Gå til innhold

Å ha bil, koster det bare bensin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der har vi en gylden regel.

Vi kjører og holder hytte, gjestene ordner drikke :)

Det er fint med avtaler som slikt.

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

43

• Dorthe

21

• morsan

12

• red

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*titter rundt og dilter med Dorthe*

Jeg vet ikke. Hva mener du?

Jeg har sagt at jeg er kjempeglad for det med skjermen da eller skal jeg si skrevet :o)

Skrevet

*trøtt*

hvorfor gange med 2?

Fordi det er en avskrivning og kapitalkost som må inn på en eller annen måte.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jada, jeg låner bort pneumatisk drill. Men de får ikke låne borr.

Det må de kjøpe selv. De som har lånt borr har knekt dem, og har ikke erstattet dem (fordi de er så dyre).

Du er snill med naboene dine!

Dui er ikke en slik som Donald og naboen, som stadig ligger i "krig", forstår jeg..

Skrevet

Der har vi en gylden regel.

Vi kjører og holder hytte, gjestene ordner drikke :)

God ide!!! :-D

Vi kunne ha startet en ny tråd om folk som inviterer seg selv på hytteturer!! :-)

Det er liksom "gratis" det, men hvem ville invitert seg selv kostnadsfritt på ferie inn i en bolig som noen hadde leid i utlandet? ;-)

Skrevet

Hehe, jeg ble ringt opp av samboeren til en venn og skjelt ut fordi jeg hadde anbefalt noen PC komponenter, og satt en hel helg for å skru sammen.

Det var noe galt, og komplett nektet først for dette når han dro ned med den påfølgende mandag.

Hun ringte derimot ikke opp igjen og ba om unskyldning for å være bitch mot en som prøvde mekke PC av ødelagte komponenter i 30 timer, når komplett tilslutt måtte gi seg.

Var egentlig da jeg bestemte meg for aldri noen sinne ever again gi råd eller være deltagende til noe som koster en eneste krone for venner.

Hvor kjent dette høres ut.

Skrevet

Noen er bare så utrolig frekke!!

Noen er det sikekrt med overlegg, men jeg tror at det også finnes en del som rett og slett mangler gangsyn og ikke skjønner at det ikek "jevner seg ut" med tjenester etterhvert

Hun her gjorde det med overlegg. Når hun var hos oss slapp hun ut bikkja uten tilsyn, og jeg fikk høre at den dreit utenfor (leide sokkelen i et hus på den tiden).

Når jeg sa at det ikke var middag før den dritten var plukket opp, kom hun inn på kjøkkenet i truse og t-shirt og lurte på om ikke jeg kunne gjøre det fordi hun ikke var kledd.

Hun skal være glad hun fikk middag i det hele tatt. (men plukke skiten måtte hun :)

Skrevet

Jeg liker heller ikke å kjøre langt så de gangene jeg har kjørt til Gardemoen har den som skulle hente, kjørt bilen min og jeg har vært passasjer.

Jaggu synes de ikke at de gjorde meg en tjeneste hihi.

;-)

Som sagt: biltjenester "tells" ikke!!

Skrevet

Du er snill med naboene dine!

Dui er ikke en slik som Donald og naboen, som stadig ligger i "krig", forstår jeg..

Drillen klarer de ikke vrake, men borra ryker fort. Da kan de knekke så mange borr de vil....

lalala1365380457
Skrevet

Fordi det er en avskrivning og kapitalkost som må inn på en eller annen måte.

hum..jeg holder på å sovne nå..kanskje jeg skal lese dette igjen i morgen, for det å gange innkjøpsprisen med 2 finner jeg ikke noen logikk i når det gjelder avskrivning. og hvilken kapitalkost tenker du på?

Skrevet

Jeg har sagt at jeg er kjempeglad for det med skjermen da eller skal jeg si skrevet :o)

Det kosta meg en e-post.

Hvor mye koster en e-post?

Når du finner det ut, sett det inn på min konto. Eller jeg kan få en klem en gang du husker det.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Drillen klarer de ikke vrake, men borra ryker fort. Da kan de knekke så mange borr de vil....

Hva koster det forresten å låne _deg_ en time?

Vet mange enslige nabodamer bruker å spørre om "å få låne mannen din litt?"

Skrevet

;-)

Som sagt: biltjenester "tells" ikke!!

Det er skikkelig kjipt for biltjenester og mat og kaffeservering er det eneste jeg kan stå til tjeneste med.

Så jeg gjør nok ingen noen tjenester da.

Skrevet

hum..jeg holder på å sovne nå..kanskje jeg skal lese dette igjen i morgen, for det å gange innkjøpsprisen med 2 finner jeg ikke noen logikk i når det gjelder avskrivning. og hvilken kapitalkost tenker du på?

Det er en forenkling. Når det gjelder verktøy generelt. 10 år.

Skrevet

Det kosta meg en e-post.

Hvor mye koster en e-post?

Når du finner det ut, sett det inn på min konto. Eller jeg kan få en klem en gang du husker det.

Du skal få en kjempeklem med en gang :o)

Skrevet

Det er skikkelig kjipt for biltjenester og mat og kaffeservering er det eneste jeg kan stå til tjeneste med.

Så jeg gjør nok ingen noen tjenester da.

.... akkurat som "vennene" sa - du hadde ikke gjort noen tjenester....

Trist, men sant!

Skrevet

Hvor kjent dette høres ut.

Er rart med det, jeg personlig er alltid påpasselig med å behandle folk som gjør meg tjenester bra.

Blir jeg kjørt kjøper jeg mat på veien om sjåføren er sulten, og en sixpack på butikken, alltid førstemann til å åpne lommeboken for å betale en eller annen utgift etc.

En ting er litt værre dog. Jeg har noen franske venner, og der er regelen slik at den som inviterer, betaler. Det å sitte på en ok resturant i Frankrike, og bestille flaske etter flaske med vin til de små timene koster noen hundrelapper, men ikke like mye som de saftige regningene vi får her til lands :)

lalala1365380457
Skrevet

Det er en forenkling. Når det gjelder verktøy generelt. 10 år.

ahh, levetiden ja..hehe..*trøtt i pappen*

kanskje jeg heller bare skal gå å legge meg, er så trøtt at tankene stopperopp

zzzz ;)

Skrevet

Hva koster det forresten å låne _deg_ en time?

Vet mange enslige nabodamer bruker å spørre om "å få låne mannen din litt?"

Vanligvis kr 360 + mva pr time for det jeg er veldig flink til.

Truckkjøring om natta er 220 kr, og om dagen 130 kr timen i vanlig lønn.

Skrevet

.... akkurat som "vennene" sa - du hadde ikke gjort noen tjenester....

Trist, men sant!

Så etter keinsteins råd på dol for flere år siden, har jeg sluttet med å kjøre andre. Og siden har jeg knapt sett dem.

Men hva skal man med slike venner? Bedre å slippe og irritere seg og finne noen andre i steden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...