle begynne i 1.klasse. Men heldigvis var det bare lengden på håret det gikk ut over. Det ble hun selvfølgelig veldig lei seg for når det gikk opp for henne hva som var skjedd og at hun måtte til frisøren for å rette det opp.

Men slikt skjer! Det er tross alt barn med en sterk utforskertrang vi snakker om. Alt skal prøves. Men de gjør det sjelden 2 ganger.

Minstemann har gjort det et par ganger, da var det fram med klippemaskinen.

Faren hans og søstra hans klippet mora si mens hun sov. Snaua hele den ene siden som var opp. Tror ikke helt hun har tilgitt dem enda :o)

Saks er tydeligvis gøy.

Minstemann har gjort det et par ganger, da var det fram med klippemaskinen.

Faren hans og søstra hans klippet mora si mens hun sov. Snaua hele den ene siden som var opp. Tror ikke helt hun har tilgitt dem enda :o)

Saks er tydeligvis gøy.

LOL til klippe sovende mor!! :-)

Jeg er nr 2 av 3 søsken. 2 gutter og ei jente. Alle hadde skamklipt seg til den store dagen da 6-årsbildet skulle taes. Og det vises rimelig godt på alle sammen. Morsomt å se.'

Min sønn satt på en formingstime og puslet med en saks oppi håret i 1.klasse. Morsom sveis ble det =0)

Nest yngste jenta mi ble frisert av en venninne rett før hun skulle begynne i 1.klasse. Men heldigvis var det bare lengden på håret det gikk ut over. Det ble hun selvfølgelig veldig lei seg for når det gikk opp for henne hva som var skjedd og at hun måtte til frisøren for å rette det opp.

Men slikt skjer! Det er tross alt barn med en sterk utforskertrang vi snakker om. Alt skal prøves. Men de gjør det sjelden 2 ganger.

Ja, selv om det ikke alltid er så artig når det skjer, så er det jo morsomt å ha bildene senere, når håret forlengst har grodd ut igjen! :-)

Nevøen min skamklippet seg, med hjelp fra en kompis, to-tre ganger i barnehagen. Han ville ha lik sveis som onkelen, som på det tidspunktet hadde kort-kort hår. Tror søsteren min ble glad da onkel sparte ut til en litt lengre frisyre...

Selv klippet jeg øyenvippene mine, av alle ting. Var såååå fornøyd da jeg kom ned til mor for å vise at jeg hadde funnet løsningen på vippene mine som alltid vrengte seg inn på øyet. Mor ble _ikke_ glad, kan man si. Og øyenvippene ble aldri helt seg selv igjen :-(

Og så har jeg klippet ei venninne. Husker moren syntes det var såååå skjevt, men ikke jeg. Så en et par dager etterpå kom jeg på besøk, kikket på venninna mi og sa "ok, jeg ser det er skjevt nå". Og hun begynte å skrattle, for da hadde moren benket på min skamklipping. Hehe...

Uffda, øyenvippene da gitt! Kunne jo fort ha fått saksa i øyet også.... :-(

Søsteren min og en venninne ble tatt på fersken i ferd med å barbere bort øyenBRYN!! *he he*

Annonse

Jeg lekte frisør på meg selv, og ville lage lugg.

Resultat ble ikke så veldig bra, da jeg hadde, og har veldig tykt hår.

Men det vokser ut igjen :o)

Jeg vet om flere jenter som har gjort det, men ingen gutter. Så du er kanskje inne på noe der.

jenter er kanskje mer opptatt av å "leke frisør", men samtidig så har de jo som oftest mer hår å "gå løs på" også! ;-)

Nå har jeg bare jenter selv og de har klipt både hverandre og seg selv.

Husker broren min klipte av det lange lyse håret til nabojenta en gang, det var ikke så veldig populært...

Uff, he he, skjønner godt at det ikke var så veldig stas!! :-)

Sønnen min på fem har klippet seg selv :-).

Riktignok ikke over det hele, men han tok noen grundige tak med saksen foran på siden. Ingen traumatisk opplevelse, hverken for ham eller oss.

Ja, de overlever det jo! :-)

Jeg syntes det var litt stas med selvklipt hår, vi var vel "små nok" til å ikke bry oss alt for mye.

Det var verre den gangen jeg klarte å få en kjempetyggis i håret og måtte klippe meg kort - da var jeg langt forbi den alderen hvor man må ha slike krisefrisørtimer!! ;-)

Eldstedatteren ble frisert av en venninne, sønnen min klippet vekk luggen sin selv. Nå henger saksa på veggen på kjøkkenet, veldig høyt oppe. Har to til som sikkert higer etter å bruke den :)

*he he* lurt å lagre det på et slikt sted, ja!

Min gutt klippet håret på sin lillesøster da han var tre år og hun ett. Skikkelig jafs i bakhodet :-( Og hun som hadde så masse fint hår....

Ingen av jentene har klippet håret, verken sitt eget eller andres.

Uffda, unntaket som bekrefter regelen? ;-)

Stemmer for vår del: datteren min har gjort det MANGE ganger, veldig praktisk å bare klippe når strikken sitter fast. Luggen klippet hun en gang ned til ca 1 cm. Sønnen min har aldri gjort det!

Og så klippe ved strikken, da!! Huff huff

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...