Gå til innhold

Student og gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen
Skrevet

hei,

jeg har nettopp begynt å studere. Videre utdanning for to år. Vips, så er jeg visst gravid - litt tidligere enn planlagt, men vi er kjempeglade.

Nå lurer jeg....er det ikke slik at når man er student og gravid så er det en del fordeler? kan noen fortelle meg om dette?

er det slik fortsatt at studielån kan bli omgjort til stipend dersom jeg består? Og hva med den tiden jeg føder, får man fritak på høgskolen til å være borte noen uker, eller må jeg da avbryte studiet og begynne helt på nytt? Jeg kan jo etterhvert, når barnet er født, ta henne med meg på skolen....

Noen som har info om dette? På forhånd takk.

Skrevet

Om du har blitt gravid nå, så regner jeg nesten med at du har termin i juni neste år engang, og da er man stort sett ferdig med eksamener o.l

Hadde en venninne som gikk gravid og skulle føde i eksamens perioden, hun skrev bachlor oppgave, hadde eksamener, og avsluttet året med glans uten å ta seg fri. Hun hadde i tillegg 2 unger fra før, hunder, hester og et stort hjem å ta vare på.

Gjest Helledussen
Skrevet

Om du har blitt gravid nå, så regner jeg nesten med at du har termin i juni neste år engang, og da er man stort sett ferdig med eksamener o.l

Hadde en venninne som gikk gravid og skulle føde i eksamens perioden, hun skrev bachlor oppgave, hadde eksamener, og avsluttet året med glans uten å ta seg fri. Hun hadde i tillegg 2 unger fra før, hunder, hester og et stort hjem å ta vare på.

Er noen måneder på vei....Jeg vet det blir en jente nemlig ;-) Så termin er i februar....

Kult å høre om venninna di!

Skrevet

Hvordan det er med høyskolen og fravær må du spørre høyskolen om.

Når du får barn under utdanningen, gis hele støtten som stipend fra tre uker før fødselen og ca. et år fremover, dette unsett om du tar barselspermisjon eller ikke. På en måte kan man si det lønner seg å få barn. Du få i hvertfall mindre i lån. :-)

Har du ingen inntekt ved siden av studiene, får du engangsstønad.

Du kan lese alt om det på http://www.lanekassen.no

Skrevet

Hvordan det er med høyskolen og fravær må du spørre høyskolen om.

Når du får barn under utdanningen, gis hele støtten som stipend fra tre uker før fødselen og ca. et år fremover, dette unsett om du tar barselspermisjon eller ikke. På en måte kan man si det lønner seg å få barn. Du få i hvertfall mindre i lån. :-)

Har du ingen inntekt ved siden av studiene, får du engangsstønad.

Du kan lese alt om det på http://www.lanekassen.no

Skrevet

Er noen måneder på vei....Jeg vet det blir en jente nemlig ;-) Så termin er i februar....

Kult å høre om venninna di!

oki, februar:)

Du får garrantert tid til å føde:P skulle bare mangle liksom, men det er jo ikke midt oppi eksamens tid heller:)

Og på høyskole så teller de ikke dager sånn som på videregående;) Takk o lov:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...