Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg sitter fast på en oppgave som dreier seg om metatagger. Hva er egentlig metatagger og hvilke metatagger har f.eks aftenposten.no? Oppgaven dreier seg om myye mer enn det, men om noen kunne gitt meg svar på dette, kommer jeg i allefall i gang. 0 Siter
Gjest Googler Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ta et søk på google, der finner du sikkert noe. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Metatag er navnet på en gruppe tekstvariabler i et skript - som leses av ulike programmer. 0 Siter
Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Metatag er navnet på en gruppe tekstvariabler i et skript - som leses av ulike programmer. Takk. Gjorde meg ikke så mye klokere, men. ;-) Skulle gjerne visst hvordan jeg "bruker" dem. F.eks det med aftenposten. 0 Siter
Gemini Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Takk. Gjorde meg ikke så mye klokere, men. ;-) Skulle gjerne visst hvordan jeg "bruker" dem. F.eks det med aftenposten. http://en.wikipedia.org/wiki/Metatag 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Takk. Gjorde meg ikke så mye klokere, men. ;-) Skulle gjerne visst hvordan jeg "bruker" dem. F.eks det med aftenposten. Finn en side med metatagger i kilden. Søk på Google etter de ordene du finner i taggene. Da ser du hvordan motorene bruker innholdet i taggene. Siden må være så gammel at motorene har rukket å indeksere den (minst 10 uker) F eks DOL : 0 Siter
Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Finn en side med metatagger i kilden. Søk på Google etter de ordene du finner i taggene. Da ser du hvordan motorene bruker innholdet i taggene. Siden må være så gammel at motorene har rukket å indeksere den (minst 10 uker) F eks DOL : Men hva er taggene? Hvor finner jeg dem? Tusen takk for svar. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Takk. Gjorde meg ikke så mye klokere, men. ;-) Skulle gjerne visst hvordan jeg "bruker" dem. F.eks det med aftenposten. Dol: meta name="Description" content="Doktor Online er Norges største internettsted om helse. Du kan få råd fra over 20 leger og andre fagpersoner og delta i et utall forskjellige diskusjoner om helse." meta name="Keywords" content="spør legen, allergi, barn, graviditet, sex, amming, samliv, astma, psykiatri, gynekologi, sykdom, helse, alternativ, kost, livsstil, forum" 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Men hva er taggene? Hvor finner jeg dem? Tusen takk for svar. Klikk Vis - Kilde og se etter "meta" osv. Å bruke dem riktig er en hel liten vitenskap og riktig prioritering. Knapt noen bruker dem riktig, heller ikke DOL. 0 Siter
Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Klikk Vis - Kilde og se etter "meta" osv. Å bruke dem riktig er en hel liten vitenskap og riktig prioritering. Knapt noen bruker dem riktig, heller ikke DOL. Takk for svar. Snill du er. Men da søker jeg altså etter f.eks doktoronline i Google? Hvor trykker jeg for å finne kildene? 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Klikk Vis - Kilde og se etter "meta" osv. Å bruke dem riktig er en hel liten vitenskap og riktig prioritering. Knapt noen bruker dem riktig, heller ikke DOL. Kan du ikke tegne en tegning av en metatagg for oss da? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Takk for svar. Snill du er. Men da søker jeg altså etter f.eks doktoronline i Google? Hvor trykker jeg for å finne kildene? Når du har siden oppe, så klikker du Vis - Kilde. Content taggen inneholder altså det motorene viser når du søker på ordene i keyword taggene. Motorene samler bl a inn disse variablene og bruker dem på ulike måter. Også noe av teksten i body på index.html siden og noen motorer lagrer all tekst f eks Alta Vista. Andre samler bildetekster. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Kan du ikke tegne en tegning av en metatagg for oss da? Jeg kan surre den rundt halsen din og kvele deg. :-P 0 Siter
Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Når du har siden oppe, så klikker du Vis - Kilde. Content taggen inneholder altså det motorene viser når du søker på ordene i keyword taggene. Motorene samler bl a inn disse variablene og bruker dem på ulike måter. Også noe av teksten i body på index.html siden og noen motorer lagrer all tekst f eks Alta Vista. Andre samler bildetekster. Ok, får gi det et forsøk. Tusen takk! 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg kan surre den rundt halsen din og kvele deg. :-P Da må du fange meg først! *klatrer opp i gardinen* 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ok, får gi det et forsøk. Tusen takk! http://www.submitexpress.com/metatags.html 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Da må du fange meg først! *klatrer opp i gardinen* Katteskinn er bra mot gikt. 0 Siter
Gjest Metatagger Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 http://www.submitexpress.com/metatags.html Igjen, tusen takk. Hvilke metatagger vil du si aftenposten.no har? 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Katteskinn er bra mot gikt. Jeg kan godt testamentere skinnet mitt til deg... Men jeg vil helst dø en naturlig død. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Igjen, tusen takk. Hvilke metatagger vil du si aftenposten.no har? meta name='keywords' content='nyheter,avis,Norge, Europa, Skandinavia,Norden,fakta, jobb,bolig,bil,sport,sms, Oslo,kart,nyhet,informasjon,politikk,bilder' meta name='description' content='Norges ledende nettavis med alltid oppdaterte nyheter innenfor innenriks, utenriks, sport og kultur' 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.