Gjest knarp Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hva kan det komme av at mange er så "rasistiske" på grunnlag av observasjoner og erfaringer de selv ha`r? 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 "Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn" I motsetning til din åpenbart siviliserte onkel og hans sofistikerte arbeidskamerater, mener du? Ja, jeg skjønner at den kontrasten må bli ganske slående. *ho ho* for en utrolig "to the poin" kommentar!! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ha ha ha! "Dr Livingstone, I presume" *ler* Dere var jammen slagferdige i dag! :-) Synes forretsen jeg ser for meg MINE onkler snakke om at de har "knulla horer" og drept "negre"!! Jeg tror jeg hadde svimet av hvis en av dem hadde kommet med noe slik! Det er forskjell på familier, gitt. 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Nemlig, godst sagt. Vet du, jeg må bare gå, jeg kan ikke lese mer i denne tråden jeg. Blir så oppgitt, lei meg og sinna at jeg ikke har gått av det:-( Samme her... 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så du mener at den stakkars fyren som sto ved bassenget i syden da trådstarters far tisset der, selv må ha skyld i at folk synes han er mindreverdig? At min hyggelige, tilfeldigvis mørkhudede nabo må ta ansvar for hva som foregår i Rwanda? At et mørkhudet barn bare kan regne med å bli møtt med mistro fordi det kan "skylde seg selv"? Hjelpe meg. Det blir som at jeg, etter å ha lest trådstarters innlegg, konkluderer med at "alle fedre er rasistiske svin som pisser på mørkhudede". Godt sagt! 0 Siter
Dory Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja, jeg burde egentlig skygge banen, jeg også - før jeg sprenger et blodkar. Jeg blir helt desperat jeg! Jeg ser for meg alle de skjønne mørke jeg kjenner. Jeg har sett og opplevd at venner av meg har blitt utsatt for rasisme. Jeg blir så lei meg:(((((((( 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ahhrrrgg!!! Jeg blir bare så sinna over slike idioter!! Jeg hadde hatt problemer med å takle det hvis faren min var sånn :-( Skjønner deg godt! 0 Siter
Gjest Enda en Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 "Det må tillegges at negere i bushen den gang var som villmenn" I motsetning til din åpenbart siviliserte onkel og hans sofistikerte arbeidskamerater, mener du? Ja, jeg skjønner at den kontrasten må bli ganske slående. Mistolk ikke nå, du skjønner hva jeg mener! Ikke i forhold til dem, men i forhold til hvordan jeg vil tro at negere i bushen er i dag. I den tiden var de kanskje vant til å måtte sloss for å overleve, og gikk automatisk i forsvarsposisjon slik at det ble bråk og slossing? hva vet jeg? vet du? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 *ler* Dere var jammen slagferdige i dag! :-) Synes forretsen jeg ser for meg MINE onkler snakke om at de har "knulla horer" og drept "negre"!! Jeg tror jeg hadde svimet av hvis en av dem hadde kommet med noe slik! Det er forskjell på familier, gitt. Ja, Gud...Da hadde jeg meldt meg ut av familien med det samme!! 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er muligens en personlighetsforstyrrelse. Enkelte som begynner å bli senile blir også slik. Mange sjøfolk har veldig dårlige erfaringer fra havner i utlandet d siste tiåra. Noen havner er/var direkte livsfarlige. Årsakene er bl a at sjøfolk ofte er fulle, har mye penger på seg, tiltrekker seg ranere og vold. Det skjedde ofte at sjøfolkene kom tilbake til båten blodige og bevisstløse, kunne fortelle om fargede og brutale kjeltringer. Fattige mennesker som ble fristet av mye penger. Båtene tiltrakk seg også tyver, som lett kunne stikke av med store verdier. Dette var før containeres tid. Import av mat skjedde som regel fra afrikanske land eller land med overveiende mørk befolkning. Dette danner lett et feil bilde av folk. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så du mener at den stakkars fyren som sto ved bassenget i syden da trådstarters far tisset der, selv må ha skyld i at folk synes han er mindreverdig? At min hyggelige, tilfeldigvis mørkhudede nabo må ta ansvar for hva som foregår i Rwanda? At et mørkhudet barn bare kan regne med å bli møtt med mistro fordi det kan "skylde seg selv"? Hjelpe meg. Det blir som at jeg, etter å ha lest trådstarters innlegg, konkluderer med at "alle fedre er rasistiske svin som pisser på mørkhudede". *klapper* 0 Siter
Paloma Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er muligens en personlighetsforstyrrelse. Enkelte som begynner å bli senile blir også slik. Mange sjøfolk har veldig dårlige erfaringer fra havner i utlandet d siste tiåra. Noen havner er/var direkte livsfarlige. Årsakene er bl a at sjøfolk ofte er fulle, har mye penger på seg, tiltrekker seg ranere og vold. Det skjedde ofte at sjøfolkene kom tilbake til båten blodige og bevisstløse, kunne fortelle om fargede og brutale kjeltringer. Fattige mennesker som ble fristet av mye penger. Båtene tiltrakk seg også tyver, som lett kunne stikke av med store verdier. Dette var før containeres tid. Import av mat skjedde som regel fra afrikanske land eller land med overveiende mørk befolkning. Dette danner lett et feil bilde av folk. Godt poeng. Havner er generelt ikke kjent for å tiltrekke de beste representanter fra lokalbefolkningen uansett... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Mistolk ikke nå, du skjønner hva jeg mener! Ikke i forhold til dem, men i forhold til hvordan jeg vil tro at negere i bushen er i dag. I den tiden var de kanskje vant til å måtte sloss for å overleve, og gikk automatisk i forsvarsposisjon slik at det ble bråk og slossing? hva vet jeg? vet du? Det er vanskelig å mistolke at du insisterer på å bruke uttrykket "negre i bushen". Det er likeledes vanskelig å mistolke at du refererer til at onkelen din har drept "en neger i bushen" og "knulla fillipinske horer". Eller skriver du kanskje i metaforer? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Godt poeng. Havner er generelt ikke kjent for å tiltrekke de beste representanter fra lokalbefolkningen uansett... Det ligger noe viktig der. Det samme ser du i Norge. De med erfaringer har en helt annen oppfatning enn andre. Og det er naturlig. Er du eller dine blitt utsatt for noe andre bare leser om i avisene, så skjer det noe. Min onkel var maskinsjef på flere store laste- og tankskip med anløp i havner i midtøsten og Afrika. Sjøfolka turde knapt gå i land uten eskorte. Det var "arabernes" feil. De var født kjeltringer. Han var også i Palestina/Israel, delte ut nødhjelp og visste hvordan det virkelig var der. 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så du mener at den stakkars fyren som sto ved bassenget i syden da trådstarters far tisset der, selv må ha skyld i at folk synes han er mindreverdig? At min hyggelige, tilfeldigvis mørkhudede nabo må ta ansvar for hva som foregår i Rwanda? At et mørkhudet barn bare kan regne med å bli møtt med mistro fordi det kan "skylde seg selv"? Hjelpe meg. Det blir som at jeg, etter å ha lest trådstarters innlegg, konkluderer med at "alle fedre er rasistiske svin som pisser på mørkhudede". Du sier det så Mrs. Wallace at jeg bare må signere på dette. Siden det ikke er mulig å filleriste noen via pcen.... Noen ganger mister jeg munn og mæle :-( 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 *ler* Dere var jammen slagferdige i dag! :-) Synes forretsen jeg ser for meg MINE onkler snakke om at de har "knulla horer" og drept "negre"!! Jeg tror jeg hadde svimet av hvis en av dem hadde kommet med noe slik! Det er forskjell på familier, gitt. Vi har faktisk en slektning som uttalte seg i lignende ordelag. Nå er det 6 år siden sist vi hadde kontakt. Jeg går for minst 60 til. 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er vanskelig å mistolke at du insisterer på å bruke uttrykket "negre i bushen". Det er likeledes vanskelig å mistolke at du refererer til at onkelen din har drept "en neger i bushen" og "knulla fillipinske horer". Eller skriver du kanskje i metaforer? ...eller kanskje det skulle vært sitater for det disse 'siviliserte' mennen faktisk har sagt? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Du sier det så Mrs. Wallace at jeg bare må signere på dette. Siden det ikke er mulig å filleriste noen via pcen.... Noen ganger mister jeg munn og mæle :-( Ja, det er så man kan gråte blod. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 ...eller kanskje det skulle vært sitater for det disse 'siviliserte' mennen faktisk har sagt? Ja, noe av det var sitater. Men det siste avsnittet står da vitterlig for seg selv? 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Vi har faktisk en slektning som uttalte seg i lignende ordelag. Nå er det 6 år siden sist vi hadde kontakt. Jeg går for minst 60 til. Jeg kan ikke engang forestille meg onklene mine bruke disse _ordene_, og langt mindre handlingene! Hvis en av dem helt uventet skulle fortelle en "vovet" vits, så ville det blitt brukt skikkelig "omskriving med 'to do'"! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.