J.Hoffa Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei.Jeg er 24 år,har i di siste spesielt siste året følt meg sliten utbrent. Jeg har en arbeidstid på 14 timer når jeg jobber 14 dager.Jeg er til stadig nervøs,spessielt hvis det er mye folk rund meg.Da kjenner jeg at pulsen og svetten kommer altfor raskt...Har alltid vært stresset,til stadig høy puls og lite søvn kvalitet. Jeg venter på en time hos psykolog for å prate men vet ikke om det hjelper...:? Jeg har ikke ønsket å tatt opp alt dette med legen min.redd for at han skal tru at jeg er hypokonder.Har du noen anbefalinger om hva jeg skal gjøre?Jeg er konstant trett og sliten. Trenger hjelp til å kjenne meg selv igjen..Tar i mot svar med stor taknemmlighet..:)ha en god dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245080-psykiatri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel_H Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei, leitt å høre at du har det slitsomt. God ide å be om hjelp.Jeg vet selvfølgelig ikke hva som hjelper deg, men for meg hjelper det alltid å snakke med noen, og å skrive ned ting så eg slipper å gå med alt inni meg. Det er også mulighet for å ta kontakt med andre som sliter med lignende ting, f.eks Bare Angst og lignende grupper. Og mens du venter, er det mulig å snakke med kirkens sos og mental helses hjelpetelefon. Hva med venner, kan du snakke med dem ? Det tungeste av alt er å gå med alt aleine, så ta kontakt. det finnes gode folk over alt. Ikke gi opp. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245080-psykiatri/#findComment-1908702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Fint at du har bestilt time hos psykolog. Men vil anbefale deg å være åpen med fastlegen; ofte kan et samarbeid mellom fastlege og psykolog være fruktbart. Prøv å les litt om "utbrenthet" her i doktoronline; mye har vært skrevet, og endel gode råd gitt. Prøv også å snakk med sjefen din. Mange med utbrenthet er for lite flinke til å si "nei", og i tillegg får de ikke nok ros og tilbakemeldinger fra sjefen. Kanskje utfordringene ikke passer til kompetansen din. Kanskje noe kan gjøres med arbeidsmiljøet? Høres ut som du har fått litt sosial angst på toppen. Samtaleterapi hos psykolog kan hjelpe. Mange har nytte av å jobbe redusert, eller være sykmeldt en periode. Kanskje har du "private" problemer på toppen; samlivsbrudd eller sykdom i familien, eller du er ensom. Det er alle de små dråpene som får begeret til å renne over... Prøv så godt du kan å spise sunt, og få til jevnlig mosjon; særlig det siste kan redusere den fysiske stress/angst-følelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245080-psykiatri/#findComment-1912627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.