Gjest hutrer og fryser Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 I tilfelle, hvem og hvordan er det avgjørelsen tas om når varmen skal skrus av på forsommeren og skrus på om høsten? Her er det et styre på 3 personer, eller i praksis kun styrets leder, som bestemmer når han finner det for godt å skru på varmen. Selv om flere klager og ber at det skrus på, gjør han ikke dette. Ikke før han selv syns det er for kaldt. Han har ingen bestemte regler å gå etter her. Han sier at folk får bruke elektriske løse ovner i overgangsperiodene. Det er bare at 1) strøm er dyrt 2) slike ovner er brannfarlige, især med småbarn i huset 3) man må ha ganske mange slike løse ovner for å få det tilstrekkelig varmt 4) de gir ikke samme jevne varme som sentralvarmen. Så jeg bare lurer på: Hvilke retningslinjer følger andre borettslag/sameier når det gjelder sentralfyringen? Et spørsmål til: To av de som bor her, er forresten bare leietakere (leier langtids av de som eier leiligheten). Da disse klagde, fikk de bare et surt brev tilbake om at de ikke hadde noe de skulle ha sagt, og at all kontakt med styret må gå via eierne av leilighetene. Hva syns dere om dette? 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Er styret valgt på livstid? Hvis beboerne samlet sender en klage på dette må vel styret ta det til etterretning? 0 Siter
Gjest katapulko Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Jeg er vaktmester i et blokkompleks. Jeg har ordnet det slik at blir jeg bestukket på rette måten, åpner jeg kranene. 0 Siter
Gjest velg nytt styre Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Vi har et hyggelig styre, som velges på generalforsamling hvert annet år, (så hvis det ikke hadde vært hyggelig, hadde vi aldri valgt de samme en gang til). De som ikke stiller til valg, kan ikke klage.. Vi har det også slik at vi oppfordres til å bruke elektrisk i en kort overgansfase, nesten alltid er det kaldt en liten stund for så å bli mildt igjen, klarer vi oss over denne kneiken, sparer sameiet mange tusen i fyringsutgifter, og slipper å sette opp husleien. Det er som regel bare badet som blir kaldt i overgangstiden, så der har de fleste montert en stråleovn som brukes i denne perioden. Noen saker bør gå gjennom eierne, andre saker kan selvsagt gå fra leitaker rett til styret. Uansett skal styret svare høflig, når de henviser leietaker til å gå gjennom sin utleier. 0 Siter
Gjest hutrer og fryser Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Vi har et hyggelig styre, som velges på generalforsamling hvert annet år, (så hvis det ikke hadde vært hyggelig, hadde vi aldri valgt de samme en gang til). De som ikke stiller til valg, kan ikke klage.. Vi har det også slik at vi oppfordres til å bruke elektrisk i en kort overgansfase, nesten alltid er det kaldt en liten stund for så å bli mildt igjen, klarer vi oss over denne kneiken, sparer sameiet mange tusen i fyringsutgifter, og slipper å sette opp husleien. Det er som regel bare badet som blir kaldt i overgangstiden, så der har de fleste montert en stråleovn som brukes i denne perioden. Noen saker bør gå gjennom eierne, andre saker kan selvsagt gå fra leitaker rett til styret. Uansett skal styret svare høflig, når de henviser leietaker til å gå gjennom sin utleier. Men hvordan bestemmer de når det skal skrus på? Er det etter så og så mange netter med kuldegrader, eller er det etter en viss dato? Hva er vanlig? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Jeg har bodd to steder med sentralfyr og begge stedene bli varmen satt på 1. oktober. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.