Gå til innhold

Enda en som er plaget av hodepine!

Anbefalte innlegg

Gjest migrenepiken

Jeg er 38 år. Har hatt hodepine hele livet. Det er mange forskjellige hodepiner. Har det i perioder hver dag.Nå har jeg hatt det hver dag i omtrent hele sommer!

Jeg har fått migrene medisiner. De hjelper som oftest.

Det som er problemet er at det er ikke helt ille hele tiden. Det sitter som en evig verk.

ofte. Da vet jeg ikke om anfallet starter eller om det kan gi seg. Det er særlig høyre øye og ned mot øret som er vondt. Det brenner i høyre hjerne halvdel. Øreverk rett og slett.

Har stress og spenningshodepine også.

Jeg sliter veldig med dette. dette hemmer meg og livet mitt. Kan ikke ta en øl. Kan ikke sitte oppe sent. Kan ikke ditt og kan ikke datt. Det styrer jo hele livet jo. Har tre barn og de er vane med at mor ligger litt nedpå. De er greie.

Skal starte med akupunktur igjen....

Jeg hater dette og føler meg deppa ofte.

Har mange det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245256-enda-en-som-er-plaget-av-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

jeg er plaget med kronisk vondt over øyet inkl. øyelokk. dette forsetter videre til øre og gjerne litt oppover fra øyet til nesten midt av hodet. det er sånn varm følelse i tinning ofte.

kanskje noe lignende deg?

har ikke lykkes med medisiner mot migrene, paracet, ibux.

Gjest migrenepiken

hei.

jeg er plaget med kronisk vondt over øyet inkl. øyelokk. dette forsetter videre til øre og gjerne litt oppover fra øyet til nesten midt av hodet. det er sånn varm følelse i tinning ofte.

Det føles kronisk. Siden det sitter mange dager og plutselig uker og mnd. Jeg lever med det. Noen dager er bedre enn andre, men stort sett har jeg vondt på den ene eller andre måten.

Jeg har ikke hatt virkning av medisiner alltid når det sitter intenst over øyet.Mange ganger hjelper ikke medisiner. Iallfall ikke paracet og ibux.

Men nå har jeg begynt å ta relpax, selv etter at smertene har vært der en lang stund, og da har den virket.

Jeg har ikke typisk migrene med anfall som kommer.Noen ganger får jeg synsforstyrrelser og så kommer hodepinen, men det er ikke så ofte.

Jeg har snikende og dunkende smerter i svak grad som kan øke fra dag til dag.

Eller våkner opp med et hode som er så tungt og rart. Føler meg syk i hele kroppen.

Det er utrolig deprimerende.

Jeg har aldri vært inne på dette forum før. Det var pussig å lese om så mange som har vondt i hodet. Føler meg ofte alene om det.

Det er jo ofte jeg forventer at andre skal ta hensyn til meg.

Nå har jeg sluttet med alt, vell og merke. Jenteturer hvor andre vil ha vindu åpent i bilen f.eks...jeg tåler ikke vind, OSV..Det er jo ikke morro . Det er flaut at jeg må få særbehandling. Nå blir jeg nesten ikke spurt lenger om turer.

Jeg har vært hos lege jeg, det er jo ikke noe noen kan gjøre.

Jeg har jo valgt å gå hejmme. Får ikke fem øre...hadde ikke maktet å jobbe heller..

Ja Ja..

Så du har det kronisk Hvordan klarer du hverdagene?

Jeg har sliti med hodet i alle år. Forverret seg ved svangerskapene mine. Blitt verre med alderen. Leste at det kan være verre ved økt vekt, har jo bliltt 15 kg tyngre også.

Gjest migrenepiken

Det føles kronisk. Siden det sitter mange dager og plutselig uker og mnd. Jeg lever med det. Noen dager er bedre enn andre, men stort sett har jeg vondt på den ene eller andre måten.

Jeg har ikke hatt virkning av medisiner alltid når det sitter intenst over øyet.Mange ganger hjelper ikke medisiner. Iallfall ikke paracet og ibux.

Men nå har jeg begynt å ta relpax, selv etter at smertene har vært der en lang stund, og da har den virket.

Jeg har ikke typisk migrene med anfall som kommer.Noen ganger får jeg synsforstyrrelser og så kommer hodepinen, men det er ikke så ofte.

Eller våkner opp med et hode som er så tungt og rart. Føler meg syk i hele kroppen.

Jeg har aldri vært inne på dette forum før. Det var pussig å lese om så mange som har vondt i hodet. Føler meg ofte alene om det.

Nå har jeg sluttet med alt, vell og merke. Jenteturer hvor andre vil ha vindu åpent i bilen f.eks...jeg tåler ikke vind, OSV..Det er jo ikke morro . Det er flaut at jeg må få særbehandling. Nå blir jeg nesten ikke spurt lenger om turer.

Jeg har jo valgt å gå hejmme. Får ikke fem øre...hadde ikke maktet å jobbe heller..

Ja Ja..

Jeg har sliti med hodet i alle år. Forverret seg ved svangerskapene mine. Blitt verre med alderen. Leste at det kan være verre ved økt vekt, har jo bliltt 15 kg tyngre også.

Må legge til at 1200 mg ibux tar smertene når jeg har det helt ille. Da må jeg ligge i mørkt rom osv.

Ellers hjelper Relpax når jeg har veldig vondt.

Ja Ja..

Å leve med kronisk smerte kan være vanskelig.Og det har vært mye legebesøk uten resultat. Jeg også gav meg hen til å dovne vekk, og slutte med daglige aktiviteter. Jeg har nå begynt i aktivitet igjen. Det er tøft,men vil prøve det. Det er lurt å få så mye hjelpå en trenger. Tilrettelegging og slikt.

Hva type medisin er relpax?

Annonse

Gjest migrenepiken

Tar du 1200mg Ibux på en gang? Det hørtes mye ut.....

Jeg tar faktisk det 2x600mg. Når jeg har veldig vondt. Da tar jeg det. Legger meg i senga mi og ligger ca 3 timer. Da kan jeg stå opp! Føler meg fyllesyk , men smertene er så godt som borte.Bedre å ta en stor dose og bli kvitt smertene.

Er jeg den eneste med hodepine her som tar så mye??????????

Det er mulig det er mye. Legen syns også det. Men det er ikke noe jeg tar hver uke. Absolutt ikke.

Jeg bryr meg ikk om hva legen sier. Når jeg har så vondt vil jeg bare ha det bort.

Relpax er migrene medisin. Det er deilig å ha funnet et middel som virker . Ikke alltid da men. Stort sett.Var hos nevrolog som sa jeg hadde migrene ut fra hva jeg beskrev.

Det tøffe er den daglige hodevondten. over øyet og øret. Dag ut og dag inn.Kommer så fort atte.

huff.

Jeg tar faktisk det 2x600mg. Når jeg har veldig vondt. Da tar jeg det. Legger meg i senga mi og ligger ca 3 timer. Da kan jeg stå opp! Føler meg fyllesyk , men smertene er så godt som borte.Bedre å ta en stor dose og bli kvitt smertene.

Det er mulig det er mye. Legen syns også det. Men det er ikke noe jeg tar hver uke. Absolutt ikke.

Jeg bryr meg ikk om hva legen sier. Når jeg har så vondt vil jeg bare ha det bort.

Relpax er migrene medisin. Det er deilig å ha funnet et middel som virker . Ikke alltid da men. Stort sett.Var hos nevrolog som sa jeg hadde migrene ut fra hva jeg beskrev.

Det tøffe er den daglige hodevondten. over øyet og øret. Dag ut og dag inn.Kommer så fort atte.

huff.

Jeg lurte egentlig på om mendden du skrev var riktig. Ikke får å kritisere!

Skjønner man gjør alt når hodet verker noe forferdelig... Har selv kroiske smerter og tar flere ulike medisiner hver dag, men i mye mindre mengder, heldigvis.

Gjør du bare det som er best for deg.

Lykke til med hjelp mot smerter, klem

Gjest migrene_jenta

huff.

Synes du skal høre på legen din.

Det handler jo om senskader av for høye doser også.

Forstår godt din trang til å lindre smerten, men du har andre organer i kroppen som ikke har godt av denne behandlingen.

Jeg vet ikke hvor grensen går, og om dette er en uakseptabel høy dose, men vet at ett inntak av for høy dose av slike tabletter er nok til å skape leverskade.

Men igjen, dette vet legen og ikke jeg

Lykke til

Gjest migrenepiken

Jeg ville bare nevne at du ikke bør ta migrenemedisin mer enn 8 ganger i måneden. Jeg vet hvordan det er når migrenen henger som en skygge over livet.

Dette har jeg lurt på. Er det ikke bra å ta det mer enn 8 ganger i mnd. Hvorfor har ikke legen sagt det? Jeg tar det ikke så ofte, men syns det er rart at ikke det er blitt orientert om.

Da må jeg spørre hva dere andre tar når det er som verst?

Hvor mye og hvor ofte tar dere medisiner?

Sånn som ista hadde jeg vondt i øret. Det banket og dunket.Vekslet fra hode til øret. Da tok jeg to paracet.

Men det blir noen ganger to paracet 3 ganger i uken! Er det mye da?

Hvis en holder seg til det som står på pakken.

Tar ofte ikke mer enn en gang pr dag om jeg tar det en dag.

Ellers kan det være lange perioder jeg ikke tar noe.

Jeg tar ikke dette som kritikk:-)

Ellers er jeg meget klar over senskader og har respekt for tabletter.

Gjest migrenepiken

hei.

Hva gjør du da? Jeg har mye likt deg!

Gjest har migrene

Dette har jeg lurt på. Er det ikke bra å ta det mer enn 8 ganger i mnd. Hvorfor har ikke legen sagt det? Jeg tar det ikke så ofte, men syns det er rart at ikke det er blitt orientert om.

Da må jeg spørre hva dere andre tar når det er som verst?

Hvor mye og hvor ofte tar dere medisiner?

Sånn som ista hadde jeg vondt i øret. Det banket og dunket.Vekslet fra hode til øret. Da tok jeg to paracet.

Men det blir noen ganger to paracet 3 ganger i uken! Er det mye da?

Hvis en holder seg til det som står på pakken.

Tar ofte ikke mer enn en gang pr dag om jeg tar det en dag.

Ellers kan det være lange perioder jeg ikke tar noe.

Jeg tar ikke dette som kritikk:-)

Ellers er jeg meget klar over senskader og har respekt for tabletter.

Om du tar mer tabletter enn det kan tablettene skape ny migrene/hodepine.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...