Gå til innhold

Noen som har erfaring med dyreallergi?

Anbefalte innlegg

Gjest Katteelsker

Familien vår har i lengre tid ønsket seg et kjæledyr, helst en (ute)katt. Jeg (mor) har tidligere reagert sterkt på hetterotte, men har ikke fått påvist noen allergi for andre ting - hverken prikk test eller blodprøver gir noe utslag. Rotteallergien ga seg utslag i øye, nese og pusteproblemer, og vi måtte gi bort rottene til ungenes store fortvilelse. Er det veldig sannsynlig at jeg vil utvikle allergi mot andre dyr også, eller er rotter spesielt allergene? Jeg har vokst opp med hunder uten problemer, og kan omgås katter pr. i dag uten problem men dette skjer jo sporadisk. Hverken min mann eller barna (2, 5, 8 år) har noen symptomer på allergi men er aldri blitt testet, er dette noe man eventuelt bør gjøre før anskaffelse ? Hvilke tester er i såfall best egnet ? Jeg vet jo selvsagt at man aldri har noen garanti mot allergiutvikling, men synes kanskje det kan være greit å forsøke å få noen indikasjoner på om det kan gå bra... Er det noen som har erfaring med tilsvarende problemstillinger, og som har gode råd eller anbefalinger å komme med ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245471-noen-som-har-erfaring-med-dyreallergi/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg husker ikke hvor, men leste/hørte at katter er de dyrene som er mest allergifremkallende. Jeg har selv pollenallergi, og har etter å ha fått svigerfamilie med katt fått svakt utslag på dette på allergitest(blodprøve), slår ikke ut på annet, var veldig svakt utslag, men legen ga meg likevel tabletter som jeg må ta to av hver gang vi skal på besøk til svigerfamilie, for hvis ikke kan allergien utvikle seg til en sterk allergi..så vi kommer i hvert fall ikke til å skaffe oss katt..bedre uten enn å bli veldig syk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...