Gå til innhold

Batteri i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor oppbevarer noen batterier i kjøleskap? Varer de lengre da?

Fortsetter under...

Skrevet

Det har jeg lurt på også...

Det høres ulogisk ut. Når det blir kondens, blir det fukt og da er det jo lettere for metall og syre å oksydere.

Kanskje de gjør det fordi de har frukt og grønt med masse anti-oksydanter inni der? He, he.

Skrevet

Alle batterier har en selvutladning, denne prosessen går saktere når det er kaldt, derfor oppbevares de i kjøleksapet.

Det er ikke så dumt skjønner du:-)

Skrevet

Alle batterier har en selvutladning, denne prosessen går saktere når det er kaldt, derfor oppbevares de i kjøleksapet.

Har det med elektroner og magnetisme å gjøre, da? Hm, da må jeg nok finne ut hva som skjer for at jeg skal kunne slå meg til ro med det svaret...

Skrevet

Har det med elektroner og magnetisme å gjøre, da? Hm, da må jeg nok finne ut hva som skjer for at jeg skal kunne slå meg til ro med det svaret...

Det er riktig, elektronene beveger seg saktere:-)

Skrevet

Det er riktig, elektronene beveger seg saktere:-)

Men hvorfor gjør de det? Og hvilken rolle spiller batterisyre i dette tilfellet om det har noen mening i det hele tatt?

Annonse

Skrevet

Men hvorfor gjør de det? Og hvilken rolle spiller batterisyre i dette tilfellet om det har noen mening i det hele tatt?

Til og med du ville beveget deg saktere i et kjøleskap dag ut og dag inn .)

Skrevet

Alt kryper sammen ved kulde og alt uvider seg ved varme. Alt beveger seg lettere i varmen.

Batterisyre er ikke stort annet enn ett medie for at ladningene skal bevege seg raskere, altså frigjøre effekt.

Skrevet

Takk for svaret, da havner også mine batteri i kjøleskapet :)

Skrevet

Det har jeg lurt på også...

Det høres ulogisk ut. Når det blir kondens, blir det fukt og da er det jo lettere for metall og syre å oksydere.

Kanskje de gjør det fordi de har frukt og grønt med masse anti-oksydanter inni der? He, he.

Jeg visste ikke engang at det var vanlig før jeg så det hos noen. Har aldri tenkt på det engang jeg.

Skrevet

Takk for svaret, da havner også mine batteri i kjøleskapet :)

Ikke dumt det, men husk at de er litt "trege" til de har nådd romtemperatur:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...