Gå til innhold

FU: Barn som klipper håret selv - både gutter og jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt klipt i barnehagen.

Jentungen har ikke tenkt at det går an engang, tror jeg...

Men det må jo være morsomme å klippe jenter, som vanligvis har lengre hår enn gutta?

Ja, dette med lengre hår spiller sikkert en rolle.

Fortsetter under...

Poden har småklippet Snuppa et par ganger, hun har ikke klippet seg selv, men en periode dro hun av seg det meste av håret. Det begynner å bli ganske bra nå da, men hun ser fremdeles litt pjusk ut. *Sukk*

Sønnen til noen venner var 4 år og hadde fått litt langt hår. Han ville absolutt ikke klippe det.

De skulle snart feire 17. mai, og han var veldig opptatt av at de skulle heise flagget den 17.

Da sa de til han, at hvis han ikke klippet seg, så kunne de ikke heise flagget.

Han forsvant inn på badet, og etter ei stund kom han ut. Glad og fornøyd ropte han: -NÅ KAN DERE HEISE FLAGGET!

Kortklipt ble han iallfall :-)

Annonse

Jeg gjorde det da jeg var 3 år gammel. Hadde skikkelig langt hår, og klippet av alt på den ene siden.

Man kan vel trygt si at mor ikke var spesielt begeistret...

Mellomsøster klippet av noen fjon for et par år siden. Men det var så lite at det ikke syntes.

I barnehagen til jentene var det for noen år siden to jenter som hadde gjemt seg under bordet med ei saks. Stakkars den ene jenta. Hun hadde langt hår med masse krøller, og var plutselig ganske så snauklipt...

Seksåringen klippet av seg den ene musefletta ifjor en gang..

Mannen min klippet av seg en krøll på luggen som liten. Søsteren hans erta han fordi han hadde en krøll, så da måtte han fram med saksa ;-)

Tanta mi klippa forresten av øyenbryna til faren sin (min morfar) en gang han lå og sov...

Vår eldste datter klippet håret på sin søster da de var rundt 2 og 4 år.

Minstemann klippte seg selv nå sist etter han hadde vært hos frisøren, var sikkert ikke fornøyd:o)

Han lærte sikkert noen triks hos frisøren ;)

Sønnen til noen venner var 4 år og hadde fått litt langt hår. Han ville absolutt ikke klippe det.

De skulle snart feire 17. mai, og han var veldig opptatt av at de skulle heise flagget den 17.

Da sa de til han, at hvis han ikke klippet seg, så kunne de ikke heise flagget.

Han forsvant inn på badet, og etter ei stund kom han ut. Glad og fornøyd ropte han: -NÅ KAN DERE HEISE FLAGGET!

Kortklipt ble han iallfall :-)

LOL

;-)

Man må jammen være nøye med formuleringene!

mvh

Annonse

Minstemann har gjort det et par ganger, da var det fram med klippemaskinen.

Faren hans og søstra hans klippet mora si mens hun sov. Snaua hele den ene siden som var opp. Tror ikke helt hun har tilgitt dem enda :o)

Saks er tydeligvis gøy.

Hadde mine gjort noe slikt ville _faren_ gjort dem arveløs!

;-)

mvh

Jeg er nr 2 av 3 søsken. 2 gutter og ei jente. Alle hadde skamklipt seg til den store dagen da 6-årsbildet skulle taes. Og det vises rimelig godt på alle sammen. Morsomt å se.'

Min sønn satt på en formingstime og puslet med en saks oppi håret i 1.klasse. Morsom sveis ble det =0)

Nest yngste jenta mi ble frisert av en venninne rett før hun skulle begynne i 1.klasse. Men heldigvis var det bare lengden på håret det gikk ut over. Det ble hun selvfølgelig veldig lei seg for når det gikk opp for henne hva som var skjedd og at hun måtte til frisøren for å rette det opp.

Men slikt skjer! Det er tross alt barn med en sterk utforskertrang vi snakker om. Alt skal prøves. Men de gjør det sjelden 2 ganger.

"Men de gjør det sjelden 2 ganger."

Ikke det?

Alle gode ting er tre...

mvh

Gutten min klipte seg sjølv da han var ca 4 år. Skrekk og fortvilelse, det var IKKJE fint. Men han hadde heldigvis ikkje stukke ut auga sine med saksa, det var jo viktigare, da.

Småjentene har heldigvis ikkje gjort noko slikt, og håpar det ikkje skjer heller.

Eg kan ikkje hugse at eg klipte meg sjølv - einaste unntaket var ein gong eg hadde satt fast ein eller annan hårting så inni granskauen fast at eg berre tok saksa og klipte den vekk. Så det stod ein stor hårtust rett opp midt på hovudet. Mamma syns ikkje det var smart av meg å ta sak(s)a i eiga hand...

Nevøen min klipte lillesøstera si da han var... hmmm... rundt 7 eller så trur eg.

Ingen av mine har klippa seg eller hverandre. Heldigvis. ;) Men Lillemann klippa strømpebuksa si en gang ;)

Ja, huff, det skjedde her en gang også! Og midt i skrevet også!!

heldigvis var strømpebuksa nokså sidrumpa akkurat da, så det ble bare den som ble klipt! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...