Gå til innhold

Kort og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket meg at Squishy fikk mange flere kort tilsendt fra England da han ble født, enn da han var 1 år. Sambo mottok også mange flere kort til jul det første året vi var sammen, i forhold til de neste.

Og jeg er helt sikker på at grunnen er at jeg er så elendig på å sende kort tilbake. Nå er det egentlig eks'ens jobb å gjøre det, det er hans familie og venner, men det er i hvert fall uaktuelt.

Jeg er bare ikke vant med denne kort-skrivingen. Selv synes jeg faktisk bursdagskort og julekort fra nær og fjern er litt irriterende. Kan de ikke bare sende en SMS eller e-mail? I tillegg sto både mitt og sønnen min sitt navn feil skrevet på flere av kortene. Da er jeg i alle fall ikke rørt nok til å takke for gratulasjonen.

Hvor engasjerte er dere i å skrive kort? Vil det dø ut?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skriver aldri jule- og bursdagskort, men sender sms istedet. Skriver på kort når jeg kjøper gave og gir personlig.

Skrevet

Gir kort sammen med bursdagsgave, om jeg gir den personlig. Og sender kort om jeg er på ferie.

Ellers går det i sms-hilsener til bursdager, og sender ikke julekort.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan få sagt hvor teit jeg syns det er med julekort! Særlig sånne med familien stæsja opp på et "se-så-vellykka-vi-er"-bilde og bare "god jul og godt nyttår" i ferdig trykk ved siden av. Hva skal det være godt for, liksom? Så kjempepersonlig og koselig! *ironisk nå* :)

eller _enda_ verre; tanta og onkelen til mamma sender ut et sånt masseprodusert brev om alt hva de har foretatt seg det siste året, fra hemoroideoperasjoner til begravelse av gullfisken. Hvem bryr seg???

*puster*

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan få sagt hvor teit jeg syns det er med julekort! Særlig sånne med familien stæsja opp på et "se-så-vellykka-vi-er"-bilde og bare "god jul og godt nyttår" i ferdig trykk ved siden av. Hva skal det være godt for, liksom? Så kjempepersonlig og koselig! *ironisk nå* :)

eller _enda_ verre; tanta og onkelen til mamma sender ut et sånt masseprodusert brev om alt hva de har foretatt seg det siste året, fra hemoroideoperasjoner til begravelse av gullfisken. Hvem bryr seg???

*puster*

Jeg synes sånt er kjempekoselig jeg! :o)

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig både å få og å sende kort, jeg.

Til jul sender jeg ut drøssevis. Skriver en liten (eller lengre) personlig hilsen på hver. Blir ikke sur om jeg ikke får tilbake, for jeg skjønner at ikke alle har den samme interessen for det.

Men at man skal bli irritert eller oppgitt over å få en personlig hilsen, det synes jeg er både dumt og trist.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig både å få og å sende kort, jeg.

Til jul sender jeg ut drøssevis. Skriver en liten (eller lengre) personlig hilsen på hver. Blir ikke sur om jeg ikke får tilbake, for jeg skjønner at ikke alle har den samme interessen for det.

Men at man skal bli irritert eller oppgitt over å få en personlig hilsen, det synes jeg er både dumt og trist.

Jeg synes det er dumt å få kort og jeg skulle ønske jeg ikke følte det sånn. Men det blir så mange av de og ofte sier de bare: "God jul, hilsen..." og det gir meg ingenting. Jeg kaster de veldig fort. I tillegg føler jeg et visst press på å sende noe tilbake og det stresser meg bare :P

Gjest Vera Wang
Skrevet

Har begynt å sende postkort direkte til barn i familien. Da får jeg alltid takk, de syns det er kjempestas med post til dem i postkassen. Ellers er julekort ol helt greit å få, særlig med bilder, men jeg er ikke flink selv.

Skrevet

Jeg synes det er dumt å få kort og jeg skulle ønske jeg ikke følte det sånn. Men det blir så mange av de og ofte sier de bare: "God jul, hilsen..." og det gir meg ingenting. Jeg kaster de veldig fort. I tillegg føler jeg et visst press på å sende noe tilbake og det stresser meg bare :P

jeg har samlet på alle julekortene vi har fått i alle år - de ligger sammen med julepynten - så hvert år er det moro å bla i bunken og kikke på bilder av unger etc.

Skrevet

*puster*

Det er jo kjempehyggelig! Folk har jo så mer enn nok med seg selv ellers i året - er det ikke da hyggelig å vite at i julen tar de seg både tid og råd til å sende deg et brev eller et kort`?

Skrevet

jeg har samlet på alle julekortene vi har fått i alle år - de ligger sammen med julepynten - så hvert år er det moro å bla i bunken og kikke på bilder av unger etc.

Julekort med bilde av ungene/familien er noe annet. Jeg snakker om butikk-kjøpte kort med ferdigtrykket: "God jul" og raskt skriblet "Hilsen...".

Skrevet

Julekort med bilde av ungene/familien er noe annet. Jeg snakker om butikk-kjøpte kort med ferdigtrykket: "God jul" og raskt skriblet "Hilsen...".

De er også hyggelige :)

Skrevet

De er også hyggelige :)

Uff, tydelig at mange synes de er hyggelige. Nå har jeg enda dårligere samvittighet for at jeg ikke sender noen tilbake :P

Skrevet

Uff, tydelig at mange synes de er hyggelige. Nå har jeg enda dårligere samvittighet for at jeg ikke sender noen tilbake :P

Du trenger ikke det :)

Skrevet

Til jul sender jeg ut bilde av guttungen, og det står navnet hans på. Det hender jeg skriver bakpå noen hyggelige ord, om jeg har noe hyggelig jeg vil si til den som mottar.

Dette er jo mest for besteforeldre, og eldre slektninger/venner som vi bor langt unna.

Jeg forventer ikke noe igjen, men blir glad for bilde av barna deres om de har.

Kort ellers er det lite av fra min side. Av og til sender jeg ett flaxlodd og noen koselige ord til min bestemor når hun har bursdag, det vet jeg gleder henne noe voldsomt.

Slike masseproduserte brev liker jeg ikke.

Skrevet

Jeg sender alltid bursdagskort og julekort til søsken, foreldre, tanter osv. Jeg sender også kort når jeg er på ferie. Jeg synes det er veldig hyggelig å motta kort også, mer personlig enn en mail eller sms.

Skrevet

Men jeg skriver ikke takkekort når jeg får julekort. Det skriver jeg kun hvis jeg får en gave jeg ikke har fått anledning til å takke for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...