Gå til innhold

Hvor gamle var dere når dere fikk lyst på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 26 år synes babier er søte, men klarer ikke helt å se meg selv i noen morsrolle. Har også studier å ta hensyn til. vil gjøre en del ting før jeg stifter familie.

Dere som har barn, når kjente dere først at dere hadde lyst på barn?

Skrevet

Jeg var vel 28 da de biologiske klokkene begynte å gjøre seg gjeldende. Før den tid så jeg vel mest på barn som noe som skrek i den ene enden og dreit i den andre. ;o)

Skrevet

Jeg har ikke barn, men tror jeg var 18 da jeg virkelig visste at jeg ønsket meg barn på et tidspunkt. Nå er jeg 22, og det begynner å passe å få barn nå.

Skrevet

Jeg har absolutt lyst på barn. Den skikkelige lysten kom da jeg fant ham som jeg ønsket som faren til mine barn.

Men jeg er enda ung, og det er en del ting jeg skal gjøre før barn blir aktuelt. Avsluttet utdannelsen, reise litt osv. Men om et par år regner jeg med at det blir småtroll her i gården også.

Skrevet

Jeg var vel en 24-25 år tenker jeg. Fikk min første da jeg var 27.

Gjest MilleBilla
Skrevet

Jeg har absolutt lyst på barn. Den skikkelige lysten kom da jeg fant ham som jeg ønsket som faren til mine barn.

Men jeg er enda ung, og det er en del ting jeg skal gjøre før barn blir aktuelt. Avsluttet utdannelsen, reise litt osv. Men om et par år regner jeg med at det blir småtroll her i gården også.

Jeg har hatt to perioder hvor jeg har hatt lyst på barn. Første gang var da jeg var 19-20. Da fikk jeg overveldende lyst på barn, "out of the blue". Vet ikke helt hvorfor. Men..jeg fikk ingen. Så skulle det ta åtte år før jeg igjen begynnte å kjenne at jeg hadde lyst på barn. Og der er jeg i dag, 28 år. Men det blir nok dessverre enda et par år til det skjer, siden jeg nok er litt sånn som skal oppleve ALT, og prøve (nesten) alt minst en gang. Innser at det en endel ennå som jeg skal gjøre, og som er lettere å gjennomføre _uten_ en unge på slep..

Skrevet

25 år-da kom tanken og jeg var klar.

27 år og første baby kom.

Skrevet

Jeg tror ikke egentlig jeg hadde så veldig lyst før jeg ble gravid. Jeg ville ha barn men ville gjerne vente litt til. Men så ble jeg gravid og da var jeg 27 år og hadde vært gift i tre så det var helt greit.

Tror kanskje jeg var litt redd for å være gravid, ingen hadde verken advart meg eller sagt at det var greit så jeg visste vel egentlig ikke hva jeg gikk til.

Men det gikk greit, ingen komplikasjoner så jeg var kjempehappy når eldstemann ble født.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men har alltid likt barn og visst at jeg en dag vil bli mor. Men den store lysten har kommet rundt 30-års alderen. Så nå går jeg bare og "venter" på at en mann skal komme inn i livet mitt.

Skrevet

Jeg kjente at jeg var skikkelig klar for barn da jeg var 27 og trygg på at jeg var sammen med mannen jeg ville ha barn med.

Var 28 da barnet kom.

Skrevet

Jeg er 27 og syntes det samme som deg. Men ikke lyst på barn - foreløpig.

Gjest trillepiken
Skrevet

Rundt 12 år vel, da jeg begynte som trillepike :).

Skrevet

Hvor gammel jeg var, er jeg ikke helt sikker på. Har lenge sett for meg å bli mor en gang i fremtiden. Nå er jeg gravid, men om jeg er helt klar for morsrollen er jeg ikke helt sikker på (men det endrer seg nok etter hvert...)

Skrevet

Jeg tror jeg hele livet har visst at jeg ville ha barn.

Fikk en liten skrekk som 16-åring og måtte ta gravi-test. Husker jeg tenkte at det nok ikke var verdens undergang, men at jeg helst ville vente til jeg var ferdig med utdannelsen før jeg fikk barn.

Som 20-åring kom jeg i et forhold som varte til jeg var 23. Det siste halve året prøvde vi å lage barn, men fikk det ikke til. Og i ettertid er jeg jo glad for det.

Traff han som ble mannen min rett etter. Vi sluttet å bruke prevensjon etter ca. 6 mnd. Vi ville ikke nødvendigvis aktivt prøve å få barn, men det gjorde ingenting om det ble barn. Men vi måtte gjennom mye for å klare å lage barn. Derfor var vi 29 år når førstemann endelig så dagens lys!

Skrevet

Giftet meg da jeg var 17 år og hadde 2 barn da jeg var 19 år,så jeg har aldri fått kjent den følelsen skikkelig.

Men datteren min på 15 år er SKIKKELIG babysyk ;o)

*grøss*

Tror det er viktig å ha det meste på "plass" i livet, samtidig virkelig ville ofre "friheten" sin en god stund fremover....

Hilsen

Skrevet

Har aldri hatt lyst på barn.

men det var kanskje ikke fra meg du ville ha svar. :)

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på barn!... Jeg elsket unger og trillet og trillet fra jeg var 10 år og oppover til jeg var 15. Tror jeg hadde en periode fra jeg var 16-20 at jeg ikke tenkte så mye over saken... men da jeg fant mannen i mitt liv som 21-åring, begynte vi å prøve nesten med en gang... men jeg blei aldri gravid... Men - etter mye om og menn fikk vi vårt etterlengtede barn da jeg var 30 :) Og jeg håper nr.2 kommer før jeg er 34 :) Nå er jeg 32.

Gjest ChiengMai
Skrevet

35 sånn ca, men da hadde jeg allerede i mange år visst at jeg aldri kom til å få biologisk fødte barn.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men tillater meg å svare likevel:)

Jeg har alltid hatt lyst til å få barn "en gang i framtida", men det var først da jeg traff han som er samboeren min nå at jeg virkelig ble babysyk. det var nok mye fordi han er verdens snilleste gutt, og jeg _vet_ at han kommer til å bli en fantastisk pappa når det endelig klaffer for oss en gang... Det er et par år siden vi ble sammen, og for litt over ett år siden slutta jeg på p-pillene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...