Gjest Park Esc Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Er det noen her som forstår dette avsnittet, og som kan hjelpe meg å skrive det på en litt mer lettfattelig måte? Jeg får liksom ikke helt tak i hva de tre forutsetningene egentlig går ut på: "Troen på, at mediene hadde stor og direkte effekt, bygde på tre forutsetninger: For det første at det moderne samfunnet var splittet, og at dette var negativt; for det andre at mediene kunne være et slags sosialt lim, som kunne "binde" enkeltindividene sammen i en borgelig offentlighet, som var hevet over samfunnet. Og til slutt det tredje, at mediene overførte budskapet fra avsender til mottakerne, som ved hjelp av deres biologiske beredskap "afkodede budskaberne" (teksten er på dansk!) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Mediene hadde stor og direkte effekt. Troen på dette bygde på tre forutsetninger 1) Det moderne samfunn var splittet. Dette var negativt. 2) Mediene kunne fungere som et sosialt lim. De bandt enkeltindividene sammen i en borgelig offentlighet. Denne var hevet over samfunnet. 3) Mediene overførte budskapet fra avsender til mottakerne. Mottakerne avkodet derved budskapet fra media, ved hjelp av en innebygd (biologisk) beredskap ..vet ikke om dette var noen hjelp i det heletatt men 0 Siter
Gjest Park Esc Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Mediene hadde stor og direkte effekt. Troen på dette bygde på tre forutsetninger 1) Det moderne samfunn var splittet. Dette var negativt. 2) Mediene kunne fungere som et sosialt lim. De bandt enkeltindividene sammen i en borgelig offentlighet. Denne var hevet over samfunnet. 3) Mediene overførte budskapet fra avsender til mottakerne. Mottakerne avkodet derved budskapet fra media, ved hjelp av en innebygd (biologisk) beredskap ..vet ikke om dette var noen hjelp i det heletatt men Hei! Takk for svar - det ble litt enklere å forstå nå :-) Men jeg skulle gjerne ha hatt det fortkortet og omformulert litt også (så det kunne ramses opp nærmest i en setning, med "mine" ord!). 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Hei! Takk for svar - det ble litt enklere å forstå nå :-) Men jeg skulle gjerne ha hatt det fortkortet og omformulert litt også (så det kunne ramses opp nærmest i en setning, med "mine" ord!). blir litt verre det ja..må dessverre sette meg med lekser lykke til! 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Hei! Takk for svar - det ble litt enklere å forstå nå :-) Men jeg skulle gjerne ha hatt det fortkortet og omformulert litt også (så det kunne ramses opp nærmest i en setning, med "mine" ord!). kremt...veldig tydelig at jeg utsetter skolearbeidet nå eller... Det moderne samfunn var splittet, noe som ikke var ønskelig. Ved hjelp av media ble derimot samfunnet bundet sammen til en enhet, hevet over samfunnet. Ved hjelp av en innebygd beredskap hos mottakerne ble budskapet fra media(sender) avkodet. 0 Siter
Gjest Park Esc Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 kremt...veldig tydelig at jeg utsetter skolearbeidet nå eller... Det moderne samfunn var splittet, noe som ikke var ønskelig. Ved hjelp av media ble derimot samfunnet bundet sammen til en enhet, hevet over samfunnet. Ved hjelp av en innebygd beredskap hos mottakerne ble budskapet fra media(sender) avkodet. Skolearbeid er til for å utsettes i det lengste! ;-) Hmm...det begynner kanskje å nærme seg noe nå. Men min setning begynner med: "De tre forutsetningene som lå til grunn for dette synet var.....blabla. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.