Gå til innhold

Forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det nå for tiden? Med ringer og sånt?

Skrevet

Man gjør det som man vil. :o)

Jeg ønsket meg forlovelse i bursdagsgave så vi så på ringer sammen, han betalte dem og hentet dem og vi satte dem bare på første kvelden vi var sammen etter at ringene var i hus. Ikke noen romantisk middag eller noe sånt.

Skrevet

Dere kan gjøre akkurat som dere vil.

Jeg kjøpte ringer i smug, rigget til blomster, levendes lys og vår sang. Så gikk jeg ned på kne.

Kunne ikke vente på at sambo somlet seg til det, så jeg tok saken i egne hender :o)

Skrevet

Jeg ønsket meg forlovelse i bursdagsgave så vi så på ringer sammen, han betalte dem og hentet dem og vi satte dem bare på første kvelden vi var sammen etter at ringene var i hus. Ikke noen romantisk middag eller noe sånt.

Gjør som du vil, men vi valgte en høytidsdag. Litt fint å ha en spesiell dato inngravert, skjønt spesiell blir den vel uansett.

Skrevet

Vi forlovet oss ikke :), vi satte på oss ringene i kirken da vi giftet oss.

Skrevet

Burde visst ha spesifisert spørsmålet og adressert det til "dere som har forlovet dere". Eller?

Skrevet

Burde visst ha spesifisert spørsmålet og adressert det til "dere som har forlovet dere". Eller?

Sorry at jeg plaget deg med mitt svar da.

Skrevet

Mannen min inviterte meg på restaurant, og når desserten skulle serveres, kom kelneren med et fat der det lå en "rose", dvs. en smykke-eske utformet som en rose. Mannen min tok ringen og gikk ned på kne og fridde, mens kelnerne sto rundt bordet vårt og ventet spent på svaret mitt. Romantisk frieri er absolutt tingen, dersom det passer for dere da :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hva andre gjør. Men min kjære fridde til meg og ga meg en glatt gullring som forlovelsesring.

1 år senere giftet vi oss.

Skrevet

En frir, og den andre sier ja. Så snakker man om når det kunne passe med bryllup.

Noen av mine venner hadde voldsomt opplegg rundt frieriet med hotell, middag, blomster, champagne, andre bare spurte en dag. vi hadde en mellomting. Ingen jeg kjenner har brukt forlovelsesringer tror jeg?

Skrevet

En frir, og den andre sier ja. Så snakker man om når det kunne passe med bryllup.

Noen av mine venner hadde voldsomt opplegg rundt frieriet med hotell, middag, blomster, champagne, andre bare spurte en dag. vi hadde en mellomting. Ingen jeg kjenner har brukt forlovelsesringer tror jeg?

Det går an å bare "avtale" også, man MÅ ikke fri.

Skrevet

Aha... Godt ønske!

Jeg tror jeg vil ønske meg forlovelse i julegave i år. Han klager alltid over at jeg så sjelden har noen spesifikke ønsker. :-)

Skrevet

De gjer det akkurat slik de føler for det. Kjøp eit par ringar, få dei gravert med det som verkar passende, og datoen de har bestemt, og så gjer de det så stort eller lite som de vil. Ingen mal på slikt.

Eg hugsar ikkje heilt korleis eg og gemalen gjorde det. Vi hadde vald ein dato... hmmm... da det tippa midnatt tok vi fram ringane, skålte i ei flaske champagnebrus vi hadde ståande tilfeldigvis, og gav kvarandre ein liten klem og nuss. Seinare på dagen gikk vi på restaurant og spiste pizza saman. Dett var dett.

Åja, så sette vi inn annonse i avisa.

Det går naturlegvis an å gjere eit stort nummer ut av det, blant vener og familie, med knefall, roser, frambyding av ring og alt mogleg. Fantasien set grensene, eigentleg.

Skrevet

Å være forlovet innebærer at man har avtalt å gifte seg.

Når man setter på seg ringer

spiller i prinsippet ingen rolle.

Skrevet

Gjør som du vil, men vi valgte en høytidsdag. Litt fint å ha en spesiell dato inngravert, skjønt spesiell blir den vel uansett.

Vi har vel også på en måte en høytidsdag, men etterdsom den varierer med dato fra år til år så har vi ingen dato i ringene vi, kun navn.

Skrevet

Vi forlovet oss i sommer.

Var noe vi hadde tenkt på lenge. Har ikke planlagt bryllup ennå, men vet vi kommer til å gifte oss en dag, uten for mye ståhei. Vi liker å ta det enkelt, rett og slett.

Ingen ned på kne her, da dette var noe vi begge avtalte oss i mellom og kjøpte ringer sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...