Gå til innhold

Smerter


Gjest miranda

Anbefalte innlegg

Gjest miranda

I perioder spiser jeg veldig lite, så kan jeg spise KJEMPEMYE et par dager, før jeg sulter meg igjen. er dette tvangsspising? I går ble jeg litt bekymret. Jeg har nemlig sultet meg i ca. 3 uker, så har jeg spist normalt/mye i noen dager, men i går overspiste jeg. En liten stund etterpå fikk jeg så UTROLIG vondt i hjertet!( i det området i alle fall) Det varte kanskje i 5 min. Da jeg senere skulle legge meg ble jeg også kvalm og svimmel, og trodde jeg skulle besvime. Jeg svettet kjempemye i tillegg. Da jeg våknet i morges var jeg helt bra igjen, men våt av svette. Kan dette ha noen sammenheng med spiseproblemene? Er det noe å bekymre seg over? Ville bli svært glad for svar!

klemz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

jeg er ingen ekspert, men prøver å svare så best jeg kan. :) det kan nok høres ut som tvangsspising, men om det er det, er det vel egentlig noen kriterier som skal avgjøre. så engang en liste med hva som kreves for å definere det som tvangsspising. husker ikke hvor det var.

selv mener jeg å si at jeg "har" tvangsspising (hvordan kan man si det??) selv, og har opplevd det samme som det deg når det gjelder smerter i hjerteregionen. vet ikke, men det kan vel komme av spisingen, forskjellene og sånt. i mitt tilfelle tror jeg det har en sammenheng med vekta og (er veldig overvektig), men jeg vet ikke noe om deg så jeg jeg vet ikke. har ingen fsitsvar jeg, ad må du spørre legene, men har hvertdall skrevet mine teorier! håper det kan være til litt hjelp!

uansett håper jeg det går bedre med deg, at du får ordnet opp i ting. lykke til.

*klemmer fra en som bryr seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg om det du beskriver. Har du spist veldig mye på kort tid, er det ikke unaturlig om du får smerter i øverst i magen etterpå. At du ble kvalm og svimmel og svettet kommer sannsynligvis også av overspisingen.

Men en god regel er jo at du kontakter lege hvis du tror det kan være noe i veien med hjertet. Da er det virkelig bedre å ringe en gang for mye heller enn en gang for lite. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære Miranda

Det er vanskelig å svare sikkert på ditt/dine spørsmål. Det høres ut som om kroppen din har reagert på det du nå utsetter den for. Husk det er ikke bare mat/kalorier som betyr noe. Det er veldig viktig å få i seg nok væske. Vi vet at elektrolyttforstyrrelser kan føre til hjertestans. Svette-tokter kan være en reaksjon på store variasjoner i enrgi-inntak. Men som jeg sier innledningsvis vet jeg for lite om din historie til å med sikkerhet si hva dette har vært, men det er trolig kroppens reaksjon på ditt spisemønster. Dersom du ikke får hjelp til ditt spiseproblem vil jeg råde deg til å oppsøke en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...