Gjest Katteelsker Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Familien vår har i lengre tid ønsket seg et kjæledyr, helst en (ute)katt. Jeg (mor) har tidligere reagert sterkt på hetterotte, men har ikke fått påvist noen allergi for andre ting - hverken prikk test eller blodprøver gir noe utslag. Rotteallergien ga seg utslag i øye, nese og pusteproblemer, og vi måtte gi bort rottene til ungenes store fortvilelse. Er det veldig sannsynlig at jeg vil utvikle allergi mot andre dyr også, eller er rotter spesielt allergene? Jeg har vokst opp med hunder uten problemer, og kan omgås katter pr. i dag uten problem men dette skjer jo sporadisk. Hverken min mann eller barna (2, 5, 8 år) har noen symptomer på allergi men er aldri blitt testet, er dette noe man eventuelt bør gjøre før anskaffelse ? Hvilke tester er i såfall best egnet ? Jeg vet jo selvsagt at man aldri har noen garanti mot allergiutvikling, men synes kanskje det kan være greit å forsøke å få noen indikasjoner på om det kan gå bra... Er det noen som har erfaring med tilsvarende problemstillinger, og som har gode råd eller anbefalinger å komme med ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245471-noen-som-har-erfaring-med-dyreallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zupernova Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg husker ikke hvor, men leste/hørte at katter er de dyrene som er mest allergifremkallende. Jeg har selv pollenallergi, og har etter å ha fått svigerfamilie med katt fått svakt utslag på dette på allergitest(blodprøve), slår ikke ut på annet, var veldig svakt utslag, men legen ga meg likevel tabletter som jeg må ta to av hver gang vi skal på besøk til svigerfamilie, for hvis ikke kan allergien utvikle seg til en sterk allergi..så vi kommer i hvert fall ikke til å skaffe oss katt..bedre uten enn å bli veldig syk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245471-noen-som-har-erfaring-med-dyreallergi/#findComment-1931302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.