Gjest Mens jeg venter Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Skal til lege om kort tid, men ønsker likevel å spørre her. Først en litt lang "intro"..... Ble gravid ved IVF, pga at jeg har sammenvoksninger (spes.ve.side/ovarier) og polycystiske ovarier. Barnet er nå 1 år. Hadde ingen ryggsmerter eller andre plager under sv.skapet. Kan nevne at jeg fikk en gedigen mage!! Og alt på forsiden, så det så ganske snålt ut!;-) (Hadde så høyt symfyse/fundus-mål, at jeg fikk ekstra UL, som viste litt stor baby, og litt mye fostervann.) Ingen ryggsmerter under fødselen heller, som tok ca 5 timer. På fødeavd. hadde jeg et par episoder (da jeg lå litt skjevt og ammet) hvor jeg fikk intense smerter i korsryggen. Smertene var utrolige, og jeg fikk nesten pustebesvær. De strålte opp til nakken. Varte i kun sekunder. Det siste året har svake murrende bekkensmerter kommet og gått. Spesielt på ve.side/bak. Tidliger strålte det litt nedover i foten, men lite nå. Synes selv jeg er blitt mer svai i ryggen enn før svangerskapet, og det er ubehagelig å ligge på rygg. (Er så svai, at man lett får en hånd mellom gulv/korsrygg.) Jeg kan kjenne en lang, rørformet "ting", når jeg trykker på magen min. Den går fra ytterkant av ve.nederste ribbein, og ned mot lysken. Legen min mente (pr.tlf) at dette var en lang bukmuskel.) Jeg har også i det siste hatt en murrende smerte på forsiden/magen, ve.side. Tenker på alt fra eggstokkcyster (jfr.pco`n), sammenvoksningene, til bekken/muskelbetennelser. Både bekken- og magemurringene varierer iløpet av dagen, og etter stilling. Har ikke feber, utflod, blødning, e.a. Det burde jo ikke være så mye "der inne" som ikke er kartlagt, da jeg har hatt lap, og åpen operasjon (-98), gjentatte UL, gyn.u.s. Kan til sist (pust-pes) nevne at jeg har hatt skulderluksasjon med påfølgende frozen shoulder. Dette har gitt mye rare nakke/skulderproblemer, i tillegg til litt myalgier/stressnakke. Om det skulle ha noen betydning. Ser du noen "rød tråd"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24542-bekkenplager-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mens jeg venter Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 Idag er lyske/magesmertene vekk!! Og da kommer jeg også på at det kan passe å nevne at jeg hadde spysjuka natt til mandag & mandag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24542-bekkenplager-mm/#findComment-102826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Kjære Mens jeg venter. Det første som slår meg er at dette har muskulære årsaker.Det vanligste er heldigvis vanligst.Hvis så skulle være tilfelle,kan det effektivt behandles med evnt.medisiner,fysioterapi,kiropraktikk,akupunktur,trening i varme bad el.l.Det er imidlertid selvfølgelig viktig at du kommer til lege for en vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24542-bekkenplager-mm/#findComment-103188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.