Gå til innhold

Hva tenker du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig jeg formulerte meg litt klønete her altså; jeg mente selvsagt ordene sett i en sammenheng. Hva gjør såpeserien "Hotel Cæsar" til populærkultur? Og hva _er_ populærkultur i dine øyne?

kakki1365380609
Skrevet

Det er mulig jeg formulerte meg litt klønete her altså; jeg mente selvsagt ordene sett i en sammenheng. Hva gjør såpeserien "Hotel Cæsar" til populærkultur? Og hva _er_ populærkultur i dine øyne?

:o) trenger du hjelp til en eller annen oppgave nå? Jeg har aldri sett en eneste episode av Hotell Cæsar", men antar den fenger fordi den har alt av mulige hendelser og personkarakterer.

Skrevet

Hotel Cæsar - at jeg blir småkvalm.

Populærkultur - nedsettende uttrykk brukt av kultureliten

Skrevet

Når du sier Hotel Cæsar tenker jeg at jeg er glad jeg ikke ser på det.

Når du sier populærkultur tenker jeg Dagbladet.

Skrevet

Populærkultur er kultur som blir likt av massene, i motsetning til det som blir likt av den "fine kultureliten".

Hotel Cæsar er et perfekt eksempel på populærkultur. Det samme er Big Brother.

Skrevet

Populærkultur er vel noe som blir likt av mange, noe som er lettfordøyelig, som Hotel Cæsar. Når jeg tenker på Hotel Cæsar, tenker jeg at jeg er glad jeg er ferdig med å følge med på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...