flisa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ja, - men jeg er ansatt i en -teller det`? - 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Ja, - men jeg er ansatt i en -teller det`? - Tja. Men da finnes det andre steder du kan bidra? Med unger er det vanskelig, men ikke umulig. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Engasjerer du deg selv i noe da? :-) Men, spark til meg: Jeg burde engasjert meg i noe ideelt, men jeg har ikke ork for tiden. Telles det at jeg engasjerer meg veldig i andres barn og gjør det gratis? 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Tja. Men da finnes det andre steder du kan bidra? Med unger er det vanskelig, men ikke umulig. Nei - det tar jo noe tid hver kveld det arbeidet -jeg er åde styremedlem og ansatt sekretær - gjøres ikke på dagtid altså. Ellers så underholder jeg jo dere stakkarer da! 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Engasjerer du deg selv i noe da? :-) Men, spark til meg: Jeg burde engasjert meg i noe ideelt, men jeg har ikke ork for tiden. Telles det at jeg engasjerer meg veldig i andres barn og gjør det gratis? Jeg er engasjert i flere ulike geskjefter og et høyt verv. Før var det flere småverv, men det var så mange andre som kunne trå til og trengte erfaring. Nå leter jeg etter nye. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Nei - det tar jo noe tid hver kveld det arbeidet -jeg er åde styremedlem og ansatt sekretær - gjøres ikke på dagtid altså. Ellers så underholder jeg jo dere stakkarer da! En hver vet selv hva de gjør. De som ikke gjør noe er ofte stille som mus for ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet :-) Å være på DOL er en god gjerning, men jeg tror de fleste har bedre av å se noen i levende live. 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 En hver vet selv hva de gjør. De som ikke gjør noe er ofte stille som mus for ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet :-) Å være på DOL er en god gjerning, men jeg tror de fleste har bedre av å se noen i levende live. Vi bruker å kidnappe DOLinger og gi dem mat - Solsikke og Dorthe har vi gjort det med -hehe 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg er engasjert i flere ulike geskjefter og et høyt verv. Før var det flere småverv, men det var så mange andre som kunne trå til og trengte erfaring. Nå leter jeg etter nye. Bra. :-) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hvorfor jobber dere så mye? Mannen er student på fulltid, og jobber 50% ved siden av. Jeg jobber fullt. Sånn må vi ha det i år (selv om det ikke er ideelt) ettersom mannen dette året fullfører sin utdannelse nr 2, og ikke har rett på støtte fra Lånekassen (de gir støtte i inntill 8 år, og nå er han student på 9. året *puh* Har hatt noen jobbeår i mellom altså, før han skiftet retning). Med andre ord har vi liten inntekt, så selv om vi har mye oppspart nettopp med tanke på dette året så blir det trangt. Gleder meg til han er ferdig til våren ja ) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Heh - bruker en del timer i uka i snitt på frivillig kulturarbeid; men ideelt arbeid kan det neppe kalles. Ikke minst fordi jobben gjøres for et nettsted i statene, og fordi jeg får en del materielt utbytte av det (ting, ikke penger). Men ser for meg at jeg kan komme til å bruke noe tid tl å støtte opp om kirkens frivillige arbeid når barn blir litt mer uavhengige og slik. Fordi det gjøres mye viktigt og vettugt på de kanter, ikke minst i forhold til det som kalles diakonale gjerninger. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Som oftest er de de som ikke har tid som reagerer på slike oppfordinger, for å framheve at de ikke har tid. De som har tid sniker seg stille vekk. Senere i livet etter unger så har svært mange tid. Men de misbruker begrepet "har ikke" de burde bruke "prioriterer ikke", dvs at de har andre interesser. Det har du sikkert rett i. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Heh - bruker en del timer i uka i snitt på frivillig kulturarbeid; men ideelt arbeid kan det neppe kalles. Ikke minst fordi jobben gjøres for et nettsted i statene, og fordi jeg får en del materielt utbytte av det (ting, ikke penger). Men ser for meg at jeg kan komme til å bruke noe tid tl å støtte opp om kirkens frivillige arbeid når barn blir litt mer uavhengige og slik. Fordi det gjøres mye viktigt og vettugt på de kanter, ikke minst i forhold til det som kalles diakonale gjerninger. Det gjøres mye bra i menigheter rundt om. 0 Siter
red Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 For meg holder det å sende skurker til fengsel og sende barn på barnehjem Så har vi fjernadopsjon. Ut over det tror jeg jeg venter til poden er stor nok til å bli med i aktiviteter som krever masse foreldredugnad. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 For meg holder det å sende skurker til fengsel og sende barn på barnehjem Så har vi fjernadopsjon. Ut over det tror jeg jeg venter til poden er stor nok til å bli med i aktiviteter som krever masse foreldredugnad. Det lokale musikkorpsets styre er egentlig en partnerbytteklubb. Jeg fikk en lengre utredning om alle transaksjoner internt i styret. Trodde ikke det var mulig med så mange bytter, to av dem har bytta tre ganger. Er det meningen med engasjement? 0 Siter
gripp Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 I den anledning kan man jo more seg over foreldre som syter fordi fotballaget skal ha 500 i kontingent pr. år, og som aldri gjør noe selv. Som syter, mens andre (gjerne noen få) foreldre stiller opp hele året, gjerne flere dager i uka..uten 5 øre for jobben. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 I den anledning kan man jo more seg over foreldre som syter fordi fotballaget skal ha 500 i kontingent pr. år, og som aldri gjør noe selv. Som syter, mens andre (gjerne noen få) foreldre stiller opp hele året, gjerne flere dager i uka..uten 5 øre for jobben. Slik det er. Jeg kan i hvert fall si at jeg vil overlate litt til de yngre etterhvert. Å hvile på sine laurbær er lettere å aksept for enn å skulke unna. 0 Siter
gripp Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Slik det er. Jeg kan i hvert fall si at jeg vil overlate litt til de yngre etterhvert. Å hvile på sine laurbær er lettere å aksept for enn å skulke unna. Definitivt..laurbær er bra å hvile seg på. Dessuten er det jo slik at jo mer laurbær, jo fetere lommebok, og da kan man jo kjøpe seg ut av problemene. Alt til sin tid. 0 Siter
red Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Det lokale musikkorpsets styre er egentlig en partnerbytteklubb. Jeg fikk en lengre utredning om alle transaksjoner internt i styret. Trodde ikke det var mulig med så mange bytter, to av dem har bytta tre ganger. Er det meningen med engasjement? Jeg har en personlig greie mot korps. Hvis gutten har lyst til å begynne i korps skal jeg kjøpe han vekk fra det. Selv om partnerbytte høres bra ut 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Jeg har en personlig greie mot korps. Hvis gutten har lyst til å begynne i korps skal jeg kjøpe han vekk fra det. Selv om partnerbytte høres bra ut Lær han poker eller sjakk før idretten tar han. 0 Siter
red Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Lær han poker eller sjakk før idretten tar han. Vi satser på poker Sjakk kan han ta litt senere når han skal leke intelektuel med en kompis over et glass whisky. Sjakk for barn er bare nerdete 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.