Gå til innhold

Hva synes du om IKEA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du fornøyd med kvaliteten, hvis ikke hva er du ikke fornøyd med? Hvis ja begrunn det også.

Hva synes du er bra med IKEA møblene/tingene? Stilen, at det er så billig? Etc etc...

Skrevet

Jeg liker godt IKEA, jeg syns stort sett kvaliteten på det jeg har kjøpt har vært bra. Vi har dessuten kjøkken fra IKEA, veldig bra løsninger å velge mellom syns jeg, og kvaliteten er det ingenting å si på. Syns også IKEA har en stil som passer meg bra, dessuten er jo prisene uslåelige.

Det er tre ulemper med IKEA: 1. Hver gang man skal inn og handle der, er det stapp fullt av folk, og jeg kan aldri ha med mannen min dit, for vi begynner alltid å krangle.

2. Alt man kjøper er flatpakket. Ny runde med krangling når møblene skal skrus sammen, særlig hvis det mangler en skru eller to.. (men jeg har funnet løsningen, jeg har øl på lur i kjøleskapet.)

3. Uansett hva du kjøper der vil du risikere å støte på det samme møblet hos f.eks naboen.. Alt er masseprodusert og ingenting er unikt. Jeg syns ikke det er noe problem jeg da. Det gjør ingenting for meg om naboen har samme kommode som meg så lenge jeg er fornøyd med den :o)

Skrevet

Ikea suger.

Jeg har kjøpt to kommoder der, på begge to har bånn falt ut av skuffene.

Har tilogmed prøvd å limt de på plass med det duger bare ikke.

Kjøpte gåsedun puter der, de er ufattelig vonde, kan ikke forstå at det er gåsedun, har gåsedun dyner fra ett annet sted, og de er herlige..

Eneste jeg er halvveis fornøyd med er ei sånn svæææær gryte, og noen plastikk bokser.

Skrevet

Jeg jobber jo der, så jeg er ikke så veldig objektiv. Vi har masse Ikea ting i leiligheten. Hadde jeg skulle hatt nytt kjøkken hadde jeg kjøpt det på Ikea. Garderobe hadde jeg også kjøpt der om jeg skulle kjøpe nytt.

Men, hvis du er ute etter noe som varer hadde jeg styrt unna ekstremt billige bord som lack osv.

Ellers har jo "alle" ting fra Ikea, så det du kjøper er jo ikke spesielt unikt. Men det går jo an å kombinere med andre ting.

Ellers sjekker jeg alltid billigkroken, har funnet mye bra der. Jeg prøver å styre unna å kjøpe for mye nips eller impulskjøp.

Skrevet

Bra kvalitet til en grei penge.

Liker prisnivået, stilen kan være så som så. Men man finner stort sett noe som passer inn uansett hva slags hjem man har.

Skrevet

Jeg jobber jo der, så jeg er ikke så veldig objektiv. Vi har masse Ikea ting i leiligheten. Hadde jeg skulle hatt nytt kjøkken hadde jeg kjøpt det på Ikea. Garderobe hadde jeg også kjøpt der om jeg skulle kjøpe nytt.

Men, hvis du er ute etter noe som varer hadde jeg styrt unna ekstremt billige bord som lack osv.

Ellers har jo "alle" ting fra Ikea, så det du kjøper er jo ikke spesielt unikt. Men det går jo an å kombinere med andre ting.

Ellers sjekker jeg alltid billigkroken, har funnet mye bra der. Jeg prøver å styre unna å kjøpe for mye nips eller impulskjøp.

Hvis du kjøper garderobe, ikke kjøp med skuffer iallefall!

Skrevet

Kvaliteten på det jeg har kjøpt til nå har vært bra. Et greit alternativ når en ikke alltid har så mye penger.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med det meste vi har kjøpt der, men har ikke kjøpt så mange store ting - annet enn kjøkkenet. Det ser også ut til å være superbra, vi er iallefall fornøyde så langt. (Har blitt noen banneord under monteringen selvsagt, men det er ikke IKEA sin feil...)

De få tingene jeg ikke har vært fornøyd med er sånn skjøteledning med mange uttak (gikk istykker første gang vi brukte den) og et par lamper som virkelig ikke har vært holdbare. Har også hørt at blandebatteri fra IKEA ikke er særlig suksess.

Jeg syns absolutt et ikea-hjem kan være stilig, og det hadde passet meg veldig bra. Men så er jeg ikke den eneste som bestemmer her i huset, så vi har kjøpt møbler andre steder. Har tenkt å se om vi finner kjøkkenbord+stoler på IKEA da.

Skrevet

Jeg har delte erfaringer med IKEA.

Sånn dill som servietter, visper, fat, glass osv er jeg storfan av!

Noen møbler liker jeg, har kommoder, dog ikke av de billigste, noen cd/dvd-hyller, og er fornøyd.

Sambo sier at det aller viktigste er monteringen, bruk gjerne flere skruer/spikrer, så holder det sammen.

En del ting liker jeg ikke på IKEA, ser billig ut, og ser ikke ut som kvalitet. Men man får jo hva man betaler for. Lamper o.l har jeg valgt og kjøpe bedre kvalitet.

Men, jeg hater å handle der, det blir for stort for meg. Så jeg sender sambo istedenfor :o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ok. Fornøyd med skoskapene. Har to stk i gangen, og de holder orden på skotøyet.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med det meste vi har kjøpt der, men har ikke kjøpt så mange store ting - annet enn kjøkkenet. Det ser også ut til å være superbra, vi er iallefall fornøyde så langt. (Har blitt noen banneord under monteringen selvsagt, men det er ikke IKEA sin feil...)

De få tingene jeg ikke har vært fornøyd med er sånn skjøteledning med mange uttak (gikk istykker første gang vi brukte den) og et par lamper som virkelig ikke har vært holdbare. Har også hørt at blandebatteri fra IKEA ikke er særlig suksess.

Jeg syns absolutt et ikea-hjem kan være stilig, og det hadde passet meg veldig bra. Men så er jeg ikke den eneste som bestemmer her i huset, så vi har kjøpt møbler andre steder. Har tenkt å se om vi finner kjøkkenbord+stoler på IKEA da.

Jeg kjenner flere som er veldig fornøyde med sitt IKEA-kjøkken :o)

Eller dvs si de er fornøyd etter monteringen, den kan være noe herk ;-)

Skrevet

Vu har kombinert IKEA-ting med andre møbler og ting og tang med stort hell. :o)

Blir ikke som en side i IKEA-katalogen, men overkommelig på pris, og mer vår egen stil.

Skrevet

Jeg kjenner flere som er veldig fornøyde med sitt IKEA-kjøkken :o)

Eller dvs si de er fornøyd etter monteringen, den kan være noe herk ;-)

Følger man anvisningen er monteringen helt uproblematisk. :o)

Skrevet

Følger man anvisningen er monteringen helt uproblematisk. :o)

Alle er ikke like flinke som deg ;-)

Jeg for min del sliter med bruksanvisninger, de vil bare ikke samarbeide med meg. Men det er helt og holdent bruksanvisningen sin feil! *host*

Gjest Stressende stort
Skrevet

Ikea virker som fast oppholdssted for alle pakistanerfamilier. De bor der hele dagene, spiser på kafeen og ungene leker timesvis i butikken. Som om de bevisst har dratt dit for å henge der hele dagen.

Ikke noe ehmm....galt i det altså, bare noe vi har lagt merke til de siste åra,

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er fornøyd med tingene jeg har kjøpt på IKEA. Har en cd-hylle, et tv-møbel og noen lamper. Pluss forskjellig løsøre jeg har kjøpt i småting-avdelingen. :)

Det verste med IKEA er at det nesten er umulig å gå gjennom butikken uten å kjøpe ett eller annet. ;)

Synes ikke det er så mye folk der heller, velger bevisst tider hvor det ikke er stappa med folk hvis jeg skal dit.

Skrevet

Jeg liker IKEA. Jeg synes mange av møblene er fine. Kvaliteten er helt grei, ikke noe dårligere enn mye annet man får kjøpt til en MYE høyere pris.

Jeg liker prisene på IKEA også.

DEt jeg ikke liker er at man går inn med en handleliste, og så kommer man ut med minst dobbelt så mye...

Skrevet

Jeg liker IKEA. Jeg synes mange av møblene er fine. Kvaliteten er helt grei, ikke noe dårligere enn mye annet man får kjøpt til en MYE høyere pris.

Jeg liker prisene på IKEA også.

DEt jeg ikke liker er at man går inn med en handleliste, og så kommer man ut med minst dobbelt så mye...

IKEA er helt greit, masse fint og billig der. Liker spesielt barneavdelingen. Det jeg ikke helt liker der er sofaene.

Skrevet

Sofaene synes jeg har en tendens til å synke fort sammen, ellers er kvaliteten der like god som i andre ikke-design-møbelbutikker.

Jeg liker også en del av ratteriene de har der, fordi de er billige, og like fine som det man kan kjøpe andre steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...