Gå til innhold

Invasjon av små, ekle brun-gule fluer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har også ein tøff omgang med fruktfluer her hos oss no. Eg blir sprø av dei, og det fristar fint lite å gå på kjøkkenet og lage mat :-/

Folkehelseinstituttet har ei infoside om desse småbeista, men direktelinken er monstrøst lang og vil gjere dette inlegget nær sagt uleseleg, så gå heller til http://www.fhi.no/ og søk på "fruktfluer" i boksen øverst til høgre, følg link 3.

Berre sånn til orientering.

Eg har ei utgammal halvflaske vin ståande som sikkert aldri vil bli drukke, kanskje eg skal ofre den på tipset som kom lenger ned, no held eg snart ikkje ut med disse små utyska lenger.

Eg fikk eit tips for nokre år sidan om kva eg kunne gjere mot småfluger, men det har eg dessverre gløymd no, så eg får prøve ut dese nye, eg også.

Lykke til med utryddinga ;-)

Skrevet

Så du spanderer virkelig rødvin på de ekle krypa?-)

Jeg spanderer et halvt eggeglass med rødvin på de ekle krypa, det får holde! (Den andre halvparten i eggeglasset er Zalo).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...