Gå til innhold

på sykehjem..

Gjest _Ei som lurer..__!

Anbefalte innlegg

Gjest _Ei som lurer..__!
Skrevet

Er det noen som jobber på sykehjem her? Hvordan foregår skifting til arbeidstøy der? I garderoben foran alle? Dumt spørsmål men..

Gjest bytter hjemme
Skrevet

Hjemme. Men noen skifter i garderoben (da kan du vel låse døren). Vi bruker eget tøy på min avdeling, mens på en annen avdeling har de arbeidstøy som de kaster til vask rett etterpå. Jeg har kjøpt noe på health-workers.com

Gjest vet ikke, men
Skrevet

Jeg jobber ikke der, men jeg kan vel tenke meg det ..... det er vel ikke èn garderobe til hver ? Blir sikkert lang kø på do`n også hvis alle skal inn der for å skifte .....

Gjest vet ikke, men
Skrevet

Hjemme. Men noen skifter i garderoben (da kan du vel låse døren). Vi bruker eget tøy på min avdeling, mens på en annen avdeling har de arbeidstøy som de kaster til vask rett etterpå. Jeg har kjøpt noe på health-workers.com

Eget tøy ?

Her bruker de helseklær, men buksene og "toppene" er like selv om de bruker forskjellige farger, de fleste har allikevel hvite.

De får ikke lov å skifte hjemme, pga smitte, renslighet o.l., sykehjemmet har vaskeri, slik at klærne blir vasket og ordnet der.

Skrevet

ok. trodde ikke det var "lov" til å ta med tøyet hjem. Jeg ikke så begeistret for å skifte foran alle , derfor jeg spør..

Gjest nurse ratched
Skrevet

Der jeg jobber, skifter man i garderobe foran andre av samme kjønn.

Gjest bytter hjemme
Skrevet

ok. trodde ikke det var "lov" til å ta med tøyet hjem. Jeg ikke så begeistret for å skifte foran alle , derfor jeg spør..

Jeg tar på meg klærne før jeg drar og bytter når jeg kommer hjem. Jeg bruker som oftest vanlig bukse (dongeri) og en arbeidstopp som jeg har kjøpt. Spar kjøp har visst også arbeidstøy. Klærne skal vaskes på 60 grader etterpå. Jeg bruker også vanlige t-skjorter på jobb, og det er vanlig der jeg jobber. Det er nok fordi vi er i hjemmetjenesten.

Skrevet

Der jeg jobber, skifter man i garderobe foran andre av samme kjønn.

ok.. går vel an å skifte på doen om man vil det kanskje...

Skrevet

Jeg tar på meg klærne før jeg drar og bytter når jeg kommer hjem. Jeg bruker som oftest vanlig bukse (dongeri) og en arbeidstopp som jeg har kjøpt. Spar kjøp har visst også arbeidstøy. Klærne skal vaskes på 60 grader etterpå. Jeg bruker også vanlige t-skjorter på jobb, og det er vanlig der jeg jobber. Det er nok fordi vi er i hjemmetjenesten.

ja i hjemmetjenesten kan man vel bruke vanlig klær ja...

Gjest nurse ratched
Skrevet

ok.. går vel an å skifte på doen om man vil det kanskje...

Det er ytterst sjelden at det er noen i garderoben samtidig med meg. Du får se det an. Komme litt tidligere, før alle skal skifte feks.

Gjest _Ei som lurer..__!
Skrevet

Det er ytterst sjelden at det er noen i garderoben samtidig med meg. Du får se det an. Komme litt tidligere, før alle skal skifte feks.

ja.. dumt å se på det som et problem egentlig...

Skrevet

Skifter i garderobe sammen med samme kjønn.

Mange jeg har jobbet sammen med har foretrukket å skifte alene, enten på toalettet, eller så kommer de tidlig.

Gjest _Ei som lurer..__!
Skrevet

Skifter i garderobe sammen med samme kjønn.

Mange jeg har jobbet sammen med har foretrukket å skifte alene, enten på toalettet, eller så kommer de tidlig.

ok. Bra det, så jeg ikke er den eneste. hehe :)

Skrevet

ja i hjemmetjenesten kan man vel bruke vanlig klær ja...

Trondheim kommune har innført uniformer i hjemmetjenesten nå, men tror ikke det er spesielt utbredt andre steder.

Du trenger ikke bekymre deg for det med bytte til uniform på arbeidsplassen. La oss si det er et stort glassbur midt på parkeringsplassen hvor alle skifter. Da tar du jo bare med deg tøyet ditt inn på toalettet og skifter, ikke verre enn det :)

Gjest _Ei som lurer..__!
Skrevet

Trondheim kommune har innført uniformer i hjemmetjenesten nå, men tror ikke det er spesielt utbredt andre steder.

Du trenger ikke bekymre deg for det med bytte til uniform på arbeidsplassen. La oss si det er et stort glassbur midt på parkeringsplassen hvor alle skifter. Da tar du jo bare med deg tøyet ditt inn på toalettet og skifter, ikke verre enn det :)

hehe.. ja er nok det jeg kommer til å gjøre. er vel sikkert ikke den eneste heller. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...