Gå til innhold

Når/hvordan fant du det ut?

Anbefalte innlegg

Gjest anothernick

Når og hvordan fant du ut at du har blitt misbrukt?

Menge fortrenger det jo..

Selv har jeg angst for sex. Må alltid være full. Og jeg liker det egentlig ikke..Hva er galt med meg?

Føler at det er noe langt bak som ikke vil komme fram..Men vet ikke om det er noe eller hva det er..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244984-n%C3%A5rhvordan-fant-du-det-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ylvali1365381015

en venninde på videregående var utsatt for overgrep, vet ikke hvor mange ganger. hun ble (så jævlig) voltatt av sin eldre fetter, bare ni år gammel. og var sterkt splittet mht sex. edru fordømte hun alle som hadde uforpliktende sex, tok abort osv. mens i fylla( og hun ble full tidlig på kvelden og hver gang) var hun den mest promiskuøse du kan tenke deg- helt i motsatt ende av skalaen.

hun nærmest overfalt gutter.

har tenkt mye på at de to sidene av henne var uforenelige, og at hun trengte alkoholen for å kjenne på og akseptere de seksuelle sidene ved seg selv.

men ikke trekk noen forhastede slutninger av den grunn. prøv å kjenne på følesene og tenk over hvilke mekanosmer som trår i kraft i psyken din- er du glad i deg selv og fortrolig med kroppen din? onanerer du? hvordan var dine foreldres syn på sex, oppdragelsen din?

begynn prosessen, oppdag kroppen og dens muligheter for nytelse- finn ut hva du liker og ikke. tro meg, du vil få lysten og interessen etterhvert!

:-)

Gjest anothernick

en venninde på videregående var utsatt for overgrep, vet ikke hvor mange ganger. hun ble (så jævlig) voltatt av sin eldre fetter, bare ni år gammel. og var sterkt splittet mht sex. edru fordømte hun alle som hadde uforpliktende sex, tok abort osv. mens i fylla( og hun ble full tidlig på kvelden og hver gang) var hun den mest promiskuøse du kan tenke deg- helt i motsatt ende av skalaen.

hun nærmest overfalt gutter.

har tenkt mye på at de to sidene av henne var uforenelige, og at hun trengte alkoholen for å kjenne på og akseptere de seksuelle sidene ved seg selv.

men ikke trekk noen forhastede slutninger av den grunn. prøv å kjenne på følesene og tenk over hvilke mekanosmer som trår i kraft i psyken din- er du glad i deg selv og fortrolig med kroppen din? onanerer du? hvordan var dine foreldres syn på sex, oppdragelsen din?

begynn prosessen, oppdag kroppen og dens muligheter for nytelse- finn ut hva du liker og ikke. tro meg, du vil få lysten og interessen etterhvert!

:-)

Jeg er ikke fortrolig med kroppen min, selv om gutter sier at jeg ikke har noe grunn til å ikke være det..Det må jo være noe galt et sted..Hvordan skal jeg noen gang klare å få meg kjæreste når jeg føler det sånn?

Jeg er 25, og føler ikke noe framgang..

• 2 uker senere...
Gjest ikke i dag nei

Visste du at det hadde skjedd da?

Eller fortrengte du det?

Jeg fikk mann og barn, en jobb og livet mitt var blitt så trygt og godt som det kunne bli.Da falt bomben plutselig en dag.Jeg visste at jeg ikke lenger kunne holde på det jeg aldri hadde sagt til noen. Jeg fortalte det da først til min mann, så til fastlegen, så til foreldrene mine( som ikke trodde på meg),så til psykolog og siden har jeg vært åpen om det som har vært en del av meg.

Det var som en trykkoker, lufta måtte ut, og jeg ville bli hel igjen.Så gjorde jeg det jeg måtte.

Annonse

Gjest anothernick

Jeg fikk mann og barn, en jobb og livet mitt var blitt så trygt og godt som det kunne bli.Da falt bomben plutselig en dag.Jeg visste at jeg ikke lenger kunne holde på det jeg aldri hadde sagt til noen. Jeg fortalte det da først til min mann, så til fastlegen, så til foreldrene mine( som ikke trodde på meg),så til psykolog og siden har jeg vært åpen om det som har vært en del av meg.

Det var som en trykkoker, lufta måtte ut, og jeg ville bli hel igjen.Så gjorde jeg det jeg måtte.

Men du visste at det hadde skjedd - eller husket du det bare helt plutselig?

Gjest ikke i dag nei

Men du visste at det hadde skjedd - eller husket du det bare helt plutselig?

Jeg hadde tanker jeg ikke turte tenke ferdig.Jeg visste jo det, men jeg stoppet tankenen før jeg kom så langt. Jeg VISSTE at jeg var redd han, at jeg ikke ville besøke familien hans lenger, men hvorfor.....Nei den tanken kunne jeg ikke tillate meg å tenke ferdig.Helt til plutselig en dag da jeg ikke orket lenger å ikke tenke..

Håper dette kan hjelpe deg.Men det er vel slik at vi alle er så forskjellige og har ulike reaksjonsmåter..

Gjest vi er alle forskjellige

Jeg husker bruddstykker av det og visste godt at det var skjedd, men det var gjemt langt, langt bak i sjelen.

En dag når jeg hadde mann og to barn og min mann begynte å ta på meg en kveld vi hadde lagt oss ble jeg kvalm, jeg kjente alle de gamle følelsene velle over meg. Jeg nærmet meg de tredve og hadde ingen grunn til å få et tilbakefall for å si det slik.

Jeg har etterhvert kunnet se tilbake på livet mitt og se det mønsteret som hendelsene da jeg var barn hadde laget. Problemet med å si nei, tilhørende overskridelse av grenser, nye misbruk osv.

Hadde posttraumatisk syndrom, problemer med kroppen osv. pga det, alt gikk seg liksom på.

Var sykmeldt og gikk til forskjellige behandlnger pga det i nesten tre år.

Gav opp etterhvert og bestemte meg for å ta tak i det selv og lære meg å leve med det.

Det har gått veldig bra, har vel noen "nykker" ennå, men har heldigvis en flott mann fått, har et flott liv ellers og har lært meg å si nei og ta vare på meg selv.

Ikke lett å bli kvitt slike ting men det er å lære seg å leve med det og ta vare på seg selv og sitt eget liv, bli litt egosentrert.

Svært ofte kan slike ting dukke opp mange år etterpå. Enten så begynner man å huske eller det skjer ting som gir en en pekepinn på at noe er galt.

Det du kan gjøre er å kommer det inn til samtale et sted hvor du kan få hjelp til å analysere tanker og følelser. Kanskje vil du da kommer inn til problemet og få greie på hva det er du bærer på.

Mange mener folk bør la slikt ligge, og ikke rote med det mer enn nødvendig er. Jeg mener det er nødvendig for mange å ruske opp i ting, finne ut hva som gjelder og går, jobbe seg gjennom det og lære seg å leve med det.

Gjest jenta i 20 åra

jeg har også en lignende følelse som deg for sex. Jeg blir uvell i mellom da kjæresten min tar på meg, og i perioder da vi har sex flipper jeg helt ut, og det føles som det er noen andre enn han, og det får meg til å tenke. For han er den eneste jeg har hatt sex med. og jeg kan ikke vite å ha hatt noen dårlige sexuelle opplevelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...