Gå til innhold

Kjøttdeig... noen tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg er en av dem som bare har brukt kjøttdeig til enten taco eller spaghetti.

Nå har jeg en kjøttdeig, go og mager med svin som jeg lurer på hva jeg kan lage noe av?

Kom med tips. Helst vil jeg unngå pasta til pga karbohydrater osv.

Men ris, poteter går...

*Venter i spenning* :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Lag noen greske kjøttboller, f.eks. Mmm, nam. :)

Skrevet

Lag noen greske kjøttboller, f.eks. Mmm, nam. :)

steke kjøttdeigen, sammen med paprika, squash, løk, babymais.. og koke ris å ha ved siden av. sikkert godt med sur søt saus til å ha oppi kjøttdeigen og grønnsakene..

Skrevet

Pizza! Akkurat laget pizza. MMMMMM!

Med løk, hvitløk,sopp,tomatpure, ananas, mais.....

laguna1365380434
Skrevet

Fylt paprika? Stek kjøttdeig med hvitløk, litt sopp, litt tomat salt & pepper & annet krydder du liker, fyll opp halve paprikaer, ha på ost og stek. Godt! Det samme kan gjøres med uthulede tomater..:-)

Pizzaboller? Rundstykkedeig, lag pølser som til skillingsboller, kjøttdeig hvitløk og tabasco i svingene. Dryss over ost.

En god og litt glemt greie er jo søttitallsvarianten pizzahorn..De er jo konge, både ferske og dagen etter..:-)

Slize trekanter av deigen, fyll opp m,ed kjøttsaus, sopp ost og krydder..Yum!

Spicy italienske kjøttboller, køfte og fyllt loff er også gode kjøttdeigsretter, som de andre ikke har nevnt enda.

Synes jeg.

:-)

Skrevet

Lag kjøttkakedeig og bland inn paprikabiter, evt. champignon, form som et brød og vikle bacon rundt. Stekes i ovnen og serveres med f.eks. bernaisesaus, salat og ris.

Skrevet

Fylt paprika? Stek kjøttdeig med hvitløk, litt sopp, litt tomat salt & pepper & annet krydder du liker, fyll opp halve paprikaer, ha på ost og stek. Godt! Det samme kan gjøres med uthulede tomater..:-)

Pizzaboller? Rundstykkedeig, lag pølser som til skillingsboller, kjøttdeig hvitløk og tabasco i svingene. Dryss over ost.

En god og litt glemt greie er jo søttitallsvarianten pizzahorn..De er jo konge, både ferske og dagen etter..:-)

Slize trekanter av deigen, fyll opp m,ed kjøttsaus, sopp ost og krydder..Yum!

Spicy italienske kjøttboller, køfte og fyllt loff er også gode kjøttdeigsretter, som de andre ikke har nevnt enda.

Synes jeg.

Hvordan lager man pizzahorn?

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan lager man pizzahorn?

Du lager bare vanlig pizzadeig, kjevler ut i runding, og kutter i ca 8 rekanter.

Fyll med stektkjøttdeig, hvitløk, litt sopp og tomat eller tomatsaus og ost. Rull igjen og stek:-) Dryss gjerne litt ost på toppen.

Alternativt kan vanlig gjærdeig benyttes!

Skrevet

Du lager bare vanlig pizzadeig, kjevler ut i runding, og kutter i ca 8 rekanter.

Fyll med stektkjøttdeig, hvitløk, litt sopp og tomat eller tomatsaus og ost. Rull igjen og stek:-) Dryss gjerne litt ost på toppen.

Alternativt kan vanlig gjærdeig benyttes!

Takk! :-)

Skrevet

greteroede.no mener du vel (uten punktum mellom for- og etternav)

Ja, det er det jeg mener, ja...;-)

Skrevet

Frese den i en stekepanne, ha i WOK-grønnsaker. krydre etter smak. (Mange deilige sauser du kan bruke!)

Lag kjøttkaker - jeg pleier å ta to weetabix og knuse dem, bland godt med svinekjøttdeig, spe med melk. Ha i hvitløk (mengde etter smak) og vanlig løk (Jeg pleier å ha to fedd hvitløk og en halv løk), krydre med salt, karri og ingefær. Lag små kjøttkaker, steik i panne eller i ovn.

Til dette smaker det godt med en salat av følgende (alt strimles i smale strimler): Eple, agurk, banan, gulrot, ananas

og ris

Deilig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...