Gå til innhold

Min far er så rasistisk!! :(

Anbefalte innlegg

Gjest provosert songbirdy
Skrevet

Han er passert de 60 og har alltid hatt et horn i siden til alle utlendinger, særlig arabere og afrikanere. I yngre dager var seilte han utenriks i mange år, og synet hans på fargede kommer derfra. Han mener "de" (skjærer omtrent alle over en kam) er late og upålitelige. Stjeler som ravner, voldtar og snylter på statskassa.

Det provoserer meg noe så inni granskauen at han er så rasistisk!! Han har en svoger som er likedan, og de fyrer hverandre opp, så det baller bare på seg.

Han kjenner ingen utlendinger EGENTLIG, men har de siste årene jobbet sporadisk sammen med en og annen. Da har det vært HELT greit, fordi "han er en skikkelig kar og arbeider bra". Det er bra han kan nyansere litt innimellom men han faller lett tilbake til gamle vaner når det er lenge mellom hver gang han har nærkontakt med en hyggelig innvandrer.

I går fortalte han meg (av uviss grunn) at han hadde gått bort til "et sotrør" i bassenget i syden et annet år og PISSET I VANNET LIKE VED HAN!!! Bare fordi han var mørkhudet!!

Jeg ble så forbanna at jeg ble helt kvalm. Nå syns jeg hele fyren har nådd et nytt gubbete lavmål!!!!! Fortalte han selvsagt hva jeg mente, men han holdt på å le seg i hjel av sin egen "morsomme" handling...

FY FAEN!!!!!! Hva gjør jeg med denne idioten!??!?!

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

12

• keinstein

8

• morsan

5

• Dory

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff, det var leit å høre:(

Jeg kjenner jeg får vondt inne i meg når jeg hører slikt.

Kanskje du kan leie en film, som viser rasisme? Kanskje han hadde åpnet øynene da? Ett tips er American history x. Den filmen er helt grusom... Men lærerik.

Jeg har svoger og niese som er mørk, og håper min lille prinsesseniese slipper mobbing noen gang..:(

Skrevet

Jeg trodde nesten du snakket om min far helt til du kom til det siste punktet om pissingen i vannet. Det tror jeg faktisk ikke han hadde kommet til å gjøre heller.

Vet ikke hva man skal gjøre med slike jeg - bare overhøre dem og snakke om noe annet når de setter igang?

Skrevet

Spiller det noen rolle da?

Jeg har samme problemet, alle andre definerer meg som rasist, men selv mener jeg jeg har fremmedfrykt. Har blitt banka opp av flere, mobba til helvete, det var faktisk sotrøret som styra gjengen som mobba og slo.

Og da hjelper det lite når jeg bare får kjeft fordi jeg er skeptisk...

Skrevet

Hadde det vært min far, hadde jeg gjort det klinkende klart for han at jeg ikke aksepterer den type holdninger, og at jeg ikke er interessert i å høre om pisspreiket hans når han begynne å røre om det.

Og hadde jeg hørt at han la fram den type holdninger overfor mine barn, hadde jeg antagelig eksplodert så han aldri ville glemt det.

Skrevet

Hadde det vært min far, hadde jeg gjort det klinkende klart for han at jeg ikke aksepterer den type holdninger, og at jeg ikke er interessert i å høre om pisspreiket hans når han begynne å røre om det.

Og hadde jeg hørt at han la fram den type holdninger overfor mine barn, hadde jeg antagelig eksplodert så han aldri ville glemt det.

Jeg er helt enig.Jeg ville ikke godtatt sånt.

"All it takes for evil to grow, is for good people to do nothing".

Skrevet

Ser Dory nevner filmer... Kom på filmen Monster's Ball.. men jeg kan ikke si jeg husker hvordan den slutter, og om sluttpoenget er bra... men husker at det var en meget rasistisk far og sønn. Men så blir sønnen forelsket i en dame med afrikansk bakgrunn, noe faren misliker sterkt. (Altså, hvis ikke det kom tydelig frem: sønnen var også i utgangspunktet rasistisk)

http://imdb.com/title/tt0285742/

Skrevet

Å pisse i bassenget er faen meg eklere enn å være sotrør, hadde jeg svart..

For en forferdelig holdning... Kjenner jeg blir provosert selv, og jeg ville mistet mye av respekten for min far om han hadde fått seg til å si noe slikt.

Stakkars fyr, egentlig er det synd på dem som er så totalt ignorante.. Men om det er noe å gjøre med det, vel jeg har dessverre ingen gode forslag.

Gjest en som også seiler ute
Skrevet

Hm, jeg sitter å lurer på hvorfor han har dette synet på mørkhudede utlendinger...

Kan utlendingene selv være litt skyldige i at han har dette synet på dem ?

Late, udugelige, krigerske, ja, mine tanker går til Afrika. Zimbawe, hvor de hivde ut alle hvite, og nå må få hjelp for å brødfø sine egne. Til Rwanda og alle de andre landene hvor de driver å rensker ut hverandre fordi de tilhører "feil" stamme. Og ikke minst til araberlandene, hvor de driver på med sitt.Har du lagt merke til når de skal velge ny imam i systemet sitt ?

Har vi et litt skeptisk syn til noen av disse tingene, så er vi altså rasistiske...Ikke lett for oss som ikke vil ta inn tusener av disse folkene. Mange klarer ikke å leve i fred i sine egne hjemland. Hva er det som forteller meg at de skal klare det når det blir mange nok av de her til lands da ?

Skrevet

Min far er sånn og min onkel er enda verre.

Onkelen min påstår alvorlig å ha drept en neger i bushen da han seilte i utenriksfart før i tida. Arbeidskamerater har bekreftet det, og det var helt ok liksom.

Og det skulle ikke forundre meg, han er like voldelig som rasistisk. De har mange leende historier om alle de fillipinske horene (deres ord) de knlla osv, for slike erkun til for å knlles. Og det samme synet har de på fillipinske kvinner i Norge i dag.

Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn, men disse karene hadde sikkert vært rasister uansett!

Skrevet

Hm, jeg sitter å lurer på hvorfor han har dette synet på mørkhudede utlendinger...

Late, udugelige, krigerske, ja, mine tanker går til Afrika. Zimbawe, hvor de hivde ut alle hvite, og nå må få hjelp for å brødfø sine egne. Til Rwanda og alle de andre landene hvor de driver å rensker ut hverandre fordi de tilhører "feil" stamme. Og ikke minst til araberlandene, hvor de driver på med sitt.Har du lagt merke til når de skal velge ny imam i systemet sitt ?

Har vi et litt skeptisk syn til noen av disse tingene, så er vi altså rasistiske...Ikke lett for oss som ikke vil ta inn tusener av disse folkene. Mange klarer ikke å leve i fred i sine egne hjemland. Hva er det som forteller meg at de skal klare det når det blir mange nok av de her til lands da ?

Så du mener at den stakkars fyren som sto ved bassenget i syden da trådstarters far tisset der, selv må ha skyld i at folk synes han er mindreverdig?

At min hyggelige, tilfeldigvis mørkhudede nabo må ta ansvar for hva som foregår i Rwanda?

At et mørkhudet barn bare kan regne med å bli møtt med mistro fordi det kan "skylde seg selv"?

Hjelpe meg.

Det blir som at jeg, etter å ha lest trådstarters innlegg, konkluderer med at "alle fedre er rasistiske svin som pisser på mørkhudede".

Skrevet

Min far er sånn og min onkel er enda verre.

Onkelen min påstår alvorlig å ha drept en neger i bushen da han seilte i utenriksfart før i tida. Arbeidskamerater har bekreftet det, og det var helt ok liksom.

Og det skulle ikke forundre meg, han er like voldelig som rasistisk. De har mange leende historier om alle de fillipinske horene (deres ord) de knlla osv, for slike erkun til for å knlles. Og det samme synet har de på fillipinske kvinner i Norge i dag.

Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn, men disse karene hadde sikkert vært rasister uansett!

"Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn"

I motsetning til din åpenbart siviliserte onkel og hans sofistikerte arbeidskamerater, mener du?

Ja, jeg skjønner at den kontrasten må bli ganske slående.

Gjest abrahamsen
Skrevet

"kan utlendinger selv være skyld i dette"

DU provoserer meg!!!!!!!!!!!!!

Denne faren er 60 år og LITT unnskyldt for sine rasistiske holdninger. (Jeg sa litt) Denne aldersgruppen er rett og slett litt snevre og lite opplyste på mange felt, men vi, slik som du og jeg, har en litt annen ballast og burde vite bedre enn å skjære alle over en kam.

Jeg kjenner feks mange teite trøndere, men sier ikke dermed at ALLE trøndere er teite.

Nå skal jeg bare ha sagt at jeg ikke las hele innlegget ditt, for sinnet mitt ble satt i kok da jeg las den derre setningen som jeg har gjengitt lenger oppe.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Så du mener at den stakkars fyren som sto ved bassenget i syden da trådstarters far tisset der, selv må ha skyld i at folk synes han er mindreverdig?

At min hyggelige, tilfeldigvis mørkhudede nabo må ta ansvar for hva som foregår i Rwanda?

At et mørkhudet barn bare kan regne med å bli møtt med mistro fordi det kan "skylde seg selv"?

Hjelpe meg.

Det blir som at jeg, etter å ha lest trådstarters innlegg, konkluderer med at "alle fedre er rasistiske svin som pisser på mørkhudede".

Nemlig, godst sagt.

Vet du, jeg må bare gå, jeg kan ikke lese mer i denne tråden jeg. Blir så oppgitt, lei meg og sinna at jeg ikke har gått av det:-(

Skrevet

Nemlig, godst sagt.

Vet du, jeg må bare gå, jeg kan ikke lese mer i denne tråden jeg. Blir så oppgitt, lei meg og sinna at jeg ikke har gått av det:-(

Ja, jeg burde egentlig skygge banen, jeg også - før jeg sprenger et blodkar.

Skrevet

Har dette kun med hudfargen å gjøre? Hva med f.eks en russer er det like ille? De ser jo ut som oss. Ikke lett å se på dem at de er utlendinger kanskje...

Hva med mørkhudede barn, ser han ned på dem også? Triste greier at din far er slik. Jeg har en onkel som er slik, og faren til min mann er nok litt skaprasist...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Å pisse i bassenget er faen meg eklere enn å være sotrør, hadde jeg svart..

For en forferdelig holdning... Kjenner jeg blir provosert selv, og jeg ville mistet mye av respekten for min far om han hadde fått seg til å si noe slikt.

Stakkars fyr, egentlig er det synd på dem som er så totalt ignorante.. Men om det er noe å gjøre med det, vel jeg har dessverre ingen gode forslag.

Eklere enn å være sotrør????

Hva i huleste er ekkelt med å være det du kaller sotrør??

Skrevet

"Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn"

I motsetning til din åpenbart siviliserte onkel og hans sofistikerte arbeidskamerater, mener du?

Ja, jeg skjønner at den kontrasten må bli ganske slående.

Ha ha ha!

"Dr Livingstone, I presume"

Gjest abrahamsen
Skrevet

Spiller det noen rolle da?

Jeg har samme problemet, alle andre definerer meg som rasist, men selv mener jeg jeg har fremmedfrykt. Har blitt banka opp av flere, mobba til helvete, det var faktisk sotrøret som styra gjengen som mobba og slo.

Og da hjelper det lite når jeg bare får kjeft fordi jeg er skeptisk...

Vet du, da jeg var barn ble jeg mobbet av nesten alle guttene på skolen. Noen ganger kom jeg hjem og var blå av slag og knyttnever.

Tror du jeg hatet disse guttene? JA!!!

Men jeg skar da ikke alle gutter i hele Norge over en kam!!

Nei de var ikke brune disse mobberne, de var bleike og norske som bare det.

SKJERP DEG og "takk" for at du var med på å få meg dritforbannet og sur.

Skrevet

Eklere enn å være sotrør????

Hva i huleste er ekkelt med å være det du kaller sotrør??

*himle* alt man er nødt til å misforstå og krangle på!

Tyder resten av innlegget mitt på at det er min holdning til mørkhudete, synes du??

Ikke det nei, og takk til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...