niple Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har slitt med halsen siden 2004, da jeg var øm i svelget i nesten 1 år. Etter dette har jeg vært plaget av slimdannelser og propper i halsen, en variert meny som jeg har vært nødt til å harke opp. Det er spesielt ille på morgenen, da er også spyttet gult og skummende, og smaken er sur (belegg i hele munnen). Det har blitt mindre propper etterhvert, og ikke ømt i svelget lenger. Men slim og øvrige problemer vedvarer. Jeg har vært hos spesialist 3 ganger i denne tiden, men jeg har kun blitt rådet til å spise zink og c-vitaminer (normale små mandler, noen røde lymfestrenger). Jeg har også forsøkt en del homeopatiske kurer, men ingenting har fjernet problemet. Bekymringen tiltar når jeg også noen dager spytter utvannet blod. Spesialisten hadde ingen forslag til dette, annet enn at det måtte være blødninger i tannkjøttet. (Jeg vet det ikke er det. Jeg er nøye med tanntråd og hygiene.) Det er ikke mengder, men det kommer uten at jeg har provosert frem noe. Jeg er i perioder litt hoven i gommene/sidene i munnen, og har innimellom noen hvitsår, men dette er ikke noe stort problem. Har prøvd å skylle med munnvann, det har liten effekt. Litt tett i nesa, som alle er, men er ellers frisk. Jeg trener og har overskudd. Jeg spiser en god del antioksydanter og omega3 pga leddproblemer, skulle tro dette har positiv effekt for hele kroppen. Kan noen hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245581-vedvarende-halsproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Høres ut som du har vært grundig utredet. Mitt råd vil være en periode å prøve å slutte å harke/hoste, for å la slimhinnene mest mulig i fred. Endel av belegget dannes som forsvar mot såre slimhinner; en ond sirkel. Prøv å skylle med saltvann gjennom nesen og ut av munnen minst 2 g daglig; uten å harke for mye. Kjøp f.eks et "nesehorn" på apoteket. Kanskje må du lære deg å leve med plagen. Be eventuelt tannlegen din om å sjekke slimhinnene dersom hvitlige slimhinneforandringer blir vedvarende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245581-vedvarende-halsproblemer/#findComment-1917860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.