Gå til innhold

Fra barnemunn

Gjest mamman hennes

Anbefalte innlegg

Gjest mamman hennes
Skrevet

4-åringen har det med å drasse masse leker inn i stuen. Det er selvfølgelig greit, men avtalen er at hun skal rydde dem inn på rommet sitt om kvelden. Likevel klarer hun stadig å lage en krangel når vi kommer til ryddingen. "Jeg er for sliiiiiten til å rydde" osv.

I dag sa jeg til henne, da hun begynte å krangle om ryddingen: "Hvis du alltid skal krangle når du skal rydde, får vi heller bestemme at du ikke får ta med leker inn i stuen".

Hun så på meg og sa: "Sånn er det ikke LOV å si!". "Jo da det har jeg lov å si!" svarte jeg.

Hvorpå hun svarte bestemt: "Nei, for i barnehagen sier de, at det

ikke er lov å si dumme ting!"

Skrevet

Hehe

En liten tass fortalte at han skulle slutte i barnehagen, for der måtte han gjøre noe han ikke ville. Nemlig å rydde.

Skrevet

Ja, er de ikke bare herlige de derre skjønne små, som man avogtil har lyst til å *hive ut av vinduet* (men aldri gjør).....

Det beviser ihvertfall at hun får med seg det de sier i barnehagen. Dvs de ting HUN mener er viktige. Barn har en utrolig selektiv hukommelse.....

*tørker enda tårer av latter*

Skrevet

Hehe

En liten tass fortalte at han skulle slutte i barnehagen, for der måtte han gjøre noe han ikke ville. Nemlig å rydde.

Det er jo bare så heeeerlig sagt.

Skrevet

*Hehe* Herlig!

Snuppa mi prøver seg stadig på å drøye leggetiden og mase etter at hun har lagt seg - "Jeg er så glad i deg, mamma, at jeg ikke klarer å være borte fra deg!" :o) Man må jo bare smelte... Men legge seg, det må hun.

Skrevet

*LOL*

Den var kjempebra! Hvem er det egentlig som bestemmer hva som er dumme ting???

Skrevet

*LOL*

Den var kjempebra! Hvem er det egentlig som bestemmer hva som er dumme ting???

4-åringen, vel :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...