Gå til innhold

helle måne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et utrykk jeg har belastet meg med i det siste etter jeg så det her på dol. Trenger et nytt "kraftutrykk" :) Har du et bra et? Hva sier du?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• laguna1365380434

4

• hidi

3

• birdie

2

Skrevet

Mener du om man blir irritert, eller? Jeg bruker gode, gamle, "helv...!!" , jeg, når gjenstander og mekanikk ikke er samarbeidsvillige. :o Kanskje lurt å begynne å moderere seg nå som ungene er i verste hermealderen..?

Helle måne er vel mer et "i all verden", er det ikke? Da bruker jeg f.eks. "hjelpes meg", tror jeg.

Skrevet

Mener du om man blir irritert, eller? Jeg bruker gode, gamle, "helv...!!" , jeg, når gjenstander og mekanikk ikke er samarbeidsvillige. :o Kanskje lurt å begynne å moderere seg nå som ungene er i verste hermealderen..?

Helle måne er vel mer et "i all verden", er det ikke? Da bruker jeg f.eks. "hjelpes meg", tror jeg.

Har brukt det når jeg blir f.eks skremt, eller hører noe dumt ja. Bruker fort "helv og fa ja" hehe, når jeg blir sint.

Skrevet

I mitt hus er banning forbudt. Og da mener jeg forbudt.

Men, det kan hende det kommer en gammel regle fra meg og som barna hører (les; lærer utenat).

Så her i huset praktiseres at banning er gørrstygt, bare lavere individer som ikke kan uttrykke seg som banner. Bortsett fra når en ikke kan uttrykke seg pga smerter....

Når jeg har lyst til å banne nå, så tenker jeg på ungene, og jeg sier heller en masse andre ord som ikke har noen mening

Gjest flink du!
Skrevet

Men, det kan hende det kommer en gammel regle fra meg og som barna hører (les; lærer utenat).

Så her i huset praktiseres at banning er gørrstygt, bare lavere individer som ikke kan uttrykke seg som banner. Bortsett fra når en ikke kan uttrykke seg pga smerter....

Når jeg har lyst til å banne nå, så tenker jeg på ungene, og jeg sier heller en masse andre ord som ikke har noen mening

som f.eks fiskeboller?

Annonse

Skrevet

som f.eks fiskeboller?

Du og! Eller herrefoss...

Jeg synes personlig at banning ikke hører hjemme hos barn eller voksne, det høres teit ut...

Hva du vil med dine er din sak.

Skrevet

Jeg tror jeg sier "kjære vene" altfor mye... Og "hallo!" Og "herlighet!"...

Skrevet

Du mener ikke i fullt alvor at du lærer barna dine at alle som banner er laverestående individer?

Skrevet

Du og! Eller herrefoss...

Jeg synes personlig at banning ikke hører hjemme hos barn eller voksne, det høres teit ut...

Hva du vil med dine er din sak.

Jeg synes det er vittig at kraftuttrykk skal omskrives, når det er tydelig hva man mener med det uansett. :) Da er det bedre å forsøke å unngå det helt - og der er det stort potensiale for forbedringer her hjemme, ja.. ;)

Skrevet

Steike min hatt!!!

Ramsalte spekepølser!!!

Syngende tørrfisk!!!

Skrevet

Du mener ikke i fullt alvor at du lærer barna dine at alle som banner er laverestående individer?

jo, er redd for at jeg gjør det!

Når folk banner for hvert annet ord, så er de i mine øyne ikke helt med

Annonse

Skrevet

Kraftuttrykk og kraftuttrykk....

Jeg sier mye "herlighet" og "hallo!". Slår jeg meg er det ofte "pokk.." og "fa..".

Banner praktisk talt aldri. Mannen har et ramstygt uttrykk som kommer når han er sint, men det er så gale at jeg ikke har tenkt å gjengi det her!

:o)

Skrevet

For det første - det het "HÆLLE måne" og det er sånt man sier nåe man rister oppgitt på hodet av noe - ikke som banning.

Jeg ville sagt "menijøssenama" - for samme situasjon,

Ellers sier jeg - som den gode trønderen jeg er;

"men i svarte!"

eller

"hælvette"

eller

"Det va da som faan!"

eller

"hain inn i botkjen!"

eller

"Satan"

og den klassiske:

"DÆVEN!"

Skrevet

Søttan og/eller dæsken, sier jeg når jeg blir irritert.

Skrevet

Jeg banner sjelden. Men når jeg gjør det, så sier jeg nok "FUCK!". Ikke noen liksom-banning :)

Skrevet

Hos meg går det i

FØKK!

Svarte faen!

Hælvete!

Rett og slett.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er nok blandt de som banner grovt.

Faen, faen skjære, faen steike, faen fitte, fitte, helvete, svarte helvete, svarte faen etc.. Så meg er det ikke mange søte omskrivninger å hente fra..;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...