Gjest trultemor26 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ja, dere erfarne husmødre, hvordan koker jeg poteter sånn at dem blir myke og gode og saftige slik man får på restaurant?? Det eneste jeg får til er tørre poteter som faller fra hverandre. Hjelp meg til å bli en bedre potetkoker! 0 Siter
citoyen Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Velg en kokefast potetsort, f.eks Beate eller Asterix. Kok med skallet på, og ikke la dem koke for lenge. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Velg en potet som ikke er så melen (dette står på posene). Dampkok dem gjerne på rist. Det finnes sånne søte små som man putter i kjelen. Ellers så har du i akkurat nok vann til at det dekker potetene. Koker opp vannet og skrur vannet ned så det bare akkurat koker. Så må du følge med. Stikk en gaffel eller en spiss kniv i potetene etter ca. 20 minutters koketid. Glir gaffelen lett ut igjen, da er de ferdigkokt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Og du koker selvfølgelig med lokket på. 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg skreller dem og legger dem i en ildfast glassform med logg - tar oppi en cm vann og kjører den på fullt i microen i 10 minutter 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.