Gå til innhold

Svare på sms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om folk som ikke svarer på sms? De svarer kun på spørsmål de "liker".. hvis det er noe de ikke vil, f.eks. blir du med ut i helga? Så svarer de ikke. men spør du hvordan går det? Jo her går det bra. jeg synes det er litt uhøflig å ikke svare på sms da. blir jo ikke sur om vedkommende sier nei, er bedre det enn å ikke svare.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg svarer på sms hvis det er direkte spørsmål, synes det er ganske uhøflig å ikke gi en eller annen respons da.

Hvis det er sånne kjede-sms gidder jeg ikke å svare på dem. Kanskje bare "god helg til deg også" hvis det passer sånn.

Når det er sagt, så -har- det hendt at jeg har drøyet å svare på smser til det er for sent til å være med på den aktuelle tingen senderen spør om, sier da at jeg ikke har sett meldingen før nå. :P

Gjest folkeskikk
Skrevet

Jeg svarer alltid på sms, har en venninne (bor langt fra hverandre) jeg har hatt sporadisk kontakt med i mange år, for 2 år siden sluttet hun plutserlig å svare på mine sms`er. (Hørte via via at hun hadde litt psykiske problemer.)

I sommer ringte hun plutserlig til meg, som om vi hadde hatt kontakt hele tiden. Etter dette både ringte jeg og sendte henne sms`er, men så gjentok det seg at hun ikke svarte på mine sms`er ....

Så nå har jeg bestemt meg, sånt noe gidder jeg ikke .... for så mye jobb er det ikke å svare meg, vil hun holde kontakt med meg må jeg kunne "forlange" et svar iallefall. Så nå får det være fra min side.

Jeg mener at det er normal FOLKESKIKK å svare når noen "piper" på meg. Jeg "svarer" forøvrig ikke når det er kjedesms`er, vitser o.l. som kommer.

Skrevet

Det er noe av det mest irriterende jeg kan tenke meg.

Man bruker tross alt penger på å sende en melding, og når man må sende flere fordi folk ikke svarer, så ender det med stor irritasjon.

Skrevet

Folk som ikke svarer på sms slutter jeg å sende sms til, og jeg svarer heller ikke hvis de sender meg.

"......................................."

Skrevet

Hvis det er et spørsmål (eller tydelig på annet vis at senderen ønsker svar) så svarer jeg alltid.

Har ei venninne som er helt håpløs på området, som regel unnskylder hun seg med at telefonen var tom for strøm, gjenglemt i bilen (i tre dager) uten dekning osv osv. Eller noe helt annet.

For et par uker siden ble jeg skikkelig irritert da det (for n'te gang) ikke kom noe svar da jeg spurte henne om hun ville bli med på kafè. To dager sendte jeg henne en ny SMS (barnslig som jeg er) der jeg skrev "Gjett hvem som er gravid?" Plutselig strømmet det på med gode gjetninger, deriblant meg selv ;-)

Hun kom innom dagen etterpå og lurte på hvem som var den heldige, og jeg sa som sant var: "Aner ikke, sikkert mange! Sendte den bare for å sjekke om mobilen din funker!"

Skal si hun ble flat... :-D

Skrevet

Nå føler jeg meg litt truffet, for jeg kan være dårlig til å svare på SMS. På direkte spørsmål om jeg skal være med på noe, så svarer jeg alltid så fort jeg kan. Jeg sitter ofte i andre enden og vet hvor frustrerende det er å planlegge noe uten ordentlige tilbakemeldinger.

Ellers så hender det jeg får SMS fra venner hvor det ikke er spørsmål om noe, bare forteller om noe som hendte eller lignende. Da skjer det ofte jeg ikke svarer. Kanskje litt dårlig gjort, men jeg hater å "tazte" :P

Skrevet

Tidligere ble jeg fryktelig skuffa over folk som ikke svarte på SMS eller var ekstremt trege. Synes det var uhøflig av dem.

Men nå må jeg innrømme at jeg synder selv innimellom. Ikke ofte, men pga mye å gjøre på jobben og litt stress generelt, har liksom hjernen min skrumpa litt... :-) Klarer ikke holde styr på så mye så før.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvis det er et spørsmål (eller tydelig på annet vis at senderen ønsker svar) så svarer jeg alltid.

Har ei venninne som er helt håpløs på området, som regel unnskylder hun seg med at telefonen var tom for strøm, gjenglemt i bilen (i tre dager) uten dekning osv osv. Eller noe helt annet.

For et par uker siden ble jeg skikkelig irritert da det (for n'te gang) ikke kom noe svar da jeg spurte henne om hun ville bli med på kafè. To dager sendte jeg henne en ny SMS (barnslig som jeg er) der jeg skrev "Gjett hvem som er gravid?" Plutselig strømmet det på med gode gjetninger, deriblant meg selv ;-)

Hun kom innom dagen etterpå og lurte på hvem som var den heldige, og jeg sa som sant var: "Aner ikke, sikkert mange! Sendte den bare for å sjekke om mobilen din funker!"

Skal si hun ble flat... :-D

Haha, den var god! :D

Skrevet

Jeg svarer alltid, men det er ikke alltid jeg svarer med det samme.

Jeg syns det er mer uhøflig av folk å forvente at andre skal være tilgjengelig 24/7 bare fordi man har en mobil. Hvis det er noe som haster så går det an å ringe, både på mobilen og hustelefon.

Hvis jeg har behov for fred og ro så føler jeg meg ikke forpliktet til å svare på en sms med én gang jeg får en.

Skrevet

Jeg svarer alltid, men det er ikke alltid jeg svarer med det samme.

Jeg syns det er mer uhøflig av folk å forvente at andre skal være tilgjengelig 24/7 bare fordi man har en mobil. Hvis det er noe som haster så går det an å ringe, både på mobilen og hustelefon.

Hvis jeg har behov for fred og ro så føler jeg meg ikke forpliktet til å svare på en sms med én gang jeg får en.

Enig.

Skrevet

Mange som er irritert på meg da skjønner jeg. Si meg, er det helt gått ut på dato å RINGE? Ikke bestandig jeg hører når det kommer en melding, mobilen ligger i veska, eller jeg er ute i hagen for eksempel og mobilen ligger inne, eller den er avslått. Kan gå timer før jeg sjekker mobilen. Hvis det er så fordømt viktig for folk å få svar så kan de ringe i stedet for å irritere seg over ikke å få svar.

Skrevet

Det er noe av det mest irriterende jeg kan tenke meg.

Man bruker tross alt penger på å sende en melding, og når man må sende flere fordi folk ikke svarer, så ender det med stor irritasjon.

"Man bruker tross alt penger på å sende en melding"

Ja, og forventer at andre skal bruke penger på å svare.

Skrevet

Haha, den var god! :D

Joda, og hun tok det ganske pent :o)

Men det er vel neppe bedring i sikte, er jeg stygt redd for...

Skrevet

Mange som er irritert på meg da skjønner jeg. Si meg, er det helt gått ut på dato å RINGE? Ikke bestandig jeg hører når det kommer en melding, mobilen ligger i veska, eller jeg er ute i hagen for eksempel og mobilen ligger inne, eller den er avslått. Kan gå timer før jeg sjekker mobilen. Hvis det er så fordømt viktig for folk å få svar så kan de ringe i stedet for å irritere seg over ikke å få svar.

Helt enig med deg. Hvorfor kan ikke folk RINGE dersom det er så viktig å få tilbakemelding?

Jeg gidder ikke å bruke en kalori på å knote ned svar på tekstmelding - da ringer jeg istedet.

Finnes det noe mer irriterende enn å være sammen med et menneske som ustoppelig skal svare på mottatte tekstmeldinger...? Ikke mye i alle fall.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Joda, og hun tok det ganske pent :o)

Men det er vel neppe bedring i sikte, er jeg stygt redd for...

Nei, enkelte personer er kroniske...

Skrevet

Enig.

Jeg også.

Ikke alltid jeg har lyst til å snakke i telefonen heller om den skulle ringe. I slike tilfeller lar jeg enkelt og greit være å svare. Syns ikke det er det minste uhøflig, faktisk.

Skrevet

Vel jeg har ikke problemer med at det går flere timer før svar, eller et par dager.

men å ikke få svar i det hele tatt, DET er dårlig.

Skrevet

Jeg er selv god til å svare på sms. Men det er ikke alltid jeg har muligheten til å svare umiddelbart, og da kan svaret drøye.

Folk som ikke svarer meg slutter jeg å sende til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...