Gå til innhold

Er ikke dette litt merkelig (chatting)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en ny person på MSN. Det var morsomt, han var hyggelig og samtalen gled lett. Så kom en venn av meg online og spurte litt om dagen min og slikt, hvorpå jeg selvfølgelig svarte. Jeg skriver fort, så det gikk ikke utover den interessante samtalen med den nye personen. Men etter en stund sa han: "Jeg skal la deg gjøre ferdig den andre samtalen du har. Ha det".

Forskrekket beklager jeg om jeg var treig og ber han bli. Da sier han: "Jeg har MSN elite, jeg kan se når du skriver til noen andre. Det er veldig ignorant og uhøflig av deg". Jeg skjønte ingenting og forklarte at det var en venn som ville snakke, men at jeg sikkert kunne ringe han neste dag i stedet. Vi fortsatte samtalen etter dette, men jeg var ganske forvirret.

Det er litt ekkelt at han kan se når jeg skriver til andre. Kan alle det? I tillegg, er det ikke normalt å ha flere samtalevinduer oppe samtidig på MSN? Jeg trodde ikke det var uhøflig. Hva mener dere om det?

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

46

• flisa

12

• mrxx

7

• dolores83

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt ikke uhøflig.

Djeeez, jeg hadde ikke hatt mer kontakt med denne personen, for å si det slik.

Skrevet

Nå har jeg ekstremt lite erfaring med MSN, men jeg har chattet med 2 personer på samme tid. Og jeg er sikker på at de har gjort det også. Hvorfor skulle det være uhøflig? Greit nok hvis man skriver veldig treigt. Men skriver man normalt fort går det da bra å holde to samtaler gående på en gang.

Skrevet

Selvsagt ikke uhøflig.

Djeeez, jeg hadde ikke hatt mer kontakt med denne personen, for å si det slik.

Nei, jeg må nok revurdere denne nye bekjenten. Men jeg var usikker på om dette var en høflighetsgreie som jeg ikke hadde fått med meg. Det virket så selvsagt for han.

Skrevet

Skremmende at det er slik at den en snakker med kan se om en snakker med andre. Jeg har aldri hørt om det, men det kan godt være mulig.

Jeg syns ikke du var uhøflig i heletatt. Det er i grunnen det at jeg kan holde på med andre ting og snakke med flere samtidig, at jeg bruker MSN. Ellers hadde jeg brukt telefon i stedet.

Skrevet

Nå har jeg ekstremt lite erfaring med MSN, men jeg har chattet med 2 personer på samme tid. Og jeg er sikker på at de har gjort det også. Hvorfor skulle det være uhøflig? Greit nok hvis man skriver veldig treigt. Men skriver man normalt fort går det da bra å holde to samtaler gående på en gang.

Det var det jeg trodde. Denne personen sammenlignet det med å snakke med noen, så snu seg mot en annen person og snakke litt med de, så snu seg tilbake igjen. Jeg syntes ikke det kunne sammenlignes.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg trodde også det var vanlig å ha oppe flere samtalevinduer på en gang. Men det kommer kanskje litt an på hvorfor man er på nett, om det er utelukkende for å prate på msn, eller om man surfer og gjør andre ting samtidig. Msn er bare en "tilleggsting" for mitt vedkommende. Jeg visste heller ikke at det går an å se at andre personer prater med flere på en gang.

Men om man relaterer det til RL, tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt snytt dersom jeg satt på kafe med en person, og denne personen plutselig holder gående en samtale med nabobordet samtidig...:) Jada, det kan ikke helt sammenlignes, men likevel.

Men noe jeg ikke liker, er når jeg blir lagt til i andre personers msn-liste uten at de har spurt om det er greit først.

Skrevet

Skremmende at det er slik at den en snakker med kan se om en snakker med andre. Jeg har aldri hørt om det, men det kan godt være mulig.

Jeg syns ikke du var uhøflig i heletatt. Det er i grunnen det at jeg kan holde på med andre ting og snakke med flere samtidig, at jeg bruker MSN. Ellers hadde jeg brukt telefon i stedet.

Nei, jeg har heller aldri hørt om det. Jeg synes det er ekkelt.

Ja, ikke sant. Det var det jeg trodde var normalt.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg trodde også det var vanlig å ha oppe flere samtalevinduer på en gang. Men det kommer kanskje litt an på hvorfor man er på nett, om det er utelukkende for å prate på msn, eller om man surfer og gjør andre ting samtidig. Msn er bare en "tilleggsting" for mitt vedkommende. Jeg visste heller ikke at det går an å se at andre personer prater med flere på en gang.

Men om man relaterer det til RL, tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt snytt dersom jeg satt på kafe med en person, og denne personen plutselig holder gående en samtale med nabobordet samtidig...:) Jada, det kan ikke helt sammenlignes, men likevel.

Men noe jeg ikke liker, er når jeg blir lagt til i andre personers msn-liste uten at de har spurt om det er greit først.

"Men om man relaterer det til RL, tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt snytt dersom jeg satt på kafe med en person, og denne personen plutselig holder gående en samtale med nabobordet samtidig...:) Jada, det kan ikke helt sammenlignes, men likevel."

Det var akkurat denne sammenligningen han kom med. Og om han føler det slik, så er jeg jo enig i at det er uhøflig. Men det er ganske søkt av han å påstå at dette er samme sak, synes jeg.

Skrevet

Det var det jeg trodde. Denne personen sammenlignet det med å snakke med noen, så snu seg mot en annen person og snakke litt med de, så snu seg tilbake igjen. Jeg syntes ikke det kunne sammenlignes.

Han høres ikke helt god ut.. Det kan jo overhodet ikke sammenlignes!

Skrevet

Han høres ikke helt god ut.. Det kan jo overhodet ikke sammenlignes!

Takk! Jeg var redd det var jeg som var på jordet her, for han insisterte virkelig på at andre ville føle det likt som han.

Skrevet

"Men om man relaterer det til RL, tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt snytt dersom jeg satt på kafe med en person, og denne personen plutselig holder gående en samtale med nabobordet samtidig...:) Jada, det kan ikke helt sammenlignes, men likevel."

Det var akkurat denne sammenligningen han kom med. Og om han føler det slik, så er jeg jo enig i at det er uhøflig. Men det er ganske søkt av han å påstå at dette er samme sak, synes jeg.

Ja, jeg er enig med deg. Jeg syns ikke han kan forlange at msn-chatting kun skal dreie seg om en samtale om gangen. Da får han heller ringe deg.

Skrevet

Geez... tror jeg ville slettet denne fyren fra MSN-lista, var jeg deg.

Skrevet

Det hørtes ubehagelig ut... Jeg har ikke hørt om MSN elite før, men uansett synes jeg det han sa var unødvendig.

Skrevet

Geez... tror jeg ville slettet denne fyren fra MSN-lista, var jeg deg.

Ja, jeg vurderte det, men jeg ble veldig usikker på om jeg faktisk gjorde noe uhøflig. Får vurdere det igjen. Takk for svar :)

Skrevet

Det hørtes ubehagelig ut... Jeg har ikke hørt om MSN elite før, men uansett synes jeg det han sa var unødvendig.

Ja, det var det jeg tenkte også. At det var unødvendig og om det virkelig plaget han, så kunne han si det på en ordentlig måte.

Men hele episoden var ubehagelig. Merkelig å konfrontere noen du knapt kjenner på en slik måte.

Skrevet

Han kan nok ikke se at du skrive med noen andre.

MSN Elite eksisterer ikke.

Men tro meg, folk skjønner fort om du skriver med noen andre! Om du skriver fort eller ei!

Men han virker som en sjalu type da :-)

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også. At det var unødvendig og om det virkelig plaget han, så kunne han si det på en ordentlig måte.

Men hele episoden var ubehagelig. Merkelig å konfrontere noen du knapt kjenner på en slik måte.

Jeg hadde nok skygget unna...

Skrevet

Han kan nok ikke se at du skrive med noen andre.

MSN Elite eksisterer ikke.

Men tro meg, folk skjønner fort om du skriver med noen andre! Om du skriver fort eller ei!

Men han virker som en sjalu type da :-)

Nei, jeg hadde i alle fall aldri hørt om det før og jeg har brukt msn mye.

Heh, ja, han virker litt smågal. Tror jeg bruker delete/block funksjonen nå...

Gjest trultemor26
Skrevet

Æsj, så ekkelt! Skikkelig overvåking da! Har aldri hørt om at det går an, men det gjør det tydeligvis.

Synes det var umåtelig frekt av han jeg, det han skrev til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...