keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Jeg har kjørt bilen min to ganger det siste året men den har kostet meg 7000 kr likevel. Og da er ikke avskrivning tatt med og jeg har 75% bonus på forsikringa. Da blir det svinedyr km-pris. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Det minner meg om min salige bestemor som jeg skulle kjøre 10 mil. Jeg fikk en femtilapp slik at jeg "skulle ha litt penger til smågodt også". Riktignok noen år siden, men artig læll. (For øvrig en meget generøs kvinne, men som ikke hadde fått med seg prisutviklingen). Litt godt mål? Hehe. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Ja. Passasjerene syns sikkert det er koselig å bli kjørt 20 mil i nesten ny bil med klimaanlegg for 50 kr. ta busspris davel? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det minner meg om min salige bestemor som jeg skulle kjøre 10 mil. Jeg fikk en femtilapp slik at jeg "skulle ha litt penger til smågodt også". Riktignok noen år siden, men artig læll. (For øvrig en meget generøs kvinne, men som ikke hadde fått med seg prisutviklingen). LOL 0 Siter
red Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Sånn er det Jeg har en sidebuisniss og har kjøpt inn utstyr for 100.000, + tillegsutdannelse på kveldstid til ytterligere 60.000. Og folk vil selvfølgelig låne meg og stashet, fikk tilbud på 1000 kroner for en dag. Hahaha. legg til 1000% og vi har en bekjenskapsdeal. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Hvorfor skal dine passasjerer betale for at du har bil? Da kunne de jo heller investert i sin egen. Husk at du har alle fordelene også da. Du har bilen hele døgnet, og kan fritt bruke den som du ønsker. De andre tre kjører tur-retur jobb (?) hver dag, og må ellers klare seg uten bilen din. Helt på sin plass med skjevdeling av utgifter syns jeg. De betaler den direkte kostnaden for å bli fraktet tur retur (altså bensinen), mens du dekker andre utgifter/vedlikehold etc som du ansett måtte ha dekket siden det tross alt er _din bil_. Egentlig er det ikke slik det fungerer. Et ektepar mente de skulle betale som de var en, siden de var gift. Så en gave ville de bare betale 1 andel av, de to til sammen. En taxi ville de bare betale en andel av siden de likevel ville tatt en sammen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kjenner jeg deg rett, ler du Men sender en trøsteklem, i tilfelle du fikk sammenbrudd. Det er nok mye folk ikke tenker over hva egentlig koster. Men man gjør jo som regel gjentjenester ovenfor venner, så det økonomiske vil kanskje jevne seg ut, selv om de ikke betaler det det _egentlig_ koster deg å kjøre dem disse milene? Ellers får du vel bare vise dem regnestykket, og be dem betale for seg. Problemet er bare at folk synes de har gjort opp for seg med å betale den femtilappen. De ser det ikke som en vennetjeneste. Jeg var veldig grei og kjørte venninnene mine ganske mye en periode men når jeg spurte om hjelp sjøl så fikk jeg beskjed om at jeg aldri gjorde dem noen tjenester så det var ikke aktuelt. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Sånn er det Jeg har en sidebuisniss og har kjøpt inn utstyr for 100.000, + tillegsutdannelse på kveldstid til ytterligere 60.000. Og folk vil selvfølgelig låne meg og stashet, fikk tilbud på 1000 kroner for en dag. Hahaha. legg til 1000% og vi har en bekjenskapsdeal. En gruppe skulle få laget en film, de ville betale for materialene: kr 15 pr DVD-plate. Arbeidet så de ikke som noen kostnad, men som en tjeneste til meg, for da hadde jeg noe å gjøre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Da blir det svinedyr km-pris. Jaja, jeg har i hvert fall ikke hatt mulighet til å kjøre frem og tilbake til Gardemoen for 50 kr klokka seks om morran. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Hvis du allikevel skulle samme vei selv, har du i grunnen _tjent_ på turen, i.o.m. at du fikk sponset bensinen... Ja. Sånn kan man også se det. Egentlig burde jeg betale for selskap og at noen ville sitte på. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 er ikke vanlig å ta me "faste kostnader" som du har på bilen uansett kjørelengde, f.eks forsikring, årsavgift +div, for de kommer jo om du kjører 1tur i året eller 1000 turer. Det du derimot kan regne med i prisen er variable kostnader (de som varierer med bruken) som olje, slitasje på motor o.l. Å bare regne bensinpris er nok litt gnient av de som skal sitte på ja 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Problemet er bare at folk synes de har gjort opp for seg med å betale den femtilappen. De ser det ikke som en vennetjeneste. Jeg var veldig grei og kjørte venninnene mine ganske mye en periode men når jeg spurte om hjelp sjøl så fikk jeg beskjed om at jeg aldri gjorde dem noen tjenester så det var ikke aktuelt. Man må kanskje gjøre dem obs på hva det egentlig koster da, så de ser at du faktisk har spandert en god del på dem. 0 Siter
dolores83 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Ja. Sånn kan man også se det. Egentlig burde jeg betale for selskap og at noen ville sitte på. der sa du noe:D 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Problemet er bare at folk synes de har gjort opp for seg med å betale den femtilappen. De ser det ikke som en vennetjeneste. Jeg var veldig grei og kjørte venninnene mine ganske mye en periode men når jeg spurte om hjelp sjøl så fikk jeg beskjed om at jeg aldri gjorde dem noen tjenester så det var ikke aktuelt. Du får spre mitt budskap: bil er svinedyrt å ha og bruke. De som ikke har burde punge ut når de blir kjørt. Hvis de ikke vil punge ut, så la dem gå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Man må kanskje gjøre dem obs på hva det egentlig koster da, så de ser at du faktisk har spandert en god del på dem. Jeg gjorde det, forklarte kostnadene og tiden det tok meg, de ble sure og har enda ikke tilgitt meg. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Jaja, jeg har i hvert fall ikke hatt mulighet til å kjøre frem og tilbake til Gardemoen for 50 kr klokka seks om morran. Den var faktisk den dårligste handel jeg har hørt om de siste åra. 0 Siter
dolores83 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Problemet er bare at folk synes de har gjort opp for seg med å betale den femtilappen. De ser det ikke som en vennetjeneste. Jeg var veldig grei og kjørte venninnene mine ganske mye en periode men når jeg spurte om hjelp sjøl så fikk jeg beskjed om at jeg aldri gjorde dem noen tjenester så det var ikke aktuelt. det høres jo ikke ut som særlig gode venner... kanskje ikke særlig smarte heller:P forhåpentligvis har de sterkere sider som jeg ikke vet om;) 0 Siter
dolores83 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg gjorde det, forklarte kostnadene og tiden det tok meg, de ble sure og har enda ikke tilgitt meg. såpass... 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Egentlig er det ikke slik det fungerer. Et ektepar mente de skulle betale som de var en, siden de var gift. Så en gave ville de bare betale 1 andel av, de to til sammen. En taxi ville de bare betale en andel av siden de likevel ville tatt en sammen. Mnja, jeg syns det bli to vidt forskjellige ting jeg da. Du får ta det opp med dem hvis de skal sitte på i bilen din noen gang 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Du får spre mitt budskap: bil er svinedyrt å ha og bruke. De som ikke har burde punge ut når de blir kjørt. Hvis de ikke vil punge ut, så la dem gå. Hehe, de har jo ikke penger til å ha bil sjøl så jeg skjønner ikke egentlig hva som er problemet med å skjønne det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.