keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 I går ble jeg tilbudt en andel av bensinprisen for å la folk sitte på. 10 kr pr liter delt på 4 personer (inkl meg) x 20 mil = 50 kr pr person. Jeg skulle altså få 150 kr for å kjøre 3 personer 20 mil? Skal jeg le eller gråte? Egentlig ser stykket slik ut: alle kostnader første året delt på 15 000 km = 7 kr pr km x 200 = 1400 kr : 4 personer = 350 kr pr person. Jeg skulle altså ha 1050 kr av de tre til sammen for turen for å dekke kostnader, og da har jeg ikke tjent en cent. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Vel, kostnadene for å ha bil har du jo uansett om de folkene satt på eller ikke da, og bør kunne holde selv. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hvor får du bensin for ti kroner literen?? Du får be de regne på nytt 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Du hadde ikke sluppet unna de kostnadene ved å droppe den ene bilturen vettu. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hvor får du bensin for ti kroner literen?? Du får be de regne på nytt Her hos oss var bensinprisen nede i 9.89 i dag! 0 Siter
Gjest gnitent Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kommer jo an på om du skulle kjøre uansett, hvilket forhold du hadde til passasjerene, og hva dere hadde avtalt på forhånd. Sier jeg at jeg kan ha avdelingsfesten hjemme hos meg, spleiser vi på mat og drikke, men ikke på huslånet, strømutgiftene, vaskemidlene, dopapiret osv.. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hvorfor skal dine passasjerer betale for at du har bil? Da kunne de jo heller investert i sin egen. Husk at du har alle fordelene også da. Du har bilen hele døgnet, og kan fritt bruke den som du ønsker. De andre tre kjører tur-retur jobb (?) hver dag, og må ellers klare seg uten bilen din. Helt på sin plass med skjevdeling av utgifter syns jeg. De betaler den direkte kostnaden for å bli fraktet tur retur (altså bensinen), mens du dekker andre utgifter/vedlikehold etc som du ansett måtte ha dekket siden det tross alt er _din bil_. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kommer jo an på om du skulle kjøre uansett, hvilket forhold du hadde til passasjerene, og hva dere hadde avtalt på forhånd. Sier jeg at jeg kan ha avdelingsfesten hjemme hos meg, spleiser vi på mat og drikke, men ikke på huslånet, strømutgiftene, vaskemidlene, dopapiret osv.. Hehe, god sammenlikning ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg har kjørt bilen min to ganger det siste året men den har kostet meg 7000 kr likevel. Og da er ikke avskrivning tatt med og jeg har 75% bonus på forsikringa. 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kjenner jeg deg rett, ler du Men sender en trøsteklem, i tilfelle du fikk sammenbrudd. Det er nok mye folk ikke tenker over hva egentlig koster. Men man gjør jo som regel gjentjenester ovenfor venner, så det økonomiske vil kanskje jevne seg ut, selv om de ikke betaler det det _egentlig_ koster deg å kjøre dem disse milene? Ellers får du vel bare vise dem regnestykket, og be dem betale for seg. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Her hos oss var bensinprisen nede i 9.89 i dag! kjære vene, her er den på langt over 11kroner sørlandet... 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kommer jo an på om du skulle kjøre uansett, hvilket forhold du hadde til passasjerene, og hva dere hadde avtalt på forhånd. Sier jeg at jeg kan ha avdelingsfesten hjemme hos meg, spleiser vi på mat og drikke, men ikke på huslånet, strømutgiftene, vaskemidlene, dopapiret osv.. "Sier jeg at jeg kan ha avdelingsfesten hjemme hos meg, spleiser vi på mat og drikke, men ikke på huslånet, strømutgiftene, vaskemidlene, dopapiret osv.." Haha, det var dagens!!! 0 Siter
UKJENT,MEN IKKE GLEMT Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Vet ikke om det er du som er litt smålig eller om det er de som skal sitte på som er gjerrig, men skal du samme vei er det vel koselig med passasjerer? Jeg ville nok hatt krevd å få en del mer, ja 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Hvor får du bensin for ti kroner literen?? Du får be de regne på nytt 9,99 kr i går kveld :-) 0 Siter
Gjest karamello Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Her hos oss var bensinprisen nede i 9.89 i dag! Elverum? (norges største grøft) i følge Ole Paus. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 9,99 kr i går kveld :-) hvor i landet er det? 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hvis du allikevel skulle samme vei selv, har du i grunnen _tjent_ på turen, i.o.m. at du fikk sponset bensinen... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Elverum? (norges største grøft) i følge Ole Paus. Æ e trønder æ 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Vet ikke om det er du som er litt smålig eller om det er de som skal sitte på som er gjerrig, men skal du samme vei er det vel koselig med passasjerer? Jeg ville nok hatt krevd å få en del mer, ja Ja. Passasjerene syns sikkert det er koselig å bli kjørt 20 mil i nesten ny bil med klimaanlegg for 50 kr. 0 Siter
gripp Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det minner meg om min salige bestemor som jeg skulle kjøre 10 mil. Jeg fikk en femtilapp slik at jeg "skulle ha litt penger til smågodt også". Riktignok noen år siden, men artig læll. (For øvrig en meget generøs kvinne, men som ikke hadde fått med seg prisutviklingen). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.