Mrs. Wallace Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Vi har sånne stygge baderomsplater bak badekaret. De har sikkert vært hvite engang, men med tiden har de antatt en ekkel, gulaktig farge. Hvordan er det egentlig å male sånt? Vil gjerne gi badet en liten ansiktsløftning, men har ikke verken tid eller penger til den helt store oppussingen, så noe flislegging blir det neppe med det første. 0 Siter
KaVa Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville spurt hos en malermester. Slike plater er som regel ekstremt glatte, og det kan nok være veldig vanskelig å få noe til å feste seg. Mitt råtips, dersom det går an, er følgende: 1: Vask veggen med salmiakk 2: Puss over veggen med fint sanspapir. 3: Vask over med salmiakk igjen 4. grunn med oljebasert heftegrunn 5: Mal med oljebasert maling. --------------------- Eller riv ned platene og sett opp nye..... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 KaVa skrev (På 12.9.2006 den 10.08): Jeg ville spurt hos en malermester. Slike plater er som regel ekstremt glatte, og det kan nok være veldig vanskelig å få noe til å feste seg. Mitt råtips, dersom det går an, er følgende: 1: Vask veggen med salmiakk 2: Puss over veggen med fint sanspapir. 3: Vask over med salmiakk igjen 4. grunn med oljebasert heftegrunn 5: Mal med oljebasert maling. --------------------- Eller riv ned platene og sett opp nye..... Hmmm, ja - blir det for mye jobb, er det kanskje greit å sette opp nye? Får sjekke litt rundt. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.