Gå til innhold

Kan jeg beskjære frukttrær nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg skjære vekk tørre og overflødige grener på eple og plommetrær nå? Det er liksom en våraktivitet, men nå kan jeg så godt se hvilke grener som er tørre. Ødelegger jeg trærne hvis jeg gjør det nå? Noen erfarne fruktdyrkere som kan gi meg et råd?

Skrevet

Det er noen frukttrer som det blir anbefalt beskjært om høsten (husker ikke hvilke).

Jeg tror det går bra å beskjære alle om høsten, men for å være på den sikre siden kan du vente til løvet begynner å gulne, da vet du at sevja er på retur så treet ikke kan forblø.

Skrevet

Fikk tips fra ei der jeg er i praksis nå, som virkelig har grønne fingre, om at man skal skjære vekk nyskuddene på plomme- og epletrær nå. Kanskje jeg skal prøve det også, har oppdaget at jeg har et eksemplar av hvert i den "nye" hagen min :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...