Gå til innhold

Apropo Sex i telt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke du som lukker øynene og tenker på kongen og fedrelandet?

Stemmer!

*smiler tappert*

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

9

• sammfunnskritiker

8

• Moraki

4

• Gemini

3

sammfunnskritiker
Skrevet

Joda den er grei, men ungene skal ikke ligge klint inntil foreldrene når de har seg, det var det som var saken her da!

At store barn hører ting gjennom veggene når de er på et annet rom er noe helt annet, likeså at spedbarn ligger i vogga ved siden av foreldrenes seng når det skjer ting.

Her var det snakk om halvstore barn som lå tett inntil foreldrenes kropp imens foreldrene bråkte høyt og rørte intensivt på seg mens det hele foregikk.

i mitt tidligere innlegg, sa jeg vell noe om dette. Gjorde jeg ikke?

Skrevet

i mitt tidligere innlegg, sa jeg vell noe om dette. Gjorde jeg ikke?

Beklager at jeg bryter inn, men jeg lurte på noe.

Du skrev:

"Jeg mener barna skal kunne høre lyder og forstå hva mor og far gjør sammen."

Jeg lurte på om du mente det, eller om det mangler et IKKE?

Skrevet

Syntes ikke det er riktig med barna tett oppi.

Greit nok at barn kan vite at foreldrene koser seg, men de at de skal bli påtvunget å høre på noe de kanskje selv syntes ubehagelig, uten å ha mulighet til å ha det seg frabedt, syntes jeg er galt.

sammfunnskritiker
Skrevet

Beklager at jeg bryter inn, men jeg lurte på noe.

Du skrev:

"Jeg mener barna skal kunne høre lyder og forstå hva mor og far gjør sammen."

Jeg lurte på om du mente det, eller om det mangler et IKKE?

Velg selv!

Skrevet

Velg selv!

Da velger jeg:

"Jeg mener barna IKKE skal kunne høre lyder og forstå hva mor og far gjør sammen."

Det er nemlig min holdning, men jeg vet ikke om det er din.

sammfunnskritiker
Skrevet

Da velger jeg:

"Jeg mener barna IKKE skal kunne høre lyder og forstå hva mor og far gjør sammen."

Det er nemlig min holdning, men jeg vet ikke om det er din.

Jeg mener nok at barn ikke tar skade av å høre at voksne har sex.

Jeg mener at barn ikke bør ligge i samme seng eller i samme rom, eller som her telt når man har sex.Jeg syns ikke man skal ha sex på stuen, i kjøkkenet eller badstua når barna er med!

Men dersom barna skulle være så uheldig å høre mor og far i aktivitet, syns jeg ikke himmel og jord nødvendigvis må settes i bevegelse. (barnevern, psykolog, støttepedagog, terapeut, individduelle opplæringsplaner etc). Jeg tror barna greier seg fint jeg!

Skrevet

Jeg mener nok at barn ikke tar skade av å høre at voksne har sex.

Jeg mener at barn ikke bør ligge i samme seng eller i samme rom, eller som her telt når man har sex.Jeg syns ikke man skal ha sex på stuen, i kjøkkenet eller badstua når barna er med!

Men dersom barna skulle være så uheldig å høre mor og far i aktivitet, syns jeg ikke himmel og jord nødvendigvis må settes i bevegelse. (barnevern, psykolog, støttepedagog, terapeut, individduelle opplæringsplaner etc). Jeg tror barna greier seg fint jeg!

Klart at barna klarer seg fint, selv om de overhører noe. Men jeg syns det er noe de skal få slippe å høre. Bare tanken på at foreldre har sex er veldig pinlig på barn, om de ikke i tillegg skal måtte vite om det når det skjer.

Jeg husker hvor dødspinlig en venninne syntes det var, da hun fortalte at hun hadde hørt foreldrene ha sex i barneskolealder. Vi andre som hun fortalte det til, var veldig glade over å ikke ha hørt noe tilsvarende.

sammfunnskritiker
Skrevet

Klart at barna klarer seg fint, selv om de overhører noe. Men jeg syns det er noe de skal få slippe å høre. Bare tanken på at foreldre har sex er veldig pinlig på barn, om de ikke i tillegg skal måtte vite om det når det skjer.

Jeg husker hvor dødspinlig en venninne syntes det var, da hun fortalte at hun hadde hørt foreldrene ha sex i barneskolealder. Vi andre som hun fortalte det til, var veldig glade over å ikke ha hørt noe tilsvarende.

Selv, også i voksen alder syns jeg det kan være noe ubehagelig over foreldre sex.

Men når jeg kom over bestefar med ny- damen på plenen som hadde sex, da tenkte jeg;

Så fantastisk!

Skrevet

Selv, også i voksen alder syns jeg det kan være noe ubehagelig over foreldre sex.

Men når jeg kom over bestefar med ny- damen på plenen som hadde sex, da tenkte jeg;

Så fantastisk!

Du har en sprek bestefar, det må jeg si!

Selv så har jeg avbrudt min mor når hun har villet bruke meg som venninne og fortelle om sexproblem etter at jeg ble godt voksen.

Det er enkelte ting jeg bare ikke ønsker å vite om mine foreldre.

ylvali1365381015
Skrevet

Men tenk på før i tida da det var vanlig med små hus og hele familier på to rom - hvordan fikk de laget alle ungene den gangen om inegn verken skulle høre eller se noenting?

Det lurer jeg på.

Uten at jeg prøver å forsvare noe som helst.. :-)

og tenk før i tida, da hadde de ikke sko eller rett til skolegang eller vett på å behandle barn som mennesker heller.

for tyve år siden ble det forbudt ved lov å slå barn.

så. som du selv sier, det er intet argument.

nesten incestuøst, spør du meg. i samme seng...og attpåtil med all mulig risk for å vekke dem. fysj!

ylvali1365381015
Skrevet

Det er mer gøy når naboer observerer campingvogna rugger som et skip i høy sjø, og dama hyler som en tåkelur. Jeg ble nesten sjøsjuk. Og det midt på dagen. Etterpå kommer dama ut og skyller kluten....

Er det rart vi klapper?

jaggu ikke rart vi ikke liker campinglivet! ;-) har mer sans for hotellrom jeg da..

av så ymse grunner...

;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Et overgrep? (Rister på hodet)

Jeg vil aldri kalle det et overgrep, men kansje upassende. Jeg mener barna skal kunne høre lyder og forstå hva mor og far gjør sammen.

Jeg syns samtidig at når barna er fysisk tilstede i samme rom, er det ikke passende å ha sex sammen syns jeg.

Seks er noe mellom to personer, ikke mellom alle og enhver i familien. Store som små...

æsj. for dem som har vært så uheldig å oppleve det som barn, føles det hveken naturlig eller helt greit. i vår kultur er det ikke naturlig at man tar del i slike ting på tvers av generasjonene i en familie. og da vil det støte barn, som selv får høre at man onanerer i enerom og uten høylytt nytelse.

mener du forresten at foreldre skal måtte overhøre sine barns erotiske utfoldelser like "naturlig", og skjønne at nå, ja nå koser de seg virkelig, du. tror jammen lille berit har en spesielt god orgasme i kveld- lurer på om han gir henne tungen?

sorry meg, altså!

ylvali1365381015
Skrevet

*Stolt av Mrs. Wallace*

lol!

burde nevne dere to neste gang det bir spørsmål om de morsomste på dol...

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Jada, her skal alt mistolkes selvfølgelig. Gudbedremeg, dere skjønner da sikkert hva jeg mener, uten at det er ment noe ondt i den meningen.

jeg skjønner ikke hva du mener.

vil du fortelle meg det?

mvh,

Skrevet

lol!

burde nevne dere to neste gang det bir spørsmål om de morsomste på dol...

:-)

Tusen takk, det ser jeg på som en stor ære :-D

Skrevet

jaggu ikke rart vi ikke liker campinglivet! ;-) har mer sans for hotellrom jeg da..

av så ymse grunner...

;-)

Ikke østeuropeiske hoteller. De lager vegger av papp. Trestjerners er noen ytterst små stjerner.

sammfunnskritiker
Skrevet

æsj. for dem som har vært så uheldig å oppleve det som barn, føles det hveken naturlig eller helt greit. i vår kultur er det ikke naturlig at man tar del i slike ting på tvers av generasjonene i en familie. og da vil det støte barn, som selv får høre at man onanerer i enerom og uten høylytt nytelse.

mener du forresten at foreldre skal måtte overhøre sine barns erotiske utfoldelser like "naturlig", og skjønne at nå, ja nå koser de seg virkelig, du. tror jammen lille berit har en spesielt god orgasme i kveld- lurer på om han gir henne tungen?

sorry meg, altså!

Et viktig mål for meg som mor har vært å trygge barna mine i forhold til egen seksualitet.

Jeg stikker ikke hodet i sandet og lar saker og ting blåse i vei.Jeg har alltid vært tilgjengelig som "rådgiver", og er blitt brukt i varierende grad av de ulike barna mine.

Mitt ønske er jo at barna skal kunne ha sex, når de syns det er ok selv, at de kan si ja, nei, og at de vet å beskytte seg- rådføre seg slik at de får mest mulig glede av sex.

Om jeg ser, hører eller forstår at barna mine er blitt seksuellt aktive, så gleder det meg mer enn "stakars lille Berit" altså.

Men selvfølgelig er det rart, når barna blir voksne. Jeg har alltid tenkt at barna mine har jeg til låns, og en dag stikker de- og det er greit!

Men enn så lenge jeg har de under mine vinger, kan jeg trygge dem på en rekke områder. Blant annet det som går på grenser for meg selv. (Barna lærer sine egne grenser).

ylvali1365381015
Skrevet

Et viktig mål for meg som mor har vært å trygge barna mine i forhold til egen seksualitet.

Jeg stikker ikke hodet i sandet og lar saker og ting blåse i vei.Jeg har alltid vært tilgjengelig som "rådgiver", og er blitt brukt i varierende grad av de ulike barna mine.

Mitt ønske er jo at barna skal kunne ha sex, når de syns det er ok selv, at de kan si ja, nei, og at de vet å beskytte seg- rådføre seg slik at de får mest mulig glede av sex.

Om jeg ser, hører eller forstår at barna mine er blitt seksuellt aktive, så gleder det meg mer enn "stakars lille Berit" altså.

Men selvfølgelig er det rart, når barna blir voksne. Jeg har alltid tenkt at barna mine har jeg til låns, og en dag stikker de- og det er greit!

Men enn så lenge jeg har de under mine vinger, kan jeg trygge dem på en rekke områder. Blant annet det som går på grenser for meg selv. (Barna lærer sine egne grenser).

det høres jo både feflektert og meget pedagogisk ut- kunne ikke vært mer enig.

forsøker selv å oppmuntre til trygg utforsknig og kroppsglede, men nå er jo mine barn en del år unna den seksuelle lavalder. deres seksualitet involverer ikke andre utover den velkjente doktorleken, håper jeg.

men når de kommer i rette alderen håper jeg likevel å slippe å høre eller se særlig til det, om ikke det dreier seg om samtaler rundt det da.

og jeg skal vite å holde min praktiserende seksuelle glede og utfoldelse unna dem. det ligger meg naturlig og stikker dypt- og er for meg ensbetydende med en respektfull holdning overfor dem.

det scenariet som ble beskrevet på telttur synes jeg er så drøyt at det ikke bare er upassende. det er påtvunget barna, og kan sammenlignes med blotting.

å få andres seksualitet tvunget på seg kan oppleves som overgrep, og grensene mellom passivt deltakende og det å uforvarende overhøre noen lyder er kjernepunktet her.

hva hadde du sagt om dine småbarn hadde vært til stede dersom tante og onkel hadde høylytt sex i samme rom som dem, med lyset av? eller naboene, dersom barna overnattet hos dem?

i prinsippet blir det jo som å ha sex på gulvet inne på barnerommet mens de små ligger i senga...

nei, fysj. tror ikke det finnes noe argument som ville få med til ikke å anse det som _feil_ fra ende til annen.

(personlig har jeg vanskelig for å skru på sex-mooden med barna i samme rom. kanskje finnes det noen som tenner på det? :-/)

takk for fint svar.

mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...