Hatsumomo Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ok, jeg er en av dem som bare har brukt kjøttdeig til enten taco eller spaghetti. Nå har jeg en kjøttdeig, go og mager med svin som jeg lurer på hva jeg kan lage noe av? Kom med tips. Helst vil jeg unngå pasta til pga karbohydrater osv. Men ris, poteter går... *Venter i spenning* 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Lag noen greske kjøttboller, f.eks. Mmm, nam. 0 Siter
puttelull Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Kanskje du finner noen tips her!? http://www.matprat.no/RecipeResult.aspx?txtFreetext=&ddlFolder=5077&ddlIngredientGroup=10 Har alltid masse gode tips på matprat... Eller du kan jo også prøve grete.roede.no Der er det iallefall tips om slankemat... 0 Siter
meg__123! Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Lag noen greske kjøttboller, f.eks. Mmm, nam. steke kjøttdeigen, sammen med paprika, squash, løk, babymais.. og koke ris å ha ved siden av. sikkert godt med sur søt saus til å ha oppi kjøttdeigen og grønnsakene.. 0 Siter
Piraye Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Pizza! Akkurat laget pizza. MMMMMM! Med løk, hvitløk,sopp,tomatpure, ananas, mais..... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Fylt paprika? Stek kjøttdeig med hvitløk, litt sopp, litt tomat salt & pepper & annet krydder du liker, fyll opp halve paprikaer, ha på ost og stek. Godt! Det samme kan gjøres med uthulede tomater..:-) Pizzaboller? Rundstykkedeig, lag pølser som til skillingsboller, kjøttdeig hvitløk og tabasco i svingene. Dryss over ost. En god og litt glemt greie er jo søttitallsvarianten pizzahorn..De er jo konge, både ferske og dagen etter..:-) Slize trekanter av deigen, fyll opp m,ed kjøttsaus, sopp ost og krydder..Yum! Spicy italienske kjøttboller, køfte og fyllt loff er også gode kjøttdeigsretter, som de andre ikke har nevnt enda. Synes jeg. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Lag kjøttkakedeig og bland inn paprikabiter, evt. champignon, form som et brød og vikle bacon rundt. Stekes i ovnen og serveres med f.eks. bernaisesaus, salat og ris. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Fylt paprika? Stek kjøttdeig med hvitløk, litt sopp, litt tomat salt & pepper & annet krydder du liker, fyll opp halve paprikaer, ha på ost og stek. Godt! Det samme kan gjøres med uthulede tomater..:-) Pizzaboller? Rundstykkedeig, lag pølser som til skillingsboller, kjøttdeig hvitløk og tabasco i svingene. Dryss over ost. En god og litt glemt greie er jo søttitallsvarianten pizzahorn..De er jo konge, både ferske og dagen etter..:-) Slize trekanter av deigen, fyll opp m,ed kjøttsaus, sopp ost og krydder..Yum! Spicy italienske kjøttboller, køfte og fyllt loff er også gode kjøttdeigsretter, som de andre ikke har nevnt enda. Synes jeg. :-) Hvordan lager man pizzahorn? 0 Siter
Gemini Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Kanskje du finner noen tips her!? http://www.matprat.no/RecipeResult.aspx?txtFreetext=&ddlFolder=5077&ddlIngredientGroup=10 Har alltid masse gode tips på matprat... Eller du kan jo også prøve grete.roede.no Der er det iallefall tips om slankemat... greteroede.no mener du vel (uten punktum mellom for- og etternav) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Hvordan lager man pizzahorn? Du lager bare vanlig pizzadeig, kjevler ut i runding, og kutter i ca 8 rekanter. Fyll med stektkjøttdeig, hvitløk, litt sopp og tomat eller tomatsaus og ost. Rull igjen og stek:-) Dryss gjerne litt ost på toppen. Alternativt kan vanlig gjærdeig benyttes! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Du lager bare vanlig pizzadeig, kjevler ut i runding, og kutter i ca 8 rekanter. Fyll med stektkjøttdeig, hvitløk, litt sopp og tomat eller tomatsaus og ost. Rull igjen og stek:-) Dryss gjerne litt ost på toppen. Alternativt kan vanlig gjærdeig benyttes! :-) Takk! :-) 0 Siter
puttelull Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 greteroede.no mener du vel (uten punktum mellom for- og etternav) Ja, det er det jeg mener, ja...;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Frese den i en stekepanne, ha i WOK-grønnsaker. krydre etter smak. (Mange deilige sauser du kan bruke!) Lag kjøttkaker - jeg pleier å ta to weetabix og knuse dem, bland godt med svinekjøttdeig, spe med melk. Ha i hvitløk (mengde etter smak) og vanlig løk (Jeg pleier å ha to fedd hvitløk og en halv løk), krydre med salt, karri og ingefær. Lag små kjøttkaker, steik i panne eller i ovn. Til dette smaker det godt med en salat av følgende (alt strimles i smale strimler): Eple, agurk, banan, gulrot, ananas og ris Deilig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.