keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Lag det med kveite (fisk)i stedet for får. Kålen må kokes litt alene først. Og en ss MSG. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg skal ha lammelår. 0 Siter
Gjest middagen er bestemt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg skal ha lammelår. Jeg bruker kjøtt av lam til fårikålen min 0 Siter
Gjest middagen er bestemt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Lag det med kveite (fisk)i stedet for får. Kålen må kokes litt alene først. Og en ss MSG. Kjære keinstein, takk for tipset, men jeg liker ikke fisk ..... jeg skal ikke skryte av at jeg har smakt all slags fisk heller da ..... det frister liksom ikke 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg bruker kjøtt av lam til fårikålen min Søren, jeg fant ut at jeg ikke har saus. Da får det bli noe annet til middag i dag, og lammelår en annen dag. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Kjære keinstein, takk for tipset, men jeg liker ikke fisk ..... jeg skal ikke skryte av at jeg har smakt all slags fisk heller da ..... det frister liksom ikke Ikke jeg heller. Jeg har kjøttkaker og pølser i akvariet. 0 Siter
Gjest middagen er bestemt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ikke jeg heller. Jeg har kjøttkaker og pølser i akvariet. der har jeg maller, sølvhaier, mollyer, kampfisk og slørhaler jeg. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg bruker kjøtt av lam til fårikålen min Lam er ikke fett nok. Det må være sau. Meningen er at kålen skal ligge på toppen og suge opp fettet, det er "dessverre" i fettet den gode smaken sitter. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 der har jeg maller, sølvhaier, mollyer, kampfisk og slørhaler jeg. Ikke abbor, gjedde eller laks? 0 Siter
Gjest middagen er bestemt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Lam er ikke fett nok. Det må være sau. Meningen er at kålen skal ligge på toppen og suge opp fettet, det er "dessverre" i fettet den gode smaken sitter. Jeg spurte kokka på aldershjemmet (hun var på butikken samtidig med meg), hva syns du er best i fårikålen, LAM, du må ikke finne på å bruke sau sa hun, så jeg tok lam jeg da. 0 Siter
citoyen Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Søren, jeg fant ut at jeg ikke har saus. Da får det bli noe annet til middag i dag, og lammelår en annen dag. Sausen kan du vel lage selv? Ta sjyen fra lammet, jevne med litt hvetemel ristet med vann, og en skvett rødvin. Fin unnskyldning til å åpne en rødvinsflaske også, da må jo resten drikkes opp 0 Siter
Gjest middagen er bestemt Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ikke abbor, gjedde eller laks? Det var et tips. Spørs om vi skal ut å fiske idag, slik at vi kan fornye bestanden vår i akvariumet 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg spurte kokka på aldershjemmet (hun var på butikken samtidig med meg), hva syns du er best i fårikålen, LAM, du må ikke finne på å bruke sau sa hun, så jeg tok lam jeg da. Jada. Det gjør jeg også. Men det smaker best med sau. Om du liker sauesmak. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Sausen kan du vel lage selv? Ta sjyen fra lammet, jevne med litt hvetemel ristet med vann, og en skvett rødvin. Fin unnskyldning til å åpne en rødvinsflaske også, da må jo resten drikkes opp Synes det er tryggest med Toro, jeg. Dessuten kan jeg ikke drikke vin i dag, skal på nattevakt. 0 Siter
Gjest shotz Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Åh jeg vil også ha fårikål, har ikke laget på lenge. Skal prøve å få i stand fårikål en dag snart, kanskje neste uke. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Nei,- laget det to ganger i forrige uke, så nå tror jeg jammen det holder for en stund 0 Siter
Lurveline Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja takk, kommer gjerne jeg:o) 0 Siter
matildes mor Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja faktisk :-) står å putrer på ovnen akkurat nå.Nam!! 0 Siter
Sofline Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Lam er ikke fett nok. Det må være sau. Meningen er at kålen skal ligge på toppen og suge opp fettet, det er "dessverre" i fettet den gode smaken sitter. For noe tull. :-) Vi lager aldri fårikål av annet enn lammekjøtt. Fårekjøtt blir det for sterk smak av. Butikken selger dessuten "fårikålkjøtt av lam". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.