Gå til innhold

Morsarv! (Langt)

Anbefalte innlegg

Gjest arven vår!!
Skrevet

Håper noen kan svare meg.

Våre bioforeldre skilte lag for mange år siden.Mor giftet seg på nytt.Mor døde for 3 år diden.Vår stefar sitter i uskiftet bo noe jeg og min bror var enig i den gang.

Nå har vår stefar forlovet seg og skal gifte seg på nytt.Han vurderer og selge huset.Vet at det var noen penger på konto da mor døde, men som han har "gitt vekk" til formål.Kan han bare gi vekk penger som de to hadde sammen? Har ikke vi som etterkommere etter mor krav på noe av de pengene?Eller kan han gjøre med de som han vil?

Mor og stefar har et barn sammen.

Hvordan blir vår morsarv oppi alt dette? Han kan vel ikke bare ødsle bort vår morsarv? Det finnes vel regler for slikt?

Skrevet

Han kan gjøre hva han vil med penger i banken så lenge dere har skrevet under på at han sitter i uskifte, de var vel like mye hans penger. - men jeg tror ikke han har lov å selge huset eller gifte seg før dere har fått morsarven - og dere må dele likt med deres halvsøsken - deres mor var like mye deres halvsøskens mor.

Så han overtar halvparten av boet - og så arver han 1/4 av deres mors halvpart.

Og siden dere er 3 søsken - så arver dere også 1/4 hver av hennes halvpart av boet (verdi på huset minus gjeld)

Blenda1365380899
Skrevet

Han kan gjøre hva han vil med penger i banken så lenge dere har skrevet under på at han sitter i uskifte, de var vel like mye hans penger. - men jeg tror ikke han har lov å selge huset eller gifte seg før dere har fått morsarven - og dere må dele likt med deres halvsøsken - deres mor var like mye deres halvsøskens mor.

Så han overtar halvparten av boet - og så arver han 1/4 av deres mors halvpart.

Og siden dere er 3 søsken - så arver dere også 1/4 hver av hennes halvpart av boet (verdi på huset minus gjeld)

Gå til advokat. Det koster 1500 kr. for time. Veldig greit er min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...